Rem probleem

De grotere Volvo's
Plaats reactie
droosebo
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 16.01.2011 - 19:30
Locatie: Oldebroek

Beste mensen.

Ik heb met mijn V70 d5 uit 2002 een remprobleem.
Wanneer ik het rempedaal indruk voel ik in eerste instantie weerstand, daarna kan ik het pedaal tot de bodem wegdrukken, de remblokken worden dan niet meer ingedrukt.

Ik heb op advies van de garage de hoofdremcilinder vervangen, was trouwens nog een crime om die te krijgen, gezien de sensoren.

Echter nu ik dit vervangen heb, wat een fluitje van een cent was is er eigenlijk niet veel veranderd.

Ik trap nu het pedaal in en rem dan wel, maar wanneer ik druk op het pedaal houd zakt hij verder weg. Tenopzichte van de oude hoofdremcilinder
worden de remmen wel in ingedrukt.
Maar het remt niet optimaal, ik kan er geen noodstop mee maken.

ik heb de zaak naar mijn idee goed ontlucht.

Wie heeft er ervaring hiermee en wat zou dit kunnen zijn.


Vriendelijke groet

Dick
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Zo maar wat gedachten:

* Zijn de blokken af
* Lekt er ergens remolie
* Zijn de schijven te dun
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
EVV
5th Gear member
Berichten: 1403
Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20

Of lucht in het systeem
2024 V90 B4 Plus Bright
Afbeelding
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Als het rempedaal sponzig aanvoelt maar na een paar keer pompen met het pedaal hard wordt, dan zit er toch nog ergens lucht in het systeem. Als je met het "pedaal"hebt ontlucht wil er soms toch lucht in het systeem blijven zitten. je kan proberen om te ontluchten met de achterkant van de auto hoger als de voorkant, of te ontluchten met draaiende motor of een ontluchtingset te gebruiken bijv. eezybleed. Dat werkt door druk op het vloeistof reservoir te zetten en dan de ontluchtingsnippels open draaien.
Je hebt wel de goede volgorde van de nippels aangehouden tijdens het ontluchten?
droosebo
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 16.01.2011 - 19:30
Locatie: Oldebroek

Beste mensen,

De remblokken en schijven zijn vorige maand vervangen, daarna heb ik geen probleem gemerkt
het probleem is later ontstaan, en heb de hoofdremcilinder vervangen.
Vandaag even bij de garage geweest, hebben alles wederom ontlucht.
dit met draaiende motor.
Het is wel vebeterd echter nog niet optimaal.


ik denk zelf ook dat er toch nog ergens lucht zit, mogelijk weer ontluchten met vacuum of eezibleed.

ik heb de volgende volgorde gebruikt met ontluchten.

Eerst achter daarna voor.
mijn zoon vertelde dat het ook wel eens kruislings moet.

Graag en reactie en alvast bedankt tot zover.

Groeten Dick
Gebruikersavatar
Iroll
6th Gear member
Berichten: 4440
Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
Locatie: Zeist

Eerst achter daarna voor.
mijn zoon vertelde dat het ook wel eens kruislings moet.
Hij heeft gelijk. Maar je moet altijd de voorgeschreven volgorde voor jouw model hanteren. Als dat niet gebeurt dan krijg je de luchtbellen er niet of maar moeizaam uit. De volgorde verschilt per auto, oa afhankelijk van het aantal nippels per klauw. Even een manual op het web zien te vinden zou ik zeggen. Beter is om niet met het pedaal te ontluchten. Door de abs kan dat een probleem zijn.
droosebo
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 16.01.2011 - 19:30
Locatie: Oldebroek

Ik ga na het weekend eens proberen om onder druk te ontluchten.
En dan ook in de juiste volgorde.

Ik denk echt dat het een luchtprobleem is, ik zie nergens vloeistof lekken.

ik houd jullie op de hoogte.

gr Dick
droosebo
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 16.01.2011 - 19:30
Locatie: Oldebroek

Beste mensen,

ik zie het niet meer zitten ( verder ben ik wel gelukkig hoor).

ben inmiddels enkel honderden euro,s verder.
probleem is er nog steeds.
er zit absoluut geen lucht in het systeem.
nieuwe remschijven en blokken nieuwe hoofdremcilinder.

de rem voelt nog steeds zacht aan, sterker nog ik trap hem helemaal door tot aan de grond.
Ik heb in een ander forum gelezen dat wanneer je de rem intrap zonder draaiende motor, en dan wel hard is, de hremcilinder goed werkt.

Ik vraag me af of er iets mis is met het vacuum systeem en of de remservo
is dat een kwaal van volvo.

graag jullie reactie.
wil dit graag oplossen, en baal er een beetje van dat de garage er niet uit komt, ja ik kan het gehele remsysteem vervangen.
dit moet toch op te lossen zijn.

diegene die het kan oplossen en mij daarbij wil helpen zal beloond worden.

gr Dick
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Alle ontluchtingsnippels zijn goed dicht?
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
droosebo
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 16.01.2011 - 19:30
Locatie: Oldebroek

JA de ontluchtingsnippels zijn dicht, ik verleis geen vloeistof.
de remvloeistof is inmiddels ook geheel ververst
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Vacuumleiding niet lek?
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
droosebo
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 16.01.2011 - 19:30
Locatie: Oldebroek

Ik heb daar niet zo veel ervaring mee, maar het zou best eens kunnen.
ik hoor verder geen sissend geluid of iets dergelijks.
ik denk dat ik maar eens ga proberen deze te vervangen.
is dat een kwestie van demonteren en een nieuwe erop of moet er dan nog iets speciaals gebeuren.
zijn er nog manieren om te testen of de vacuumleiding lek is?
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

als de rembekrachtiger niet werkt door een vacuumprobleem,dan is het pedaal keihard,zoniet,dan zit er toch lucht in het systeem,in de abs pomp wellicht..
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Ben je bij jansen geweest in Elburg,die weten het toch wel neem ik aan.
droosebo
1st Gear member
Berichten: 29
Lid geworden op: 16.01.2011 - 19:30
Locatie: Oldebroek

Ben bij jansen te Elburg geweest, die hebben alles ontlucht, mechanich.
koste rond de 110 euro.
afgelopen week bij Furness cars in zwolle geweest.
daar wederom ontlucht, er kwam niets uit echter we hadden geen tijd meer om de auto daar te laten voor verder onderzoek.

de monteur daar denkt dat de servo stuk is.
ik denk dat ik na mijn vakantie de auto daar parkeer en laat reparen, wat het ook is.
Ik heb in Furnes cars wel vertrouwen, aardige mensen en houden je goed op de hoogte wat ze gaan doen.
Gebruikersavatar
roadrage
2nd Gear member
Berichten: 244
Lid geworden op: 12.07.2011 - 09:50

BUMP!
TS is dit nu opgelost en wat was de oorzaak ?
heb dus waarschijnlijk hetzelfde probleem :puppydogeyes:
coming up S60 D5 - Geartronic - Driver Edition II
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics

-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
Plaats reactie

Terug naar “De 60 - 70 - 80 en 90 series”