Goeie dag,
Ik heb een XC90 D5 diesel (163 pk) uit 2003. Vorige week bij het wegrijden kreeg ik de melding " emissies hoog motor service vereist" en op het zelfde moment viel de airco uit. Ik ontdekte dat zekering 12 (20 amp) eruit geklapt was. Na wat zoeken op het internet heb ik de EGR klep los gekoppeld. Dat heb ik ook met de airco compressor gedaan. Nog steeds als ik contact op stand III zet klapt zekering 12. Op dit forum kan ik deze klacht niet vinden, maar heeft iemand een idee waar ik het moet zoeken?
Elektrisch
- Walter
- Geartronic member
- Contacteer:
Goedemiddag,
kijk ook eens in het voorsteltopic, dat praat wat makkelijker als we elkaar een beetje kennen. Heb je al in het serviceboekje gekeken welke circuit gezekerd is met zekering 11? Dat scheelt zoeken. Dat de airco uitviel komt misschien doordat de motor wil voorkomen dat de emmissies nog hoger worden
kijk ook eens in het voorsteltopic, dat praat wat makkelijker als we elkaar een beetje kennen. Heb je al in het serviceboekje gekeken welke circuit gezekerd is met zekering 11? Dat scheelt zoeken. Dat de airco uitviel komt misschien doordat de motor wil voorkomen dat de emmissies nog hoger worden
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 1st Gear member
Ja sorry,heb me inmiddels voorgesteld.
Bij fuse 11 staat in het Engels REL. COIL/FAN/AIRPUMP/IG. COIL
Motor fan loopt wel en auto start ook normaal
Heb inmiddels ook ANTISKID SERVICE, maar weet niet of dat er mee te maken heeft.
Verder heb ik al een half jaar een rammelende distributie bij stationair. De Fransen hebben al twee keer de spanner vervangen. Ik vermoed zelf dat het geluid van de compressor komt. Vandaar dat ik dacht dat deze inmiddels kaduc was, maar helaas snoertje naar compressor los gemaakt en ook relais eruit getrokken en weer klapt de zekering als ik de sleutel op stand III zet.
Bij fuse 11 staat in het Engels REL. COIL/FAN/AIRPUMP/IG. COIL
Motor fan loopt wel en auto start ook normaal
Heb inmiddels ook ANTISKID SERVICE, maar weet niet of dat er mee te maken heeft.
Verder heb ik al een half jaar een rammelende distributie bij stationair. De Fransen hebben al twee keer de spanner vervangen. Ik vermoed zelf dat het geluid van de compressor komt. Vandaar dat ik dacht dat deze inmiddels kaduc was, maar helaas snoertje naar compressor los gemaakt en ook relais eruit getrokken en weer klapt de zekering als ik de sleutel op stand III zet.
-
- 7th Gear member
die rammelende distributie zal niet de distributie zijn,maar ik denk dat de rammel uit het vliegwiel komt,als het geen automaat is dan wel te verstaan.