V50 met start problemen 2.0D

Dit is de rubriek voor de 30, 40 en 50 series vanaf bouwjaar 2004.
Plaats reactie
zwartenkot
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 08.08.2008 - 10:34

Ik heb het volgende probleem met mijn v50 2.0d uit 2006 220.000 km

Tijdens een bergrit sloeg de motor op hol tijdens het schakelen. De tweede keer was het zo erg dat de motor zoveel toeren maakte dat deze afsloeg. Daarna was de motor niet meer te starten na ± 15 minuten kan de motor moeizaam worden gestart met veel rook ontwikkeling. De auto laten afslepen naar een dealer. Deze constateerde een klein gaatje in de intercooler kap. Deze is vervangen maar nog steeds startprobleme. De dealer vertelde dat komt door dat er nog teveel diesel in de motor zit.
Zodra de motor warm is loopt de motor zonder "problemen".
Weer een aantal Km verder en weer tijdens een bergrit en extra kracht inspanning de motor weer op hol tijdens het schakelen. De auto weer naar een dealer laten slepen. Eerst heeft de sleepdienst de brandstof slang los gehaald (hij dacht dat er bezine was getankt aan het geluid te horen van het starten) daar kwam niet veel diesel uit tijdens het starten. Gevolg lucht in de leiding en helemaal niet te starten.

Bij de dealer is de EGR klep vervangen en geconstateerd dat het olie peil te hoog was. Vervolgens de olie ververst. Maar nog stees dezelfde startproblemen met een koude motor. En met EGR draait de motor instabiel. De dealer heeft tot 20:00 doorgewerkt maar kon het probleem niet vinden. Vervolgens de egr losgekoppeld en de auto meegegeven omdat we de boot in Oslo moesten halen.

Af toe zie je een luchtbel in de diesel.
De dealer kon de stand van de EGR klep niet uitlezen met de computer.


Iemand enig idee wat dit kan zijn.
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27341
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Huh, ze hebben wel alvast de EGR klep vervangen maar ze konden dus eigenlijk niet constateren of de oude zijn werk nog goed deed?
En teveel toeren zodat de motor af sloeg?

Als ik het zo lees zit er ergens een probleem in de aansturing, gezien het feit dat de motor ook "op hol slaat"
Hebben ze de auto verder nog uitgelezen op foutmeldingen?
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
zwartenkot
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 08.08.2008 - 10:34

Ja maar geen foutcodes

Nog een ding de motor was getuned en motor management software hebben ze vervangen
Plaats reactie

Terug naar “De 30- 40 en 50 series vanaf MY 2004”