Hallo,
Ik ben in het bezit van een V70 2.4 140pk. Nu ben ik een grote fan van de "Volvo sound" maar het valt mij de laatste tijd op dat bij (normaal)optrekken (in alle versnellingen maar met name in z'n 3) vanaf lagere toeren, en de motor gaat door het 2000-2500 toeren gebied, de motor af en toe een zwaar brommend bijna dreunend geluid maakt. Gaat hij door dit toerental heen dan is het weg. Nogmaals de motorsound is prachtig maar dit is teveel van het goede en volgens mij niet zoals het hoort. Heeft iemand een idee wat het kan zijn ???
brommend geluid tussen 2000 en 2500 toeren
- T5Fred
- 3rd Gear member
Jee, das een lastige vraag, dit kan echt van alles zijn.
Meest waarschijnlijke is iets met de uitlaat. Is het flexibel, direct na de motor nog heel? Zijn er ophangingen afgebroken? Het meest makkelijke lijkt een controle van het systeem op een brug maar of je daar mogelijkheden voor hebt weet ik niet. Anders zul je in mijn beleving naar een dealer moeten.
Ook gelijk even naar het bovenste motorrubber laten kijken, die willen ook nog wel een sneuvelen waardoor dit soort problemen ontstaan.
Suk6!
Meest waarschijnlijke is iets met de uitlaat. Is het flexibel, direct na de motor nog heel? Zijn er ophangingen afgebroken? Het meest makkelijke lijkt een controle van het systeem op een brug maar of je daar mogelijkheden voor hebt weet ik niet. Anders zul je in mijn beleving naar een dealer moeten.
Ook gelijk even naar het bovenste motorrubber laten kijken, die willen ook nog wel een sneuvelen waardoor dit soort problemen ontstaan.
Suk6!
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
dat rubber kan inderdaad een oorzaak zijn, al verdenk ik de ophanging van de voorpijp. Daar zijn wel eens aanpassingen op geweest, het lijkt me het beste even langs de dealer te rijden.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- Starter
Bedankt voor jullie reakties. Ik zat ook te denken aan de uitlaat. Het vreemde is alleen dat als ik de motor stilstaand toeren laat maken helemaal niets te horen is. Alleen tijdens het rijden, af en toe. Het geluid komt wel echt "achter het blok" vandaan voor m'n gevoel. Dus eigelijk precies te hoogte van het eerste gedeelte van de uitlaat. Heb hier zelf wel al even een blik op geworpen naar zo op het eerste gezicht ziet het er OK uit. Over het motorrubber. Zou dit echt zo'n brommend geluid kunnen veroorzaken ? Dan zou het toch ook constant hoorbaar moeten zijn (wat eigelijk ook voor de uitlaat het geval is) of zou een bepaald toerental het kunnen verergeren.
Maandag even naar de dealer. Er zit nog garantie op de auto. Maar ik pols graag eerst de Volvo experts op dit forum voordat de dealer met een een of ander vaag verhaal mocht komen.
Maandag even naar de dealer. Er zit nog garantie op de auto. Maar ik pols graag eerst de Volvo experts op dit forum voordat de dealer met een een of ander vaag verhaal mocht komen.
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Hallo,
Is het niet de traction control ? Bij mijn V70 D5 in de 5e tussen 80 en 120 rommelt het ook vanuit het vooronder. Staat zelfs vermeld in het instr. boekje dat dit normaal is.
Arie
Is het niet de traction control ? Bij mijn V70 D5 in de 5e tussen 80 en 120 rommelt het ook vanuit het vooronder. Staat zelfs vermeld in het instr. boekje dat dit normaal is.
Arie
- dj
- 1st Gear member
Wouter schreef:Bedankt voor jullie reakties. Ik zat ook te denken aan de uitlaat. Het vreemde is alleen dat als ik de motor stilstaand toeren laat maken helemaal niets te horen is. Alleen tijdens het rijden, af en toe. Het geluid komt wel echt "achter het blok" vandaan voor m'n gevoel. Dus eigelijk precies te hoogte van het eerste gedeelte van de uitlaat. Heb hier zelf wel al even een blik op geworpen naar zo op het eerste gezicht ziet het er OK uit. Over het motorrubber. Zou dit echt zo'n brommend geluid kunnen veroorzaken ? Dan zou het toch ook constant hoorbaar moeten zijn (wat eigelijk ook voor de uitlaat het geval is) of zou een bepaald toerental het kunnen verergeren.
had ook een brommend geluid achter in de auto waren de remblokken die aanliepen.
met vriendelijke groet,
dj
dj
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
I am good!!!Wouter schreef:Gisteren naar de dealer geweest. Blijkt in de voorpijp van de uitlaat te zitten. Ze gaan deze (onder garantie) vervangen. Ik neem aan dat het dan verholpen is.

:oops:
Mooi dat het weer opgelost is!!
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- Starter
Afgelopen maandag nieuwe voorpijp laten monteren. Het lijkt er helaas op dat het geluid nog steeds niet weg is. Iemand nog suggesties ??
Wat zou de "natuurlijke Volvo brom" tussen de 1950 - 2200 toeren (hinderlijk) kunnen versterken. Het komt echt uit het vooronder (het zou de motor dus kunnen zijn?? Maar wat ?). De voorpijp van de uitlaat valt af, die is nu compleet vervangen. 2e deel van de uitlaat misschien ?
Brommen door de traction control ?? Lijkt me stug maar ik zal hem eens uit zetten en dan kijken of het weg is.
Wat zou de "natuurlijke Volvo brom" tussen de 1950 - 2200 toeren (hinderlijk) kunnen versterken. Het komt echt uit het vooronder (het zou de motor dus kunnen zijn?? Maar wat ?). De voorpijp van de uitlaat valt af, die is nu compleet vervangen. 2e deel van de uitlaat misschien ?
Brommen door de traction control ?? Lijkt me stug maar ik zal hem eens uit zetten en dan kijken of het weg is.