Tijdens een reingingsbeurt viel me enkele jaren gelden op dat een aantal schroeven en ringetjes onderaan de portieren - waarmee de kunststof beschermlijsten zijn vastgeschroefd - behoorlijk aangetast waren door roest. Ik was bang dat die roest zou 'overslaan' op het portier zelf en heb toen een paar ringen vervangen door verzinkte ringen.
Dat was geen goed idee: nu, iets meer dan een jaar later, zijn die verzinkte exemplaren nog veel erger verroest en hebben ze de schroeven ook aangetast. Ik heb nu alles - schroeven en ringen - allemaal vernieuwd met originele Volvo-exemplaren.
De onderdelenman van de dealer keek wel wat vreemd toen ik ze bestelde, maar de kosten vielen mee: ca. € 1,- per stuk en je hebt er 10 nodig.
Wees gewaarschuwd!
'sluipmoordenaars' onderaan portier ?
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 302
- Lid geworden op: 20.02.2007 - 17:37
Ford Escort 1.6 GL op LPG / 1987 (170.000) - 1998 (420.000)
Saab 900 V6 / 1998 (160.000) - 2001 (285.000)
Peugeot 406 3.0-24V Coupe / 2001 (70.000) - 2002 (80.000)
Peugeot 206 XS 1.6-16V - 2002 (5.000) - 2004 (45.000)
Volvo S60 2.4-170 pk op LPG / 2005 (160.000) - 2016 (429.000)
Volvo V60 D5 Momentum / 2016 (134.000) - ???
Saab 900 V6 / 1998 (160.000) - 2001 (285.000)
Peugeot 406 3.0-24V Coupe / 2001 (70.000) - 2002 (80.000)
Peugeot 206 XS 1.6-16V - 2002 (5.000) - 2004 (45.000)
Volvo S60 2.4-170 pk op LPG / 2005 (160.000) - 2016 (429.000)
Volvo V60 D5 Momentum / 2016 (134.000) - ???