Wij rijden momenteel een blauwe Volvo S60 2.4i maar deze zal, in verband met een ongeluk, zeer waarschijnlijk total loss worden verklaard. Hierdoor ben ik op zoek gegaan naar een waardige opvolger (S60/V70 of S40/V50).
We hebben proefgereden in een Volvo S40 2.4i (éénmaal 5-cilinder...altijd 5-cilinder...) en dit is goed bevallen. De S40 is een stuk kleiner dan de S60 en dat merk je vooral aan de binnenruimte. De voorstoelen zijn niet zo groot(s) als die van de S60 maar je krijgt er een moderne en soepel rijdende auto voor terug. De voorkeur blijft uitgaan naar een grotere Zweed, maar ik heb geen zin/tijd om half Nederland door te crossen voor een mooi exemplaar...
Indien we voor een S40 gaan, dan wordt het zeker een 2.4i. Dit motorblok is robuust en betrouwbaar (ken 'n van de S60) maar hoe zit dat met de rest van de auto? Ik lees hier veel over de gebreken en de kwaaltjes die vooral de 1e series van de S40 en V50 hadden. Wie kan mij hier meer over vertellen?
Aanschaf Volvo S40 2.4i (2004) - waar op letten?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 434
- Lid geworden op: 16.01.2011 - 11:15
- Locatie: Born, Limburg
Volvo V60 B3 Bright Plus '23 | Platinum Grey Metallic | 18" Diamond Cut
Volvo S60 T5 Intro Edition ‘19 | Fusion Red Metallic | 19” R-Design
Volvo 240 2.3 DL ‘87 | Deep Red | Cobra Suspension | 17” Eiker
Volvo C70 2.3 T5 '98 | Saffron Pearl Metallic | 18" Triton
Volvo 740 2.3 Turbo Intercooler '86 | Arctic White | 15" Draco
Volvo S60 2.4 Intro Edition '01 | Ash Gold Metallic | 17" Cassiopeia
Volvo S60 2.4 Edition '02 | Cosmos Blue Metallic | 17" Cassiopeia
Volvo S60 T5 Intro Edition ‘19 | Fusion Red Metallic | 19” R-Design
Volvo 240 2.3 DL ‘87 | Deep Red | Cobra Suspension | 17” Eiker
Volvo C70 2.3 T5 '98 | Saffron Pearl Metallic | 18" Triton
Volvo 740 2.3 Turbo Intercooler '86 | Arctic White | 15" Draco
Volvo S60 2.4 Intro Edition '01 | Ash Gold Metallic | 17" Cassiopeia
Volvo S60 2.4 Edition '02 | Cosmos Blue Metallic | 17" Cassiopeia
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
- EGR klep
- roetfilters
- condensor van de airco (gaat vaak kapot door opspattende stenen)
- soms rammelt er wel iets
Zijn nog wel een aantal dingen waar ik nu even niet op kom.
- roetfilters
- condensor van de airco (gaat vaak kapot door opspattende stenen)
- soms rammelt er wel iets
Zijn nog wel een aantal dingen waar ik nu even niet op kom.
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Zou er zeker eentje van >2005 aanraden.. Maar omdat jullie toch niet ver van Duitsland af wonen, kijk daar eens?
De zoektocht naar een goede S40 of een goede S60 zal niet veel schelen qua afstanden rijden trouwens, zou een aantrekkelijke auto niet laten staan omdat hij 150 km verderop staat...
De zoektocht naar een goede S40 of een goede S60 zal niet veel schelen qua afstanden rijden trouwens, zou een aantrekkelijke auto niet laten staan omdat hij 150 km verderop staat...
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 78
- Lid geworden op: 18.07.2009 - 08:22
Dat is voor een dieselrsnhakan schreef:- EGR klep
- roetfilters

Let vooral op speling in de aandrijflijn (de bekende kloink bij van achteruit naar vooruit rijden) en hoe het geheel voelt en klinkt. Proefrit is naar mijn idee de enige echte manier om erachter te komen of ie je gaat bevallen.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Voor een goede s40 2.4i uit 2004 of jonger ben je toch min 10k kwijt? (incl BPM). Voor dat geld heb je ook een knappe s60
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0