Hallo Volvo liefhebbers.
Ik ben nieuw hier.
Mijn naam is Danny 28 jaar.
Normaal zit ik in de Opels maar wil toch eens een keer uitwijken naar een ander (betrouwbaarder) merk. Dit om een autotrailer mee te kunnen verplaatsen.
Nu ben ik opzoek naar een ''belastingvrije'' 940 of 960.
Al flink aan het snuffelen geweest op het net. Maar wat is nu eigenlijk het verschil tussen deze 2 types?
Het liefst heb ik een 6 cil op lpg?
En hoe zijn deze diesels en het verbruik?
Wat raden jullie aan en af?
Het moet wel een station zijn ivm 2 kleine kinderen.
Alvast bedankt
Gevonden V90 24v Automaat Foto's Pag 2
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 16.07.2011 - 19:50
- Contacteer:
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
960 = 6 cyl, 940 = 4 cyl.
Om een belastingvrije te krijgen zou de auto van voor 1984 moeten zijn.....en zulke 940's of 960's bestaan helaas niet.
Deze wel:
http://www.autotrader.nl/auto/volvo/roo ... os/#foto-1
Om een belastingvrije te krijgen zou de auto van voor 1984 moeten zijn.....en zulke 940's of 960's bestaan helaas niet.
Deze wel:
http://www.autotrader.nl/auto/volvo/roo ... os/#foto-1
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Battlecruiser
- 8th Gear member
- Berichten: 17696
- Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
- Locatie: Deventer
Je bedoelt van vóór 1-1-1987
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Ja, ook goedemorgen, 'T was laat vannacht en vroeg vanochtend, joe hebb'n geliek heur.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Ja, een belastingvrije 900 kan je vergeten, die zijn pas in 1990 op de markt gekomen. Een goed belastingvrij Volvo alternatief is de 700 serie die zijn er vanaf 1982. Eigenlijk net zoveel ruimte als de 900 en ook onverwoestbaar. De belastingvrije kosten wat meer als de latere, de laatste zijn echt spotgoedkoop, een goede heb je al voor rond de €700. Kijk eens rond op de site van Paul Seegers daar kan je goede aankooptips vinden.
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21419
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Met de keuze voor een 940 of 960 heb je met 2 kinderen helemaal geen station nodig. De auto's zijn erg ruim en ook achterin kan behoorlijk wat spullen.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 16.07.2011 - 19:50
- Contacteer:
Bedankt voor de reacties, ja het word er dan 1 uit de 700 serie. Zijn die ook met 6 cilinder geleverd of 4 cil turbo? (wil wel wat vermogen onder de kap hebben)
Heb vanmorgen al weer flink zitten zoeken op het net, en hier en daar een mail verstuurd.
Heb vanmorgen al weer flink zitten zoeken op het net, en hier en daar een mail verstuurd.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 16.07.2011 - 19:50
- Contacteer:
Ben er al wel achter dat de 6 cilinders benzine V6 motoren van Renault zijn, renault heb ik het helaas niet zo op.
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10662
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Zo gaat dat met heel veel dingen.... Mits goed onderhouden...945i schreef:Mits goed onderhouden zijn dat ook goede motoren.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
De benzine PRV V6 motoren waren een samenwerking van Peugeot, Renault en Volvo. Eigenlijk is het een V8 minus 2 ciliners. De 1e serie is weinig betrouwbaar, als je de olie niet op tijd vervangt gaat het fout. Latere types zijn verbeterd oa met keramische uitlaatkleppen. De prv motor is gebruikt in volvo 260, 760&780. De meest opvallende auto met deze prv motor is wel de DeLorean (Back to the Future)
Volvo stapte in '88 uit het samenwerkingsverband.
Maar verder zijn Renault motoren bomproof, daar hoef je niets tegen te hebben. Volvo heeft veel samengewerkt in zijn geschiedenis met Renault op motoren en versnellingsbak gebied.
Volvo stapte in '88 uit het samenwerkingsverband.
Maar verder zijn Renault motoren bomproof, daar hoef je niets tegen te hebben. Volvo heeft veel samengewerkt in zijn geschiedenis met Renault op motoren en versnellingsbak gebied.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1886
- Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
- Locatie: Cesko
En 960 is een soort luxere 940. Er zit op een 960 een andere neus (o.a. zonder paravan), het interieur is wat luxer en vaak heeft een 960 onafhankelijke achterwielophanging. Er zijn ook 960's met een L6 of V6 benzinemotor geleverd.
Wil je een wegenbelastingvrije dan zal je voor een 700 serie moeten gaan, maar voor een mooie betrouwbare 700 worden best wel flinke prijzen gevraagd.
De motoren in de 700 serie zijn wat betreft de benzine/lpg 4 cilinder redblok van volvo zelf en voor wat betreft de diesels 6 cilinder VW/Audi motoren.
Het maximale toegestane aanhanggewicht van een 700/900 is niet bijzonder hoog, veel auto's zal je dus niet op een achter een 700/900 gekoppelde trailer mogen vervoeren.
Wil je een wegenbelastingvrije dan zal je voor een 700 serie moeten gaan, maar voor een mooie betrouwbare 700 worden best wel flinke prijzen gevraagd.
De motoren in de 700 serie zijn wat betreft de benzine/lpg 4 cilinder redblok van volvo zelf en voor wat betreft de diesels 6 cilinder VW/Audi motoren.
Het maximale toegestane aanhanggewicht van een 700/900 is niet bijzonder hoog, veel auto's zal je dus niet op een achter een 700/900 gekoppelde trailer mogen vervoeren.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 16.07.2011 - 19:50
- Contacteer:
Het gaat inderdaad een volvo worden uit de 700 serie.
Misschien 1 van ver halen, Denemarken of Zweden.
Misschien 1 van ver halen, Denemarken of Zweden.
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
De 960 Station eerste model(tot en met modeljaar '94) hadden GEEN onafhankelijke achterwiel ophanging. Dus dat verschilt niet altijd.DawnBlueED schreef:En 960 is een soort luxere 940. Er zit op een 960 een andere neus (o.a. zonder paravan), het interieur is wat luxer en vaak heeft een 960 onafhankelijke achterwielophanging. Er zijn ook 960's met een L6 of V6 benzinemotor geleverd.
Wil je een wegenbelastingvrije dan zal je voor een 700 serie moeten gaan, maar voor een mooie betrouwbare 700 worden best wel flinke prijzen gevraagd.
De motoren in de 700 serie zijn wat betreft de benzine/lpg 4 cilinder redblok van volvo zelf en voor wat betreft de diesels 6 cilinder VW/Audi motoren.
Het maximale toegestane aanhanggewicht van een 700/900 is niet bijzonder hoog, veel auto's zal je dus niet op een achter een 700/900 gekoppelde trailer mogen vervoeren.
De meeste komen toch aan een aanhanger gewicht van 1600KG(7 serie blijft vaak op 1500 steken) dit is opzich niet verkeerd voor een normale wagen maar ook zeker niet bijzonder veel als je er autoambulances mee wil trekken.
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1886
- Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
- Locatie: Cesko
Een autoambulance weegt leeg al 500+ kg, tel daar bij op het gewicht van de auto die er op staat en je zit met een moderne middenklasser al boven het max toegestane aanhanggewicht. 
Ik gaf zelf al aan dat een 960 niet altijd onafhankelijke achterwielophanging heeft.

Ik gaf zelf al aan dat een 960 niet altijd onafhankelijke achterwielophanging heeft.

- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
Ik zie het, heb over het woordje vaak heen gelezen :? My Bad.DawnBlueED schreef:Een autoambulance weegt leeg al 500+ kg, tel daar bij op het gewicht van de auto die er op staat en je zit met een moderne middenklasser al boven het max toegestane aanhanggewicht.
Ik gaf zelf al aan dat een 960 niet altijd onafhankelijke achterwielophanging heeft.
Voor gewichten vanaf 1800KG moet je volgens autoweek toch naar een S80, een XC90, een V70N of de daarvan afgeleide XC70 gaan kijken. Wil je hoger dan 1800KG dan kom je automatisch bij de xc90 uit.
Of je zal bij een ander merk moeten gaan shoppen. Bijvoorbeeld de BMW 530D van rond de eeuwwissseling mag in de touring uitvoering ook een 2 Ton trekken dacht ik.
Als het belastingvrij moet dan ga je op zoek moeten naar een terrein wagen denk ik.
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
- volvorider
- 5th Gear member
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: 23.10.2004 - 12:25
- Contacteer:
Een 940 vanaf 1995 had ook de mogelijkheid tot een verstrekingset bij de trekhaak, in geloof zelfs standaard vanaf MY98 en mag ook 1800 kg, trekken, helaas niet belastingvrij.
www.everyoneweb.com/volvorider
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2
Voor aankooptips voor de Volvo uit de 200, 700 en 900 serie
http://twitter.com/volvorider2