Vorige week had mijn vrouw al een keer dat onze S80 2.9 van '99 niet starte, toen is er iemand van de garage bijgeweest. Die rommelde wat onder de achterbank aan de brandstofpomp en doen deed hij het weer. Vanmorgen deed hij het weer niet, nu was ik zelf thuis en dus de achterbank losgemaakt en op advies van de garage wat kloppen op de pomp. Helemaal niets, auto word vanmiddag opgehaald en er gaat dan een nieuwe brandstofpomp in.
Iemand hier ervaring mee? Zou dit ook echt de oorzaak wezen? Ik stel deze vraag omdat er nogal wat topics zijn over startproblemen. De startmotor draait netjes rond en verder werkt alles. Heb nog met startkabels geprobeerd te starten om uit te sluiten dat de accu wat minder is maar dat haalde niets uit.
Ik hou jullie op de hoogte.
S80 start niet...
Juist, ik zat er vanmorgen op mijn knieën bij en mijn vrouw probeerde te starten. Hoorde helemaal niets. Ik hoop dat het dan de pomp maar is.
- Max
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
- Locatie: Leusden
Heb iets soortgelijks gehad met min S80 2.4 '99.
Achterbank is er toen uitgehaald, bleek (spontaan?) een knik in een leiding te zitten.
Dit is verholpen. Daarna nooit meer problemen gehad.
Achterbank is er toen uitgehaald, bleek (spontaan?) een knik in een leiding te zitten.
Dit is verholpen. Daarna nooit meer problemen gehad.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
- wim300
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 20.04.2007 - 23:48
De pomp of de aansturing van de pomp n.i.o.
Ik weet niet of er een los brandstofpomp relais ergens zit maar neem aan dat de dealer eerst gaat kijken of de pomp aansturing krijgt voordat ze er een nieuwe pomp instoppen.
Ik weet niet of er een los brandstofpomp relais ergens zit maar neem aan dat de dealer eerst gaat kijken of de pomp aansturing krijgt voordat ze er een nieuwe pomp instoppen.
volvo s60 2.5t awd summum rica
Er is een andere pomp ingegaan, nu een volgend probleem wat we voorheen nooit hadden. Als de auto gestart word valt hij gelijk stil. Vervolgens gelijk weer starten en dan is er niets aan de hand?? Hij blijft het dan gewoon doen!
Nadat het een hele tijd goed is gegaan starte de S80 vanmorgen weer niet. Mijn vrouw was er mee weggeweest en hij had een paar uurtjes stil gestaan.
Na de problemen van afgelopen winter starte ze altijd met een klein beetje gas erbij, dat was ze nu vergeten. Dat is natuurlijk al niet zoals het hoort. Voorheen starte hij dan wel na een tijdje wachten. Nu doet hij het na een aantal uren nog niet.
De benzinepomp is afgelopen winter al vervangen, die is het dus niet. Iemand enig idee wat het dan kan zijn, misschien het contactslot? Bij het starten draaid de de startmotor gewoon krachtig rond. Het lijkt er dus op dat hij op dat moment geen benzine krijgt. Vind het wel een beetje vervelend worden. Ik heb deze auto al ruim 6 jaar en was er altijd zeer tevreden over en verder ook geen klachten. Als dit zo blijft denk ik er toch over om hem op te ruimen.
Ik hoop dat iemand een idee heeft.
Na de problemen van afgelopen winter starte ze altijd met een klein beetje gas erbij, dat was ze nu vergeten. Dat is natuurlijk al niet zoals het hoort. Voorheen starte hij dan wel na een tijdje wachten. Nu doet hij het na een aantal uren nog niet.
De benzinepomp is afgelopen winter al vervangen, die is het dus niet. Iemand enig idee wat het dan kan zijn, misschien het contactslot? Bij het starten draaid de de startmotor gewoon krachtig rond. Het lijkt er dus op dat hij op dat moment geen benzine krijgt. Vind het wel een beetje vervelend worden. Ik heb deze auto al ruim 6 jaar en was er altijd zeer tevreden over en verder ook geen klachten. Als dit zo blijft denk ik er toch over om hem op te ruimen.
Ik hoop dat iemand een idee heeft.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
foutief temperatuursensor signaal kan het zijn of uitlezen tijdens het starten een keer en kijken wat er mis is.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
wat belangrijk is om te weten,krijgt hij geen benzine of vonkt hij niet tijdens het niet willen lopen.
Er is ook een verschil tussen niet starten en niet willen aanslaan.
Als hij niet start draait de startmotor niet rond.
Er is ook een verschil tussen niet starten en niet willen aanslaan.
Als hij niet start draait de startmotor niet rond.
De startmotor draaid heel goed rond, hij gaat alleen niet aan de gang. Je kunt minuten lang starten zonder dat er wat gebeurd.
Ben helaas niet thuis, kom pas woensdag weer van m'n werk. Mijn vrouw belde vanmorgen. Ze zou nu morgen (hij staat ergens op een parkeerterrein) weer gaan proberen of hij start. Ergens hoop ik van niet, dat is makkelijker zoeken. Al de voorgaande keren deed hij het gewoon bij de garage.
De S80 starte vanmorgen nog niet, wel kwam een keer de mededeling imobilizer in beeld op het display van de boordcomputer. Waarschijnlijk het contactslot of startonderbreke? kapot. Ze heeft met 2 verschillende sleutels proberen te starten.
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
de antennering die om het contactslot zit is dan de boosdoener
even uit laten lezen dus opnieuw!
even uit laten lezen dus opnieuw!
Ik krijg ook al een tijdje een soort melding van Alarm service vereist bij het starten. Kan dat er ook iets mee te maken hebben (startblokkering?).
- Morgenstond
- 5th Gear member
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: 26.08.2010 - 19:41
- Locatie: Den Haag
Het lijkt mij dat de startonderbreker daarvoor zorgt?
2017 - heden: S40 phase II 1.8 AT (2004)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
2011 - 2017: S60 2.4T AT (2001)
2010 - 2011: S80 2.9 AT (2000)
2008 - 2011: S40 1.8 AT (1996)
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Is het een dealer of een unigarage waar hij staat?
Veel dingen zijn gecombineerd,wat ik bedoel is dat ze geen onderdelen gaan vervangen die niet helpen,de startonderbreker verzorgt de benzinetoevoer en de bobinespanning.
Veel dingen zijn gecombineerd,wat ik bedoel is dat ze geen onderdelen gaan vervangen die niet helpen,de startonderbreker verzorgt de benzinetoevoer en de bobinespanning.
Ik ga al een tijdje naar een universele garage (goed bekend staand bedrijf in de buurt). Die kwamen er echter niet uit en hebben hem afgevoerd naar een voormalige Volvo dealer en nu nog steeds Volvo specialist in Haamstede.
Ik heb alles doorgegeven van wat ik hier aan tips heb gehad (oa van Ramon&Ramon), waarschijnlijk is inderdaad de ring rond het contactslot de boosdoener. Als het goed is weet ik morgen meer.
Ik heb alles doorgegeven van wat ik hier aan tips heb gehad (oa van Ramon&Ramon), waarschijnlijk is inderdaad de ring rond het contactslot de boosdoener. Als het goed is weet ik morgen meer.