rem links achter happert

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
volvonuts
2nd Gear member

Na een lange tijd van stilstand, en hem ook nog op de handrem te hebben neergezet.
Kwam ik er gisteren achter dat hij dan totaal blokkeerd, en nog erger ik kon niet eens weg komen omdat hij vast stond.
Nu is mijn vraag of ik dit kan verhelpen en of het wel vaker voorkomt, dat de linker rem zijde vast komt te staan of wat er de rede van is.
Ik hoop dat er wat mensen zijn die me kunnen helpen.
945i
8th Gear member

Wiel eraf en een paar ferme klappen erop. (met een blokje hout ertussen)
Dan de remmen eens flink schoonmaken en smeren.(gangbaar maken)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
w00d
2nd Gear member
Contacteer:

één tip, wacht niet te lang met dit oplossen. Ik heb hetzelfde gehad, weekje ziek geweest (in januari ) auto op de handrem gehad. De week erop toen weer ging werken hoorde ik hem vaak 's morgens los schieten. Paar dagen later is me rechter achterwiel tijdens het inparkeren vastgeslagen.

Oorzaak bij mij, oude rem schrijven achter met roestvorming aan de binnenkant. De ANWB heeft mijn wiel weer gangbaar kunnen maken door de auto naar voor en achter te blijven rijden om zo, al slepend met het wiel, het weer los te krijgen. (Een paar klappen met de hamer had ze al geprobeerd).

Dus nieuwe schrijven bestellen, of goed schoonmaken van binnen, en nieuwe remschoenen.

link je naar mijn ervaring: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=40958
Volvo 460 2.0i '94
Ford Focus Gia 2.0 '00
Skoda Fabia Combi 1.3 (3 cilinders :P) '11
Volvo s70 2.5 Comfort '99

Bezoek ook eens www.kattentips.nl voor tips en de leukste spullen voor je kat.
Of als je alles wilt weten over gezonde voeding en afvallen: www.debestedieten.nl
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”