adaptive cruise ontrol

bike80
2nd Gear member
Berichten: 122
Lid geworden op: 15.06.2006 - 13:16

nossy schreef:je kan inderdaad altijd zelf anticiperen door gas bij te gaan geven of te remmen maar dan schakel je het systeem uit en dat is de bedoeling niet dacht ik.

Je kan de afstand inderdaad instellen maar ik vind zelf op de korste afstand de afstand te groot
niet bij gas geven.
S60 T4 Powershift 2011 (2011-heden)
S60 2.4 Bifuel 2003 (2006-2011)
Ford Puma 1.7i 16V 1998 (2004-2006)
Peugeot 205 1.1 1992 (2002-2004)
Ford Escort 1.4 CLX 1990 (1999-2002)
bike80
2nd Gear member
Berichten: 122
Lid geworden op: 15.06.2006 - 13:16

Geweldig systeem, maar je moet het slim gebruiken. Niet bij elke situatie even handig.. Mijn ervaringen:

- wat scherpere bochten met voorliggers, waarbij snelheid laag ligt en ingestelde snelheid hoog (afritten)
- bij aanremmen kan je het systeem beter op stanby zetten ivm (in mijn geval dan) uitrollen (drivE).
- als snelheid laag is en auto op afstand is nog niet herkend en staat stil, dan is de kans groot dat hij deze niet "ziet" als auto en op laatste moment een botswaarschueing geeft
- Je bent in files afhankelijk wat je voorganger doet. Als deze een beetje onrustige rijdt, dan gaat de ACC daar (vooral bij het remmen) voor een deel in mee.

Ik zou niet meer zonder willen.
S60 T4 Powershift 2011 (2011-heden)
S60 2.4 Bifuel 2003 (2006-2011)
Ford Puma 1.7i 16V 1998 (2004-2006)
Peugeot 205 1.1 1992 (2002-2004)
Ford Escort 1.4 CLX 1990 (1999-2002)
Gebruikersavatar
jds
4th Gear member
Berichten: 582
Lid geworden op: 27.05.2006 - 12:01

Bij de Audi A6 bepaalt de MMIplus(navigatie) nu reeds dat je in bochten niet kan opschakelen en bij de ACC wordt de snelheid automatisch aangepast aan bochten, weersomstandigheden, hellingen etc.
Gebruikersavatar
olson
3rd Gear member
Berichten: 343
Lid geworden op: 10.05.2011 - 08:03

Ik vraag me af of acc bij een manuele bak wel zo handig is.
(queue assist enzo)Bij een automaat kan ik 't me goed voorstellen omdat je geen koppeling hebt.
S60 D3 Summum 2012, Four-C, black sapphire.
V60 B4 R-Design 2021 Birch light
Gebruikersavatar
ZX10r
5th Gear member
Berichten: 1002
Lid geworden op: 25.09.2010 - 14:58
Locatie: REO Rotterdam en Omgeving

jds schreef:Bij de Audi A6 bepaalt de MMIplus(navigatie) nu reeds dat je in bochten niet kan opschakelen en bij de ACC wordt de snelheid automatisch aangepast aan bochten, weersomstandigheden, hellingen etc.
De V60 beperkt het optrekken ook als je het kethelplein rijdt bijv.
Out div C30/XC70/XC60/XC60/V60CC/XC40
Out XC 70 D5 full option
Out V60 full option cosmic white inc Polestar
Out V60 MY14 Plug in hybrid inc Polestar
Out V60 MY15 Polestar full option Black
In XC40 MY22 Twin Engine black
In XC40 MY23 Twin Engine White
Gebruikersavatar
silverado
3rd Gear member
Berichten: 318
Lid geworden op: 27.06.2006 - 14:33
Locatie: Drenthe

Ik heb nog een pluspunt van de ACC ontdekt....
Zelf vind ik het nogal een prachtig pluspunt....
En dat is het vrouwvriendelijk aspect ervan.
Als je een mooie vrouw in het vizier hebt, kun je rustig opzij kijken...
Volvo 440, 460, 245(2x) 850 Estate, V70 lpg, V70 2.5D, V70 D5, V70 D5 GT, V70 2.4D, V60 D3GT, XC70 D3 GT.
V60 CC D4 GT8, XC40 T2 R-Design GT8

Volvo nr 15: C40
Gebruikersavatar
Steyn
2nd Gear member
Berichten: 97
Lid geworden op: 22.07.2009 - 08:26

Maakt inderdaad vast indruk als je auto zelf keihard afremt, inclusief flikkerende alarmlichten en gratis whiplash :D
Plaats reactie

Terug naar “S60 / V60 vanaf MY2010 t/m MY2018”