Goedendag,
Ik heb in mei dit jaar mijn auto voor een onderhoudsbeurt gebracht bij Baars Personenwagens te Leiderdorp. Inmiddels heten zij Svala Leiderdorp.
Er is een 135.000km onderhoudsbeurt uitgevoerd en o.a. nieuwe voorbanden en een nieuwe uitlaat ondergegaan.
Nu heb ik het vermoeden dat zij tijdens de onderhoudsbeurt mijn stuur verwisseld hebben en daarom heb ik de volgende vraag:
Is er iemand die ook wel eens zoiets heeft meegemaakt en dan in hoofdzaak bij deze dealer??
Ik ben heel benieuwd of er meer mensen een soortgelijke ervaring hebben.
Stuur verwisseld?
- KoenK 480T
- 2nd Gear member
Stuur verwisselt !?! Ben je erop vooruit gegaan, is het een beter of nieuwer stuur?
KoenK
'90 480 turbo, '00 V40 19D
'90 480 turbo, '00 V40 19D
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Welkom op het forum grotebazz.
Waarom heb je de indruk dat je een ander stuur hebt?
Waarom heb je de indruk dat je een ander stuur hebt?
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Grotebazz is aan het eten?
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- Renkel
- 5th Gear member
- Contacteer:
Ja, helft van mijn mattenset pleitte, was origineel, en er was imitatie voor teruggelegd!...... :rightfighter5:
S40 2.0 ltr. '98, Luxury line
Nissan Sunny 1.4LX
Nissan Sunny 1.4LX
-
- 1st Gear member
Het stuur dat er in zat had dezelfde kleur als het interieur, antreciet grijs, en zag er nog zo goed als nieuw uit. Eigenlijk zag hij er als nieuw uit.
Het stuur dat er nu in zit is aan alle kanten versleten. Een "vertegenwoordigers stuur" om het zo te zeggen. Het is van iemand geweest die met zijn arm in het raam stuurde en dat doe ik namelijk nooit.
Ook slijtplekken bovenop de twee bovenste spaken.
Ik ben er dus absoluut niet op vooruit gegaan.
Het stuur dat er nu in zit is aan alle kanten versleten. Een "vertegenwoordigers stuur" om het zo te zeggen. Het is van iemand geweest die met zijn arm in het raam stuurde en dat doe ik namelijk nooit.
Ook slijtplekken bovenop de twee bovenste spaken.
Ik ben er dus absoluut niet op vooruit gegaan.
06-2005 t/m 01-2016
S80 2.4 170pk van 120.000km naar 312.000km
Gekocht bij Van Aarle, Nuland
01-2016 t/m heden
V70 2.0D 163pk Limited Edition van 84.000km naar ....
S80 2.4 170pk van 120.000km naar 312.000km
01-2016 t/m heden
V70 2.0D 163pk Limited Edition van 84.000km naar ....
-
- 1st Gear member
Wat het uitmaakt??NOS schreef:En wat maakt het eigenlijk uit?
Vorig jaar deze auto gekocht en daarna de versnellingpookknop laten vervangen omdat daar een slijtageplek op zat en er verder aan de auto niets te zien was van slijtage.
Dus ik had een auto die er zo goed als nieuw uit zag.
VANDAAR dus.
-
- 3rd Gear member
Heb je ze al gevraagd of het er over gehad? Wat was de reactie?grotebazz schreef: Nu heb ik het vermoeden dat zij tijdens de onderhoudsbeurt mijn stuur verwisseld hebben.
Waarom zou een garage zoiets doen? Ze schieten er en niet veel mee op en ze zien jou, als het zo is, niet weer... lijkt me veel moeite voor weinig opbrengsten.
-
- 1st Gear member
Uiteraard wordt er ontkend door de garage. Zij zeggen dat zij niet aan het stuur hebben gezeten. Dus daar kom ik niet verder.buddo schreef:Heb je ze al gevraagd of het er over gehad? Wat was de reactie?grotebazz schreef: Nu heb ik het vermoeden dat zij tijdens de onderhoudsbeurt mijn stuur verwisseld hebben.
Waarom zou een garage zoiets doen? Ze schieten er en niet veel mee op en ze zien jou, als het zo is, niet weer... lijkt me veel moeite voor weinig opbrengsten.
Inmiddels weet ik dat er bij de vierwiel uitlijning wel degelijk aan het stuur is gezeten (iets met een beugel), misschien is daarbij iets fout gegaan? Misschien is het wel wat anders..... ik weet het in ieder geval niet.
- Pjotr_DJ
- 2nd Gear member
Volgensmij moet het stuur er ook uit om bijvoorbeeld bij de klokjes in het dashboard te komen.
Misschien dat ze het per ongeluk verwisseld hebben met een andere auto in reparatie, echter lijkt me dit wel erg stug.
Misschien dat ze het per ongeluk verwisseld hebben met een andere auto in reparatie, echter lijkt me dit wel erg stug.
Volvo 460 B18u 1994 en een puch maxi RAG70ALU 1979!
- Battlecruiser
- 8th Gear member
Misschien heb je nu een stuur zonder airbag (of met een kapotte airbag)....
Ik denk nu even achterdochtig (maar dat moet je altijd zijn in deze jungle die NL heet), maar er is een mogelijkheid dat een monteur of zelfs de garage-eigenaar niet zo jofel is en op dit soort maniertjes geld wil verdienen.
Ik denk nu even achterdochtig (maar dat moet je altijd zijn in deze jungle die NL heet), maar er is een mogelijkheid dat een monteur of zelfs de garage-eigenaar niet zo jofel is en op dit soort maniertjes geld wil verdienen.
Volvo Rules the Road
-
- 1st Gear member
Dat durf ik niet te vertellen aangezien dat niet op de bon staat.lancer schreef:Kan het me echt niet voorstellen dat het bewuste opzet is van de garage. Ik heb daar 2 Volvo's in onderhoud gehad naar volle tevredenheid. Weet je welke monteur aan je auto gewerkt heeft?
-
- 1st Gear member
Dat durf ik niet te zeggen aangezien dat niet op de bon staat.lancer schreef:Kan het me echt niet voorstellen dat het bewuste opzet is van de garage. Ik heb daar 2 Volvo's in onderhoud gehad naar volle tevredenheid. Weet je welke monteur aan je auto gewerkt heeft?
- lancer
- 6th Gear member
Heb je Carlo gesproken of alleen maar personen aan de balie? Anders zou ik hem eens het verhaal voorleggen. Als je het aan de balie vraagt kunnen ze je meestal wel vertellen welke monteur er aan je auto gewerkt heeft. (Kunnen ze als het goed is zien op het planningsbord wat je kunt zien vanaf de balie).
-
- 1st Gear member
lancer schreef:Heb je Carlo gesproken of alleen maar personen aan de balie? Anders zou ik hem eens het verhaal voorleggen. Als je het aan de balie vraagt kunnen ze je meestal wel vertellen welke monteur er aan je auto gewerkt heeft. (Kunnen ze als het goed is zien op het planningsbord wat je kunt zien vanaf de balie).
De receptionist (J.W. Brink) heef er niet eens naar gekeken. Hij bleef achter de balie staan.
De chef werkplaats bleef naast de auto staan en heeft oppervlakkig naar het stuur staan kijken. Hij nam niet eens de moeite om in de auto te gaan zitten en er goed naar te kijken. Het enige dat hij kon zeggen was: "Ja hij vertoond slijtageplekken.", dus daar schoot ik ook niets mee op.
Men blijft er bij dat er niets aan of met het stuur gebeurt is en daar blijft het bij. Ik ben zelf in Hoofddorp geweest en uiteindelijk telefonisch gesproken met een directielid, die het druk had met de overname door Svala, en deze meldde mij dat het niet kon zijn gebeurt bij Baars. Hij staat in voor zijn mensen en wilde ook niet naar het stuur kijken want daar heeft hij geen verstand van aangezien hij een manager is??
Ik krijg mijn vermoeden daar dus niet bevestigd omdat zij niet kunnen of niet willen.