airco perikelen - verdamper kapot -

De opvolger van P1800 en 480
Plaats reactie
tjompe

Na twee jaar zonder problemen is het van dat....serieuze problemen met de airco namelijk de verdamper kapot. :(
Een aantal weken geleden merkte ik op dat de airco niet of nog nauwelijks koude lucht blaasde. Heb het systeem laten opvullen met fluor en men stelde na een week vast dat langs de binnenzijde het vol hing met fluor....Conclusie : verdamper kapot. :?

Auto is amper twee jaar oud. Waarschijnlijk geen garantie meer of wel in dit uitzonderlijke gevallen ?

In ieder geval balen....Heb nog nooit zware kosten of wat dan ook gehad met Volvo....Herstellen betekent ganse dag werk (dashboard moet er uit, stuur er uit....) en de kosten voor de verdamper... :( :( :(
Johan s60
6th Gear member

Balen voor je wellicht nog coulance, eerst maar eens gaan praten wie wat gaat betalen.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
BillyBob
5th Gear member

En je hebt geen garantie meer? Naar mijn ervaring zijn ze redelijk tot tot zeer inschikkelijk als je auto nog geen 3 jaar oud is. Dit mag gewoon ze snel niet kapot gaan. Heb je een goede dealer?
V40 Phase3 (2003) / 1.9d 115 pk / Business Line
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
Ramon&Ramon
7th Gear member

tjompe schreef:Na twee jaar zonder problemen is het van dat....serieuze problemen met de airco namelijk de verdamper kapot. :(
Een aantal weken geleden merkte ik op dat de airco niet of nog nauwelijks koude lucht blaasde. Heb het systeem laten opvullen met fluor en men stelde na een week vast dat langs de binnenzijde het vol hing met fluor....Conclusie : verdamper kapot. :?

Auto is amper twee jaar oud. Waarschijnlijk geen garantie meer of wel in dit uitzonderlijke gevallen ?

In ieder geval balen....Heb nog nooit zware kosten of wat dan ook gehad met Volvo....Herstellen betekent ganse dag werk (dashboard moet er uit, stuur er uit....) en de kosten voor de verdamper... :( :( :(
Neem in ieder geval contact op met Volvo Nederland in Beesd!
Je mag verwachten dat de Volvo na twee jaar nog goed functioneerd,er bestaat ook zoiets als de wet op consumentenbescherming!
Breng Volvo Nederland in ieder geval op de hoogte van je probleem en wacht hun reactie daarop af!
Succes..
tjompe

BillyBob schreef:En je hebt geen garantie meer? Naar mijn ervaring zijn ze redelijk tot tot zeer inschikkelijk als je auto nog geen 3 jaar oud is. Dit mag gewoon ze snel niet kapot gaan. Heb je een goede dealer?
Ik ga binnenkort naar de dealer voor een gesprek. Ik hoop op een positief resultaat.
Tja...wat is een goede dealer hé... :?
tjompe

Ramon&Ramon schreef:
tjompe schreef:Na twee jaar zonder problemen is het van dat....serieuze problemen met de airco namelijk de verdamper kapot. :(

Neem in ieder geval contact op met Volvo Nederland in Beesd!
Je mag verwachten dat de Volvo na twee jaar nog goed functioneerd,er bestaat ook zoiets als de wet op consumentenbescherming!
Breng Volvo Nederland in ieder geval op de hoogte van je probleem en wacht hun reactie daarop af!
Succes..
Heb reeds een mail gestuurd naar Volvo België en wacht hun reactie af...
nicowv
1st Gear member

hey tjompe , ik heb dit een maand geleden ook meegemaakt , airco deze winter uitgevallen maar aangezien het winter was vond ik het niet nodig om deze direct te laten maken . Nu is mijn wagen vorige maand binnengegaan voor onderhoud en liet ik de airco checken waaruit ook bleek dat de verdamper kapot was en dit na 3 jaar .
Nu moet ik zeggen da mijn garage zonder te vragen contact heeft opgenomen met Volvo om dit probleem te melden en dat dit raar is na 3 jaar , en toen heeft volvo beslist om voor 50% er tussen te komen .
Dit vond ik echt wel sympathiek want tja , garantie is al verlopen en ze moeten dit niet doen he .
Dus ik zou zeggen zeker eens doorgeven aan uw garage en de vraag stellen voor een gedeelte tussen te komen ?
grtz N

ps . sorry voor het langdradig verhaal :-)
tjompe

nicowv schreef:hey tjompe , ik heb dit een maand geleden ook meegemaakt , airco deze winter uitgevallen maar aangezien het winter was vond ik het niet nodig om deze direct te laten maken . Nu is mijn wagen vorige maand binnengegaan voor onderhoud en liet ik de airco checken waaruit ook bleek dat de verdamper kapot was en dit na 3 jaar .
Nu moet ik zeggen da mijn garage zonder te vragen contact heeft opgenomen met Volvo om dit probleem te melden en dat dit raar is na 3 jaar , en toen heeft volvo beslist om voor 50% er tussen te komen .
Dit vond ik echt wel sympathiek want tja , garantie is al verlopen en ze moeten dit niet doen he .
Dus ik zou zeggen zeker eens doorgeven aan uw garage en de vraag stellen voor een gedeelte tussen te komen ?
grtz N

ps . sorry voor het langdradig verhaal :-)
Hey, is zeker geen langdradig verhaal, integendeel zeer interessant...Ik kan dit altijd achterhouden tijdens het gesprek dat gepland is tegen eind Juni.
Kun je je nog herinneren wat de totale kost was van de herstelling ?

Bedankt voor je inbreng

Tom
MichelR
6th Gear member

Ken het probleem (met mijn oude C30) toen het zo hard vroor paar jaar geleden en de wegen stuk waren gevroren door steenslag mijn condensor stuk geslagen..

Nu met nieuwe C30 wel beter geworden qua bescherming condensor.
Autoloos. Ridder te voet
C30 1.6D DrivE Sport MY2009 Black Saphire
V40 D4 R-Design Rebel Blue
V40 D2 Summum MY13
Volvo C30 1.6 R-Edition MY11
Volvo C30 1.6 Kinetic MY07
Volvo V40 Europa/Sport edition bj 1999
Volvo 440 GLT
Volvo 343
BillyBob
5th Gear member

Bij mij hebben ze vorige week de compressor en de condensor vervangen.
Condensor zat 100% onder garantie (auto is officieel uit garantie) en de compressor geven ze 50% garantie op.

Heb het gevoeld dat ze wel moeite doen om je te helpen in dit geval.
V40 Phase3 (2003) / 1.9d 115 pk / Business Line
V50 MY2009 / Black Sapphire / Off-black leder / Momentum Top Line
V60 MY2013 D2 Momentum / Caspian Blue / 17" Njord / Family Pack
V60 MY2017 D2 Momentum / Magic Blue / Winter Pack
V60 MY2022 T6 Recharge Inscription / Pine Grey
tjompe

Hey,

Vorige week een gesprek gehad met mijn lokale dealer. Bij nader inzicht bleek het uiteindelijk toch niet om de verdamper te gaan maar zou het de condensor zijn.... :?
Vandaag werd de condensor vervangen onder garantie :)
Blijkbaar is er 3 jaar garantie op de condensor.

Hebben dus terug een frisse wagen :P

Gr,
T.
Plaats reactie

Terug naar “C30”