Ja de riem is vervangen bij 170.000 km, nee er zijn geen onderdelen los geschoten de waterpomp was ook vervangen lijkt gewoon domme pech te zijn....De diagnose is nog niet volledig te stellen omdat de auto nog in Frankrijk staat en nog naar Nederland moet worden vervoert..
Nu heb ik besloten om maar de hele motor te vervangen voor een 2e hands met 54.000 km op de klok uit 2007.
totale operatie kost inclusief motor, in- en uitbouwen met nieuwe koppeling 2900 euro....
Een hoop geld maar wel een motor met bijna 150.000 km minder op klok en een nieuwe koppeling, die er na 200.000 km met de originele motor ook wel aan zat te komen... De koppeling heeft ooit een keer een enorme optater gehad, familielid deed een beetje onhandig op een gladde weg en heeft grote stukken met een slippende koppeling gereden, waardoor de auto enorm stonk naar een brandlucht (de koppelingsplaat).
De auto zelf is in perfecte staat en er zit ook nog een moderne gas installatie in....lekker goedkoop en de auto rijdt perfect.
Wat is jullie mening en gedachte over de oplossing, is het zo dat de zuigers ook beschadigd kunnen worden, ik weet dat de kleppen zijn afgeschreven…..
Misschien hebben jullie nog tips waar ik op moet letten bij het in en uit bouwen....