S40 1.6d 2006 in de noodloop

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
s40-volvo-1.6
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 18.07.2011 - 08:23

Hallo,

Prachtig Volvo forum hier, ik heb al flink zitten inlezen op het forum, maar ik ben nog benieuwd naar meningen over de volgende situatie.

Ik heb voor een gunstige prijs een prachtige Volvo S40 1.6d 2006 kunnen kopen met een aantal storingen.

De auto heeft 211.000 km en het motorblok 80.000km (is een nieuw blok ingekomen).

De BC toont de volgende meldingen:
Minder motorvermogen.
Anti-skid service vereist.
DSTC uitgeschakeld (krijg ik ook niet meer aan)

Hij zit dus in de noodloop. Eerste prioriteit is hem hier uit te krijgen.

Ik heb veel gelezen over de EGR klep. Als ik deze schoonmaak en weer installeer, zou het probleem dan in theorie opgelost kunnen zijn? Of zal er altijd een software reset nodig zijn?

Als iemand een goede (Volvo) garage weet die deze problemen snel kunnen verhelpen en die een beetje in de buurt van Heerenveen ligt, hou ik me aanbevolen.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Met deze problemen kun je het best terecht bij de dealer,gezien de uitlees procedure.
Het probleem kan veroorzaakt worden door verschillende oorzaken,CEM stuk,bedrading probleem,EGR probleem,ABS storing enz.
Goed uitlezen is de eerste stp die je moet doen,dat kan alleen de dealer in de meeste gevallen.
s40-volvo-1.6
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 18.07.2011 - 08:23

Kan alleen een volvo dealer de auto uitlezen?
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20788
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Nee, ook de Anwb wegenwacht of een Bosch garage of Volvo-specialist die de juiste ODBII uitlezer heeft.
Deze kunnen echter niet direct de specifieke problemen oplossen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20788
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Heerenveen. Ga naar Drachten of Sneek. (daar is een dealer van dezelfde groep.)
Wil iets verder rijden. Ga dan naar Emmeloord. Daar weet ik in ieder geval dat ze je kunnen helpen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
s40-volvo-1.6
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 18.07.2011 - 08:23

Ik heb hem laten uitlezen.
Eigenlijk is de EGR klep de grootste storing. deze zit vast.

Deze wil ik eigenlijk vanavond gaan schoonmaken, hoe groot is de kans dat het probleem dan opgelost is?
s40-volvo-1.6
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 18.07.2011 - 08:23

Ik heb de EGR klep eruit gehad, hij zag er niet eens slecht uit. Ik heb hem nog een beetje schoon gemaakt. Maar naar mijn idee werkt hij nog goed.

Terug geplaatst in de auto. geen resultaat, nog steeds in noodloop :cry:
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27502
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Werkt de aansturing naar de klep dan nog wel op de juiste manier? (roep maar iets)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
s40-volvo-1.6
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 18.07.2011 - 08:23

Ja, had vraag ik mij ook af. als ik alleen het motortje van de EGR klep aansluit en de auto start kun je duidelijk voelen dat hij naar zijn begin positie wil (dicht).

dit klopt lijkt mij. ik weet geen andere manieren om het te testen, want ik weet niet hoe ik hem moet laten openen.
Thamar
4th Gear member
Berichten: 580
Lid geworden op: 09.03.2009 - 20:14
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Domme vraag, maar waar zit de klep juist en is die makkelijk bereikbaar.


Wat je ook kan doen om te testen, plaatje ertussen steken, dan mag die open blijven staan zoveel die wilt, komt niks meer door.
Ioane
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 16.08.2008 - 08:18

Ik wil Schaaf en Mellema Leeuwarden aanbevelen. Hebben goed geholpen bij opsporen incidenteel inhouden. Bleek deels verstopte sensor te zijn.

Zit de nieuwe motor er lang in of is probleem ontstaan na wissel?

Mijn ervaring is dat niet Volvo dealers wel kunnen uitlezen maar niet alle gegevens kunnen zien. Ze doen wel alsof hun magische kastje (waarvoor flink gerekend wordt) alles kan maar moeten dan toch gaan bellen en raden. Is mij al 2 keer gebeurd, zonde van tijd en geld.

Probeer hier niet te besparen en ga naar echte dealer.

Succes.
V50 2005 Summum
s40-volvo-1.6
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 18.07.2011 - 08:23

Thamar schreef:Domme vraag, maar waar zit de klep juist en is die makkelijk bereikbaar.


Wat je ook kan doen om te testen, plaatje ertussen steken, dan mag die open blijven staan zoveel die wilt, komt niks meer door.
Als je voor de auto staat en de motorkap open doet, zit hij rechts achter de motor. je kunt de uitlaatgaskoeler (RVS buis) zien die achter de motor zit, deze zit met een klemmetje vast aan de EGR klep. het is wel te doen om de klep te verwijderen. neem er wel even tijd voor.

Een afdekplaatje maken met een klein gat (5mm) is idd een mogelijkheid. ik kan deze eventueel ook laten lasersnijden als meer mensen hierbij intresse hebben. Ik ben engineer en we hebben hier lasersnijbanken.


Ioane schreef:Ik wil Schaaf en Mellema Leeuwarden aanbevelen. Hebben goed geholpen bij opsporen incidenteel inhouden. Bleek deels verstopte sensor te zijn.

Zit de nieuwe motor er lang in of is probleem ontstaan na wissel?

Mijn ervaring is dat niet Volvo dealers wel kunnen uitlezen maar niet alle gegevens kunnen zien. Ze doen wel alsof hun magische kastje (waarvoor flink gerekend wordt) alles kan maar moeten dan toch gaan bellen en raden. Is mij al 2 keer gebeurd, zonde van tijd en geld.

Probeer hier niet te besparen en ga naar echte dealer.

Succes.
Bedankt voor de tip. Ik heb gisteren een offerte aangevraagt bij de volvo dealer in Heerenveen, ze zouden het EGR probleem voor 263 euro verhelpen. klinkt niet gek, en breng de auto er morgen heen.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”