Zwakke remmen

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Gebruikersavatar
V70 T5 assen
5th Gear member
Berichten: 1329
Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
Locatie: Drenthe

Wel een luxe voor die dealer dat hij/zij al vol zit tot in augustus.
Maar idd te lang om te wachten als het om remmen gaan.
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

voor een klant met dergelijke problemen maak je plaats (zeker als je hem al geld afgepakt hebt)
Volvo for life
Gebruikersavatar
V70 T5 assen
5th Gear member
Berichten: 1329
Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
Locatie: Drenthe

@ bart ja zo kun je het ook zeggen :)
Maar hoeveel werk is zo,n klus ,dat zou er zeker toch even tussendoor kunnen.
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Die wordt bij ons dezelfde of de volgende dag aangepakt, de klant krijgt dan even een andere auto mee ipv de suggestie niet teveel te rijden (ook in vakantietijd).
Volvo for life
Avalanche
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 17.03.2008 - 23:47
Locatie: Lochristi

Dan moet je natuurlijk wel dat onderdeel op stock hebben en dat was niet het geval. Een kapotte rembekrachtiger komt blijkbaar heel weinig voor. Eenmaal om de vijf jaar moet de dealer dit onderdeel bestellen en vandaar het voorschot. Hij had geen zin om dit onderdeel de komende jaren voor niets op stock te hebben.

Ik heb meteen ook gevraagd naar de 190.000 km beurt... Ja, echt 190.000 km... Duurde eventjes voor hij snapte dat ik de 2.4 atmosferische benzinemotor heb. De daarbijhorende onderhoudsintervallen verschillen blijkbaar van die van de dieselmotoren. Mijn wagen is blijkbaar een unicum in dieselgek België...

Voorlopig moet ik het doen met de belofte dat de dealer me zal bellen als er toevallig een klant zou afzeggen. Dan mag mijn wagen binnen voor de vervanging van de rembekrachtiger. En daarna op 10 augustus nog eens terugkeren voor het onderhoud.

@bart simpson: elke dealer heeft blijkbaar zo zijn eigen aanpak
VW Passat 1.9 TDI MY1997 90pk (200.000 km)
V70 2.4 LPG (Prins VSI + ValveCare), MY2001, 140 pk, automaat, 210.000 km
XC70 D5, MY2006, Ocean Race, 185 pk, geartronic, 210.000 km
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

Nou, dit is idd een aanpak die ik niet zou accepteren!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

@ avalanche, bestel ik vandaag een rembekrachtiger heb ik die morgenochtend in huis, partnummer 8649491 is in NL een voorraaddeel dat € 421,-- kost in de btw.

Het kan nooit de "aanpak" van een dealer zijn om zo lichtvaardig om te gaan met het welzijn van zijn klanten, ik vind het een schande....
Volvo for life
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

En ik meen zelfs dat de dealer onderdelen mag teruggeven, in originele verpakking mocht het niet zo zijn.
Met de classic had de dealer ook een benzinepomp besteld, maar vergiste zich en het moest een LPG pomp zijn...... (die trouwens niet los geleverd wordt door VOLVO) Een verwarring waarschijnlijk bij het opbellen (zei pomp in tank....ze zitten allebei in de tank). Maar hij zei dat de pomp dan wel terug gaat, gaf niets.

Vooruitbetalen is voor mij helemaal uit den boze.......
Een doemscenario: je rijdt morgen tegen een boom, of een vrachtwagen rijdt je auto totalloss..........en dan? geld kwijt voor een onderdeel dat je niet nodig hebt?

Ik zou er niet meer komen bij die dealer.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
pimsam
3rd Gear member
Berichten: 357
Lid geworden op: 01.02.2007 - 16:15
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Ik vind het een vreemde diagnose. Als je rembekrachtiging niet werkt heb je eerder een keihard pedaal dan een pedaal dat je tot op de bodem in trapt. Vergelijk het maar met een auto die gesleept moet worden. Je moet hard trappen maar niet tot op de bodem.

Mocht na reparatie blijken dat het toch niet de rembekrachtiging is, wat doet de dealer dan... Zou ik wel effe navragen, zeker met dergelijke service.
Beter gewoon de boel cancellen, geldt terug vragen en naar een andere dealer of garage toe. Volgens de dealer was er een lange levertijd dus onderdeel is nog niet binnen en heeft ie nog tijd genoeg om ook de order te cancellen.
Overigens, een 'echte' dealer wordt minstens 1x, vaak zelfs 2x per dag van onderdelen voorzien.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Die rembekrachtiger ga je dus voor niets laten monteren,ik denk dat je probleem er niet mee opgelost is.
En die dingen worden hier in nederland regelmatig verkocht,de diesels hebben regelmatig een lekke rembekrachtiging.
Avalanche
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 17.03.2008 - 23:47
Locatie: Lochristi

Geen idee hoe de dealer aan deze diagnose komt. Ik ben niet de automecanicien. Wat kan ik anders doen dan vertrouwen stellen in de diagnose van de dealer? Zoals deze brave meneer: http://youtu.be/CWx5lrA4BOs.

Bedankt voor jullie reacties. Ik zal morgen nog eens langsgaan bij de dealer om het een en ander af te spreken.
VW Passat 1.9 TDI MY1997 90pk (200.000 km)
V70 2.4 LPG (Prins VSI + ValveCare), MY2001, 140 pk, automaat, 210.000 km
XC70 D5, MY2006, Ocean Race, 185 pk, geartronic, 210.000 km
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

:lol:
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
Thijs
7th Gear member
Berichten: 5492
Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
Locatie: Lelystad

945i, +1!
Die is echt goed!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000
Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
Dimi
2nd Gear member
Berichten: 158
Lid geworden op: 16.09.2007 - 20:57
Locatie: Oost-vlaanderen. Kalken.
Contacteer:

Ik kan jou zo al zeggen, dat het niet aan je bekrachtiger ligt!
Als een bekrachtiger lek is (vacuum) dan heb/krijg je een hard pedaal.

En dit kan je simpel testen: stap in de auto, geen sleutels in het contact, en rempedaal enkele malen induwen, pedaal wordt been hard (niet meer in te duwen), hou voet op pedaal, sleutels in contact en starten, en als de motor draait zal je voelen dat de pedaal een beetje zakt/zachter wordt= bekrachter werkt.

Als je de pedaal niet hard gepompt krijgt (met contact uit) en het enkel een beetje stroever gaat maar nog steeds induwbaar, is gewoon de hoofdrem cilinder kapot/versleten= remsysteem bouwt te weinig druk op.

Slijtage van hoofdremcilinder heeft enkele redenen, rem olie nooit vervangen, vuil in circuit enz...

Of het systeem heeft nooit een deftige olie verversing gehad en/of slecht ontlucht.

En als er nog lucht of vocht in het systeem zit, wil je echt niet meemaken dat er een bel in je klauwen komt of in de hoofdremcilinder= geen remmen meer.
Vw Corrado 2.0 8v. 1994. project.
Vw Corrado 2.0 16v 1991 project.Weg
Volvo V70 D5 (163pk) 2004. Daily ride.Weg
Ford Mustang 1964 1/2. D code.
Fiat ducato. 2008. Weg.
Dodge Ram 1500 2011. Weg
Renault master 2015. Weg
Volvo 240 estate se 1991.
Renault master 2021.
Volvo V90 t6 recharge 2021.
Gebruikersavatar
OGA244
8th Gear member
Berichten: 13831
Lid geworden op: 21.03.2011 - 21:54
Locatie: Skåne

10 augustus weten we of deze volvogarage TS bij de beer heeft met een betaling voor een deel wat mogelijk niet defect bleek, tussentijds pakt hij de trein/fiets/bus, dat is nog maar een maand
Avalanche
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 17.03.2008 - 23:47
Locatie: Lochristi

Als je de pedaal niet hard gepompt krijgt (met contact uit) en het enkel een beetje stroever gaat maar nog steeds induwbaar, is gewoon de hoofdrem cilinder kapot/versleten= remsysteem bouwt te weinig druk op.
Dat is het. Net getest.

Ondertussen heb ik, op basis van jullie commentaren, de bestelling van het onderdeel en de afspraak op 10 augustus geannuleerd. Mijn voorschot krijg ik terug, maar daarvoor moet ik nog eens langsgaan. Dat zal dan waarschijnlijk ook de laatste keer zijn dat ik deze dealer bezoek...

Ik heb een andere dealer gecontacteerd. De receptioniste verbond me door met een mecanicien en die vermoedt, net als jullie, een probleem met de hoofdremcilinder. Ik mag op 14 juli al langskomen voor een diagnose en onmiddellijke herstelling mocht het inderdaad de hoofdremcilinder zijn. Afspraak werd telefonisch vastgelegd, een voorschot diende ik niet te betalen.

Ik hou jullie op de hoogte.
VW Passat 1.9 TDI MY1997 90pk (200.000 km)
V70 2.4 LPG (Prins VSI + ValveCare), MY2001, 140 pk, automaat, 210.000 km
XC70 D5, MY2006, Ocean Race, 185 pk, geartronic, 210.000 km
Gebruikersavatar
wim de jong
5th Gear member
Berichten: 2199
Lid geworden op: 29.03.2005 - 16:41
Locatie: Leusden
Contacteer:

Kijk.......dat is de normale gang van zaken..
En ook vrijwel direct langskomen voor een diagnose en reparatie.
Niet te lang doorrijden met een onveilige en onbetrouwbare rem, dat heeft deze (kundige) dealer ook door.
De volgende VOLVO's al gereden:
745 1992 LPG (475000 km)
945 1997 LPG-G3 (785000 km)
V70 2000 LPG-G3 (435000 km)
V70 D5 2005 ( 304000 km aug '13, RIP)
965 2,5i - 24V LPG-G3 1996 (496000 km apr '14)
V50 2.0D 2009 (265000 km sep '14)
V70 2,5T 2008 (191000 km, nov '15)
V50 D2 2012 (347000 km, mei '16)
V60 D2 2015 (361000 km, nov '20


C30 D2 2012 (268000 km, nov ''20
V90 3.0i - 24V 1998 (370000 km, jan '19
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

je kunt (ook als dealer) niet voorzichtig genoeg zijn met remmen
Volvo for life
Avalanche
2nd Gear member
Berichten: 102
Lid geworden op: 17.03.2008 - 23:47
Locatie: Lochristi

Vandaag dus bij een andere dealer langsgeweest. Wat een verschil in aanpak. Bij de eerste dealer duurde de diagnose 2 minuten met als conclusie rembekrachtiger defect. Bij deze dealer een diagnose van een uur: 2 testritten met 2 verschillende mecaniciens, remtestbank en visuele inspectie op de brug. En daarna een degelijke uitleg van de mecanicien zelf. Zijn conclusie: remmen voldoen nog, rembekrachtiger en hoofdremcilinder zijn ok. Vreemd, want ik heb als referentie natuurlijk de quasi identieke V70 van mijn vader, die een pak beter remt dan de mijne.

Wat deze dealer nu gaat doen is de remvloeistof volledig verversen en remsysteem ontluchten. De hoofdremcilinder wil hij wel vervangen, maar liever niet als dat niet nodig is en daar kan ik hem in volgen natuurlijk.
VW Passat 1.9 TDI MY1997 90pk (200.000 km)
V70 2.4 LPG (Prins VSI + ValveCare), MY2001, 140 pk, automaat, 210.000 km
XC70 D5, MY2006, Ocean Race, 185 pk, geartronic, 210.000 km
Gebruikersavatar
Rippie V70
5th Gear member
Berichten: 1376
Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
Locatie: Oost Nederland

gefeliciteerd, 2x
1 je probleem met je volvo wordt nu kundig opgelost
2 je hebt een betrouwbare partner gevonden voor het onderhoud van je Volvo
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”