Hoi,
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Volvo 240 polar uit 92. In het begin liep hij prima. Tot een aantal dagen terug, toen we startproblemen ondervonden. Dan kwam er een zoemend geluid onder het dashboard vandaan en na wat friemelen aan de injectoren starte hij weer. Nu weer een paar dagen later hebben we het brandstofrelais en de rotor van de verdeler vervangen, maar start hij nog niet. Het brandstofrelais zoemt nogsteeds en er klinkt een knetterend geluid uit de injectoren.
Wat kan dit zijn?
Groet Albert
Volvo 240 loopt niet
- admiral
- 5th Gear member
B230F motor???, is die niet uit te lezen toevallig. Kijk is alle zekeringen na of vervang ze gewoon misschien helpt dat.Albert1958 schreef:Hoi,
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een Volvo 240 polar uit 92. In het begin liep hij prima. Tot een aantal dagen terug, toen we startproblemen ondervonden. Dan kwam er een zoemend geluid onder het dashboard vandaan en na wat friemelen aan de injectoren starte hij weer. Nu weer een paar dagen later hebben we het brandstofrelais en de rotor van de verdeler vervangen, maar start hij nog niet. Het brandstofrelais zoemt nogsteeds en er klinkt een knetterend geluid uit de injectoren.
Wat kan dit zijn?
Groet Albert
-
- Starter
Hoi, even iets te snel verstuur aangeklikt. Heb alle mogelijkheden bekeken, relais vervangen, verdelerkap en bouchiekabels etc. Zekeringen stekkers en alles wat bedrading heet, maar het probleem bleef. Totdat ik twee kleine draadjes vond, met een simpel schroefje naast de inspuiting 3 cil. vond die niet helemaal vast bleek te zitten. Tijdens het frotten aan die draadjes hield het zoemen op. Kortom bleken twee massa draadjes te zijn. Eenmaal op een ander beter zichtbaar punt vastgezet (schoefje brak natuurlijk af op het moment dat ik die aandraaide) starte de auto zonder problemen. Dat doetie inmiddels al een ruime week zonder problemen. Nu gerust op vakantie naar de zon. Het relais bleek dus achteraf niet stuk.
bedankt voor de goeie ideeen
gr. Albert
bedankt voor de goeie ideeen
gr. Albert
- biadman
- 4th Gear member
mooi! fijne vakantie!!
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310