In mijn S80 heb ik Volvo aftermarket parkersensoren zitten.
Nu vind ik alleen het zoemertje wat gebruikt is erg zacht.
Weet er iemand of deze is te vervangen door een ander type wat iets meer geluid geeft?
Richard
Zoemer parkeersensoren
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
en als dat niet helpt, zie: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php ... ght=claxon, dat lijkt me een niet te missen signaaljpwg001 schreef:Aansluiten op je claxon...
Volvo for life
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Ik heb nu toch echt de behoefte om een gevoelsreflectie aangaande het monteren van aftersalemeuk in zijn algemeenheid te posten. Maar ja.....mag niet van :xcensoredx: Ben :xcensoredx:
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
je hebt originele Volvo vrachtwagenhoorns
Volvo for life
- Plein69
- 4th Gear member
De aftersales meuk zoals jij bedoeld is dit niet.V70/2.4D/2003 schreef:Ik heb nu toch echt de behoefte om een gevoelsreflectie aangaande het monteren van aftersalemeuk in zijn algemeenheid te posten. Maar ja.....mag niet van :xcensoredx: Ben :xcensoredx:
Dit is gewoon orgineel Volvo en gewoon door Volvo ingebouwd.
En dus niet een €25,- euro set van marktplaats.
Niet iedereen is gezegend met uitstekend gehoor.
Maar het is niet zo slecht dat ik een scheepshoorn nodig heb.
Richard
- Ben
- Executive Member
- Contacteer:
Bij mij is het geen zoemer maar piepjes.
Immers ... VOLVO4LIFE
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70
Bij mij ook, ook achteraf ingebouwd bij de Volvo dealer.Ben schreef:Bij mij is het geen zoemer maar piepjes.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
Heeft TS al gedacht aan de toevoeging van een optische waarschuwing in plaats van slechts de keuze te maken voor meer lawaai?
Dat lijkt mij ten eerste voor de overige inzittenden wel prettig en ten tweede technisch waarschijnlijk net zo haalbaar als het plaatsen van een meer herrie producerende toeter o.i.d.
Dat lijkt mij ten eerste voor de overige inzittenden wel prettig en ten tweede technisch waarschijnlijk net zo haalbaar als het plaatsen van een meer herrie producerende toeter o.i.d.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Plein69
- 4th Gear member
excuses helemaal gelijk bij mij is dat ook.Ben schreef:Bij mij is het geen zoemer maar piepjes.
Meestal hoor ik hem pas als hij constant piept / zoemt.
Ik zal eens bij de garage vragen wat de opties zijn.
Hoopte dat iemand hier al eens tegen aan was gelopen.
Richard
Het lijkt dat er toch iets niet helemaal goed zit. Bij mij zijn die piepjes heel goed hoorbaar.
-
- 8th Gear member
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Iroll
- 6th Gear member
Probleem met slecht horen begint met de hoge tonen. De piepjes v.d. parkeer sensoren hoor je dan echt niet goed spreek ik uit ervaring nadat er een kanonslag vlak naast mijn oor ontplofte op mijn 18e. Rechts hoor ik sindsdien alleen een continue hoge fluittoon, externe hoge tonen vanaf 16,5khz hoor ik rechts niet meer.
Ik denk dat de ts daarom meer heeft aan een lagere toonhoogte van het waarschuwings signaal. Volgens mij moet het mogelijk zijn om een andere toongenerator te (laten) monteren.
Ik denk dat de ts daarom meer heeft aan een lagere toonhoogte van het waarschuwings signaal. Volgens mij moet het mogelijk zijn om een andere toongenerator te (laten) monteren.
- Plein69
- 4th Gear member
Bij mij gaat de radio niet zachter.
Er zat een HU-101 in maar die is inmiddels eruit en vervangen door een Volvo paneel voor 1 of 2 din radio.
Iroll ik heb het zelfde probleem.
Hoge tonen hoor ik slecht maar laag goed.
Op mijn 17e in de kroeg een luidspreker die naast mijn hoofd implodeerde door vacuum met als gevolg twee gescheurde trommelvliezen en een hoop bloed uit mijn oren. Helaas nooit meer helemaal goed gekomen.
Gehoor test moet ik ieder jaar op mijn werk doen.
Dit omdat ik bijna iedere dag op de motor zit.
Richard
Er zat een HU-101 in maar die is inmiddels eruit en vervangen door een Volvo paneel voor 1 of 2 din radio.
Iroll ik heb het zelfde probleem.
Hoge tonen hoor ik slecht maar laag goed.
Op mijn 17e in de kroeg een luidspreker die naast mijn hoofd implodeerde door vacuum met als gevolg twee gescheurde trommelvliezen en een hoop bloed uit mijn oren. Helaas nooit meer helemaal goed gekomen.
Gehoor test moet ik ieder jaar op mijn werk doen.
Dit omdat ik bijna iedere dag op de motor zit.
Richard