Volvo fietsendrager 2007

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
V50 Edition Sport
2nd Gear member

Ik zag dat volvo een aanbieding heeft voor een fietsendrager,nu heb heb ik daar een paar vraagjes over.
Wie heeft er z'on een en wat zijn je ervaringen.
En is ie t dezelfde als die van Thule.En ook kantelbaar en monteerbaar zonder hulpstukken enz.

Groetjes Theo...
V50 Edition Sport II Barentz Blue OffBlack-Quartz/Beige DalaTTec
Battlecruiser
8th Gear member

Ik heb er vorig jaar een gekocht voor 295,-
Ze waren toen net in de aanbieding en nu zijn ze geloof ik ietsjes duurder geworden. Volvo NL heeft er blijkbaar iets te veel ingekocht navenant de vraag, vandaar de afwaardering van de oorspronkelijke prijs.

Het is inderdaad de Thule 902, alleen veel goedkoper dan wanneer er Thule op staat.

Te monteren zonder hulpstukken. Het ding heeft alleen een 13polige aansluiting. Als die op je trekhaak zit: mooi! En anders een 7/13-adapter erbij. De onderdelenman van mijn dealer kon er een leveren buiten de gewone dealerkanalen om voor maar 13,50 excl.

Ondanks het vele alu is ie toch nogal zwaar, maar dat was voor mij geen probleem. Het maakt 'm wel veel steviger en stabieler dan de meeste andere. De fietsen zijn snel te plaatsen en staan rotsvast. Ook schud de drager nauwelijks bij hobbels e.d. Bv: een 60km drempel kan ik met 80km nemen, óók met de drager...

De drager is behoorlijk compleet: 2 sloten worden bijgeleverd. Eén slot zit aan de trekhaakhefboom zodat niemand de drager kan stelen. Het andere slot zit aan de buitenste fietsbevestigingsbeugel. Als je dus slechts één fiets meeneemt en op de buitenste (achterste) plaats neerzet is ie safe. Als je er 2 meeneemt, door de slimme constructie ook. Ik heb op de binnenste drager trouwens toch nog een 25 jaar oud Thule slot gezet, model en schroefdraad zijn in al die jaren hetzelfde gebleven. Vond ik net iets handiger, maar hoeft natuurlijk niet.

Het kantelen is geen echt handige functie: het gaat wel, maar daarna moet je hem weer horizontaal uitrichten bij het opnieuw opklappen.

Bij de eerste montage moet je een metalen pasring zorgvuldig op maat draaien voordat ie op de trekhaakkogel past. Hij moet immers niet te moeilijk of te makkelijk vast te zetten zijn met de hefboom. Maar goed, dat is éénmalig.

Verder vind ik het een erg mooie drager die zelfs een mistachterlamp standaard heeft!
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Battlecruiser
8th Gear member

Afbeelding

Bij Volvo kost ie zo'n 100,- eurootjes minder en dan komt er nog keurig Volvo ipv Thule op te staan...
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Battlecruiser
8th Gear member

Afbeelding

En ingeklapt:

Je kunt nl. niet alleen de fietsbeugel, maar desnoods ook nog de beide zijvleugels naar binnen klappen om een kleiner pakketje te krijgen.
Volvo Rules the Road
V50 Edition Sport
2nd Gear member

Het ziet er idd erg netjes uit zo.
Ze kosten nu 335 euri, denk dat ik er toch maar eentje ga bestellen.
Bij mn nieuwe V50
V50 Edition Sport II Barentz Blue OffBlack-Quartz/Beige DalaTTec
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”