Ik lees op het forum over diesels die na het wassen even een vreemd geluid maken en vroeg me ineens af hoe jullie je c70 uberhaubt wassen?
Ik ben gewend om mijn auto's gewoon door de wasstraat te rijden, echter geen idee of dat verstandig is met een c70? (waarom denk ik altijd na over dat soort practische zaken als ik de zaak al gekocht heb? ).
Dus.... Wat doen jullie?
A) zacht met de hand inzepen, liefdevol droogknuffelen, teder in de was zetten? (zo'n beetje wat ik met mijn 1800E doe )
B) door de wasstraat?
Je kan je C70 natuurlijk net als elke andere auto door de wasstraat rijden......zolang je het dak en de ramen dicht hebt heb je geen lekkage oid.
Maar ja, de echte liefhebber houdt de auto met het handje schoon..... er zijn vele middelen voor; zelf ben ik zeer tevreden met het spul van forumsponsor ProDetail.
Maar je weet al hoe je de 1800 dient te behandelen dus als je de C70 net zo doet kan het toch niet fout gaan??
MY2010 Volvo C70 Intro edition, 2.0D Powershift APEC tuning, Flamenco Red metalic met Calcite Off black interieur, smarttop en afneembaar kogeltje
ik was regelmatig mijn auto met de hand (zover dat hier in CH mogelijk is ) maar hij gaat ook regelmatig door de beste wasstraat van Zürich, waarna ik hem nog even lekker droogmaak met een goede handdoek van een van de forumsponsors ...
daarnaast 1 keer per jaar poetsen en waxen (laten) waardoor hij goed het jaar doorkomt.
vergeet niet het dak dicht te doen in de wasstraat he
Altijd met de hand. Beide auto's. Ga nooit meer door de krasstraat, ben veel te zuinig op de lak van beide auto's.
Wil ze zoveel mogelijk ' nieuwstaat' houden. Dat lukt aardig goed als je met de hand wast en hem één of twee keer per jaar door iemand laat detailen (gewoon een forummaatje van het Audiforum).
Geen krassen., geen swirls. En het is ook nog best leuk werk. Twee tot drie uur voor twee auto's ben ik wel nodig.
Maar als je ze dan schoon hebt kun je ook trots zijn op je werk.
Je moet wel even investeren in de nodige poetsmiddelen, maar daarvan is het meeste een eenmalige investering.
Eigenaar van C70 MY10 Cabrio Hardtop 2.0D 136PK 320nm Powershift en een
Audi A6 Avant 2.7 MY06 TDI Quattro Tiptronic met 220PK 420nm koppel
Met de hand is ook goedkoper. Als je door de wasstraat gaat, ben je gem. €10,- kwijt. Voor €10,- koop je een shampoo van Meguiars en daar doe je minimaal 5 wasbeurten mee.
Vandaag twijfel..... Auto erg vies en geen tijd. Wasstraat anac is ok (geen borstels) maar toch tijd gemaakt en met hand gewassen... Wasstraat doet binnenkant deuren niet, diep in velgen haalt ie niet en kans op krassen en ongewilde wax....
Dus 2 uurtjes en binnen en buiten weer schoon... Scheelt ook in portemonnai al wordt wasstraat voor me betaald en handwas niet!
MY2010 Volvo C70 Intro edition, 2.0D Powershift APEC tuning, Flamenco Red metalic met Calcite Off black interieur, smarttop en afneembaar kogeltje
Was hem ook zelf met de hand, als het even kan iedere zaterdag ochtend. Voor mij is een manier om even lekker te ontspannen na een meestal drukke week....
C70 2009 d5 summum/ Mini cooper chili cabrio 2011/ Volvo MD47a 1957...
Officieel is het wassen van auto op eigen plaats of straat hier ook niet toegestaan.....regenwater, dus ook waswater, loopt nl in de diverse waterpartijen die onze wijk rijk is.
Omdat ik "biologisch afbreekbaar spul" gebruik voor het wassen en het water de plantenbak inloopt en niet de regenafvoer zal het wel goed zijn. De planten groeien goed en lijden niet van het beetje sop erbij.
Van allebei een beetje.
Ik was hem zelf met de hand met Mequires shampoo (paar druppels op een emmer water), waar na ik naar de wasstraat ga voor het met hoge druk afspuiten, velgen reinigen, warme wax en glansdroger. Daarna even lekker droog rijden en met een zeem de niet gedroogde delen afdoen (zoals de achterkant en binnen- en onderkant van van de portieren en achterklep. Velgen gaat meestal niet helemaal goed en moet ik met de hand nadoen.
Levert een mooi glimmend geheel op.
Het zemen na droogrijden kan krassen opleveren; tijdens het rijden komt er toch eea op de auto terecht.
Beter is het om een goede droogdoek te gebruiken direct na het afspuiten.
Maar zo heeft iedereen zijn methode......
Daarom zeem ik alleen die delen waar de druppels niet door de wind zijn weggewaaid en waar dus ook geen vuil terecht kan komen. Ik denk dat als ik de auto droog direct nadat er glansdroger op is gespoten al die glansdroger er weer afgeveegd wordt en ja, dat is toch weer zonde van het geld nietwaar?
C70Geert schreef:Van allebei een beetje.
Ik was hem zelf met de hand met Mequires shampoo (paar druppels op een emmer water), waar na ik naar de wasstraat ga voor het met hoge druk afspuiten, velgen reinigen, warme wax en glansdroger. Daarna even lekker droog rijden en met een zeem de niet gedroogde delen afdoen (zoals de achterkant en binnen- en onderkant van van de portieren en achterklep. Velgen gaat meestal niet helemaal goed en moet ik met de hand nadoen.
Levert een mooi glimmend geheel op.
Droogdoek(en) kopen. Je weet niet wat je meemaakt !! Ik zeem al ruim een jaar niet meer.