sierlijst raamrubber

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Plaats reactie
Willem W
1st Gear member

Wie kan mij vertellen hoe ik de aluminium sierlijst van het voorraam in het rubber krijg, het gaat om een 145 uit 69 en het raam is niet geplakt maar zit gewoon in rubber.
145 S de luxe 1969,
Iroll
6th Gear member

Ik weet niet of dat gaat lukken zonder de sierlijst te knikken. Eigenlijk moet je de ruit plaatsen met de sierlijst al in het rubber. Je kan het proberen met de touw truc en siliconen of afwasmiddel als smeermiddel. Of een plastic of houten spetel gebruiken om het rubber vlak voor de lijst uit te openen en de lijst erin drukken. Maar zoals ik al zei, die alu lijst is erg kwetsbaar voor knikken.
admiral
5th Gear member

Met de restauratie van mijn amazon heb ik de alu sierstrippen er ook in gekregen met het raam in de auto, kwestie van een 220 volt stroomdraadje (met harde kern) in het rubber drukken en zorgen dat het rubberen randje omwijdt gaat staan. Zorg ervoor dat je alu strip goed recht is ook de rand die in het rubber komt te zitten (dit is de belangrijkste). Een beetje dreft met een kwastje aanbrengen op het rubber en de het draadje, de alu strip erin leggen en dan het draadje wegtrekken en tegelijkertijd de alu strip erin drukken. Druk tegen de zijkant van de strip en niet erop want je drukt zo de deuken erin of hij knakt. Als je strip uit 2 delen bestaat vergeet dan niet het verbindingsstukje alvast erop te doen en begin met je draadje natuurlijk vanuit het midden, het beste is van boven af te beginnen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt, veel suc7.

Gr Rene
Willem W
1st Gear member

Oke bedankt voor de tips, ik ga het van de week proberen, heb nu de achteras en de aandrijfas er onderuit liggen en dat wil ik eerst klaar hebben
145 S de luxe 1969,
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”