Het is vakantietijd, dus ik heb weer tijd gehad om aan de auto te werken.
Als eerste is de startmotor vervangen. Van verschillende kanten hoorde ik dat een haperende startmotor die tegen het vliegwiel blijft hangen het verschrikkelijke geluid in de motor kon veroorzaken. Nu heb ik de afgelopen weken geen rare geluiden meer gehoord, maar je zult net zien dat als je hem niet vervangt hij op vakantie in het buitenland gek gaat doen, dus vervangen.
Het is trouwens wel een priegelklus om de startmotor eruit te vissen, en je wordt er ontzettend smerig van ook. Maar met hulp van kip88 is het gelukt
Bouten los:
Hitteschilden verwijderen:
Maar ik mag nog blij zijn dat ik geen turbo model heb want daar schijnt het nog veel meer werk te zijn.
Hier de oude en de nieuwe, de oude draaide wel een stuk stroever dan de nieuwe, hopelijk is daarmee het probleem opgelost. Met deze nieuwe startmotor start de 460 trouwens wel helemaal als de brandweer. Het ging altijd al snel, maar nu heb je de sleutel nog niet omgedraaid of hij draait al!
Een tijdje geleden heb ik de achterbumper al eens gedemonteerd en alle ijzeren delen daar getektyleerd + rotzooi eruit gehaald + nieuwe bouten erin.
Bij de voorbumper heb ik dat ook maar gedaan.
Zoals gewoonlijk zaten alle schroeven en bouten weer totaal verroest in de carrosserie, maar met behulp van een waterpomptang waren ze er nog net uit te draaien....
Ook gelijk maar koplampen e.d. gedemonteerd.
Daar kwam ik dit stekkertje nog tegen. Iemand een idee wat het is?
En ja, ik heb mistlampen en koplampwissers, dus daar zijn ze niet van.
En als je dan de bumper eraf hebt kom je een paar kleine roestplekjes tegen in de zijschermen. Deze heb ik uiteraard aangepakt.
De bumperbalk en alle bouten in die omgeving zijn behandeld met blanke tektyl. Hoewel je het verder niet ziet zag het er wel strak uit vond ik:p
Tot slot waren mijn daklijsten helemaal naar hun grootje. Ik zo goed en kwaad als het ging alle oude resten eraf gehaald:
En vervolgens zwart gespoten met zwarte spuitlak. Daarvoor had ik het nog even geprobeerd met Hammerite zwart hoogglans, maar dat werd een fiasco. Niet aan beginnen dus.
Het eindresultaat kan er mee door, het is nog niet helemaal wat ik wil, maar beter als het was in ieder geval: