Dat ontstoringsfilter zat ook in de voedingskabel van mijn 837. Maar het gaat om het ingebouwde ontstoringsfilter (bron: Motrade, van wie ik ook de 838 omgeruild heb gekregen). En die zit wel in de 838 of is zwaarder in de 838. In ieder geval zul jij ook geen last hebben van dé fluittoon, want als je die eenmaal hebt waargenomen hoor je deze overal door-/overheen.Turbodesk schreef:Ik heb model 838 met in de voedingskabel een ontstoringsfilter.
Grom Audio iPod/USB interface geinstalleerd - eerste indruk
- RicoK
- 3rd Gear member
Volvo S60 2.4 170 PK Edition 02-2001 - Ash Gold Metallic - HU-603 - GROM-audio - 16"; Mimas zomer en 16"; Mimas winter
-
- 2nd Gear member
Voor mijn duidelijkheid:
Is de GRom in te bouwen in een 2005 S60 met HU-850 (met 6cd-wisselaar dus)? Zo ja, op welke manier? Via de Melbus (vergelijkbaar met de iMIV dus) of rechstreeks op de speakers (wat ik eerder denk te hebben gelezen), warbij de versterker dus buiten spel staat?
Is de GRom in te bouwen in een 2005 S60 met HU-850 (met 6cd-wisselaar dus)? Zo ja, op welke manier? Via de Melbus (vergelijkbaar met de iMIV dus) of rechstreeks op de speakers (wat ik eerder denk te hebben gelezen), warbij de versterker dus buiten spel staat?
Had: Volvo C30 2.0D Momentum MY08, Cosmic White met een koffie kleurtje
. 17";, verlaging, Spoilerset, High Performance audio, sportpedalen, sportstuur.
Heeft:Volvo S60 2.0T Momentum 2005, Lunar Gold, beige leer, HU850, GROM, 17"; Orestes/16"; imitatie in de winter, sunroof!

Heeft:Volvo S60 2.0T Momentum 2005, Lunar Gold, beige leer, HU850, GROM, 17"; Orestes/16"; imitatie in de winter, sunroof!
- RicoK
- 3rd Gear member
Lees je eens in op de site van Motrade.nl (Nederlandse leverancier) en Gromaudio.com!
In het kort. De GROM interface steek je in de stekkeraansluiting van de CD-wisselaar aan de achterzijde van de HU-xxx. De voeding van de GROM sluit je aan met de meegeleverde Posi-tap op de voeding van de HU-xxx. Jouw HU-850 wordt ondersteund. Echter, in het geval je al een externe CD-wisselaar hebt, ben je deze wel kwijt! Het is óf de CD-wisselaar óf de GROM die de functionaliteit van de CD-wisselaar overneemt.
In het kort. De GROM interface steek je in de stekkeraansluiting van de CD-wisselaar aan de achterzijde van de HU-xxx. De voeding van de GROM sluit je aan met de meegeleverde Posi-tap op de voeding van de HU-xxx. Jouw HU-850 wordt ondersteund. Echter, in het geval je al een externe CD-wisselaar hebt, ben je deze wel kwijt! Het is óf de CD-wisselaar óf de GROM die de functionaliteit van de CD-wisselaar overneemt.
Volvo S60 2.4 170 PK Edition 02-2001 - Ash Gold Metallic - HU-603 - GROM-audio - 16"; Mimas zomer en 16"; Mimas winter
- biesje
- 1st Gear member
Hallo, mijn GROM hield er spontaan mee op. MoTrade heeft kosteloos een nieuwe gestuurd, mét filtermodule op voedingskabel > superservice van MoTrade!!!
Vanmiddag de nieuwe GROM geïnstalleerd.
Wanneer ik mijn IPod Touch via de GROM afluister hoor ik, naast de muziek, veel ruis en andere bijgeluiden, hoogst irritant. Ik heb diverse instellingen geprobeerd, maar de bijgeluiden blijven helaas.
Ik kan ook geen muziek afspelen via de USB-stick. Wanneer ik de USB aansluit 'zegt' de HU603: "IPod", en dus niet "USB". Het ledje op de USB knippert echter wel. Als ik de IPod én USB tegelijk afspeel hoor ik zo'n 5 seconden USB & IPod, daarna stopt de USB en kan ik alleen nog maar IPod afluisteren. Ik heb via gromaudio.com de nieuwste update op de GROM gezet, helaas ook zonder resultaat.
Wie kan mij verder helpen?
Groetjes,
Rob
Vanmiddag de nieuwe GROM geïnstalleerd.
Wanneer ik mijn IPod Touch via de GROM afluister hoor ik, naast de muziek, veel ruis en andere bijgeluiden, hoogst irritant. Ik heb diverse instellingen geprobeerd, maar de bijgeluiden blijven helaas.
Ik kan ook geen muziek afspelen via de USB-stick. Wanneer ik de USB aansluit 'zegt' de HU603: "IPod", en dus niet "USB". Het ledje op de USB knippert echter wel. Als ik de IPod én USB tegelijk afspeel hoor ik zo'n 5 seconden USB & IPod, daarna stopt de USB en kan ik alleen nog maar IPod afluisteren. Ik heb via gromaudio.com de nieuwste update op de GROM gezet, helaas ook zonder resultaat.
Wie kan mij verder helpen?
Groetjes,
Rob
Volvo V70,
bj. 2002
2.4 ltr.,
benzine,
170 pk
bj. 2002
2.4 ltr.,
benzine,
170 pk
-
- 2nd Gear member
Volgens mij heb je niet helemaal door hoe het werkt. Je moet de MODE zelf kiezen die je wilt afspelen. MODE kiezen is een kwestie van radio FM selecteren, daarna op CD zetten en gelijk met track toets naar rechts de bron kiezen. Je hoort een stemmetje zeggen waar je in zit. Als je in de verkeerde MODE zit krijg je slecht geluid, heb ik ook een keer gehad.
- biesje
- 1st Gear member
Hallo,
Dank je voor je reactie. Ik heb het geprobeerd. De jongedame zegt netjes USB, en de muziek op de USB gaat spelen, echter maar weer voor zo'n 5 seconden. Daarna stopt hij ermee. Ik kan daarna ook geen andere mappen meer kiezen op de USB.
Het geluid van de IPod blijft ook slecht, veel bijgeluiden. Kortom: niets veranderd. Op de HU603 moet je volgens mij voor CD-changer kiezen i.p.v. CD.
Dank je voor je reactie. Ik heb het geprobeerd. De jongedame zegt netjes USB, en de muziek op de USB gaat spelen, echter maar weer voor zo'n 5 seconden. Daarna stopt hij ermee. Ik kan daarna ook geen andere mappen meer kiezen op de USB.
Het geluid van de IPod blijft ook slecht, veel bijgeluiden. Kortom: niets veranderd. Op de HU603 moet je volgens mij voor CD-changer kiezen i.p.v. CD.
Volvo V70,
bj. 2002
2.4 ltr.,
benzine,
170 pk
bj. 2002
2.4 ltr.,
benzine,
170 pk
-
- 2nd Gear member
zit de kabel er wel goed in?
- biesje
- 1st Gear member
Ja, volgens de info van Motrade kun je zelf de juiste mode kiezen. Het is juist zo vreemd dat de Grom amper 5 seconden op de USB mode blijft en dan vanzelf op IPod overschakelt. Vast heel vriendelijk bedoeld, maar het is niet hetgeen wat ik wil (rare jongen, die Grom)
Volvo V70,
bj. 2002
2.4 ltr.,
benzine,
170 pk
bj. 2002
2.4 ltr.,
benzine,
170 pk
-
- 2nd Gear member
Destijds (aug.2010) stond bij de installatie/gebruiksaanwijzing dat je de iPod en USB stick NIET tegelijkertijd moest aansluiten. Weet niet of dit bij de laatste firmware nog relevant is.
Nu: S80 2.0D MY2009
Voorheen: C30 1.8 sport (2009)
Daarvoor: S60 2.0t/Rica 225 pk/2005
Voorheen: C30 1.8 sport (2009)
Daarvoor: S60 2.0t/Rica 225 pk/2005
-
- 2nd Gear member
Ik heb ergens gelezen dat het soms helpt om 10 mappen aan te maken ipv 6 mappen als de radio is ingesteld op een 10 CD-wisselaar.
Ook sommige merken USB stick kunnen problemen veroorzaken. Kingston is typisch zo'n merk wat bij heel veel apparaten problemen geeft, waarschijnlijk omdat het een net iets andere aansturing heeft? Ik gebruik zelf Scandisk, werkt goed.
Ook sommige merken USB stick kunnen problemen veroorzaken. Kingston is typisch zo'n merk wat bij heel veel apparaten problemen geeft, waarschijnlijk omdat het een net iets andere aansturing heeft? Ik gebruik zelf Scandisk, werkt goed.
- biesje
- 1st Gear member
Hallo, dank voor je advies. Ik ga het proberen met tien mappen. Het valt mij op dat bij map 4 het hele zaakje vast loopt. Ik moet dan flink aan het pielen met de mode-instelling voor iPod of USB.
Volvo V70,
bj. 2002
2.4 ltr.,
benzine,
170 pk
bj. 2002
2.4 ltr.,
benzine,
170 pk
- Mrlten
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Tip voor de mensen hier: een tijdje terug had ik gemeld dat de GROM ook prima om kan gaan met 20 mappen, nu heb ik 30 hoofdmappen op de usb stick staan en dat werkt ook nog steeds. De mappen boven de 10 worden gewoon weergegeven als 1 t/m 10.
Ik kan echt niet meer zonder de GROM!
Ik kan echt niet meer zonder de GROM!
-
- Starter
ik maak gebruik van de navi welke achter in de V70T5 zit, V70 is uit 2001
Mijn TV tuner gebruik ik niet vanwege het analoge signaal [ wel leuk in buitenland en files....]
Kan ik niet de GROM plaatsen waar nu de TV tuner zit om de 6 CD wisselaar met alle Navi's te behouden?
Mijn TV tuner gebruik ik niet vanwege het analoge signaal [ wel leuk in buitenland en files....]
Kan ik niet de GROM plaatsen waar nu de TV tuner zit om de 6 CD wisselaar met alle Navi's te behouden?
-
- 2nd Gear member
Bedoel je dat je de GROM achterin wil aansluiten of ben je bang dat je de navi 6 CD-wisselaar verliest? Dat laatste gebeurt niet want je kunt de navi-stekker oversluiten op de interface stekker, navigatie blijft dan gewoon bestaan via de wisselaar. Achter aansluiten weet ik niet.
- Maurits@Parts4Swedes
- Forumsponsor
- Contacteer:
Ongeveer twee jaar geleden heb ik mijn eerste gromaudio geplaatst in mijn vorige s80 (2.9 - 2000). Dit ging niet geheel probleemloos. Ik plaatste hem in plaats van de cd-wisselaar achter in de koffer. Het probleem was de spanning. Deze werd niet goed doorgegeven. Uiteindelijk is het toch gelukt, mede dankzij de hulp van motrade en de servicedesk van Grom in de VS. Sinds afgelopen jaar rijd ik in een s80 t6 (2005). Hierin heb ik ook een gromaudio geplaatst, maar nu rechtstreeks achter op de radio. Dit werkt bijna helemaal perfect. Hij verslikt zich af en toe in de 4 Gb muziek die ik via een usb-stick aan hem voer. Maar dit gebeurt slechts zeer zelden. Het is dan een kwestie van usb eruit en er weer in stoppen.
-
- 5th Gear member
GROM nu ook als MD kanaal.. met tekstRicoK schreef:Volgens mij kan de Grom wel tekst in het display van de radio laten zien, maar moet de audio installatie dat wel ondersteunen. En dat doen mijn HU-603 en ook volgens mij de HU-803 niet.Initial G schreef:Iemand een idee of er nog eens een apparaat komt met tekst in display? Dat zou toch eenvoudig moeten kunnen, aangezien de iMIV dit ook kan.
Text added for all HU-*** radios (except 650, 850) Changelog:
Text added (need jumper or new VOL01S cable)
Heb zelf een oude IMIV< die ga ik omzetten naar nieuwe... en ook evt rearview cam op de RTI dan , lijkt me leuk
voor de 2e volvo wel evt grom ivm usb functie
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer