Hola, Heb nu al enige tijd veel plezier van mijn V40. Van buiten is hij helemaal af maar het interieur?! Toen ik hem kocht vorig jaar zag het er goed uit maar nu bladdert er een laagje van alle kunststof features (mn de knoppen). Weet er iemand wat hieraan te doen?
Thnx - Volvolol
Bladderend interieur V40
- Renkel
- 5th Gear member
- Contacteer:
Lijkt het op een nicotine aanslag en iets plakkerig dus?, ik had het op de lichtschakelaar en de verwarmingsknoppen en ook alleen maar op die, leek wel een teer laag, was ook iets donkerder dan de binnenkant van zo'n knop, maar in mijne is nooit gepaft. Ik heb ze verwijderd en in een heet sop schoongemaakt met een schuurspons (anders ging het niet) is/lijkt weer als nieuw.
S40 2.0 ltr. '98, Luxury line
Nissan Sunny 1.4LX
Nissan Sunny 1.4LX
- menjo
- 7th Gear member
Er zit een soort zacht laagje op de knoppen die kan beschadigen. Had ik bij m'n oude auto ook bij een paar knoppen, toen heb ik bij alle knoppen die hele laag er af gekrabd en alles zag er weer netjes uit.
- Renkel
- 5th Gear member
- Contacteer:
Zet niet zo in ene een waterpomptang op je knoppen maar gebruik een doek in de bek van de tang, beschadigen is niet fijn...... :twisted:
Nissan Sunny 1.4LX
Nissan Sunny 1.4LX
-
- 2nd Gear member
Ik heb hetzelfde, volgens mij heeft de vorige eigenaresse met lange nagels de airco/kachel bedient.
- V40 1.9 TD Europa - D4192T - 01/1999 - Kleur 241.
- Amazon P130 - B20 - Weber DCD36 - 01/1967 - Kleur 46.
- Saab 9-3 Sport Estate TTiD Aero
- Amazon P130 - B20 - Weber DCD36 - 01/1967 - Kleur 46.
- Saab 9-3 Sport Estate TTiD Aero
- Renkel
- 5th Gear member
- Contacteer:
Dus als jij je verveeld.....een schuursponsje en een lauw sopje, ik zou wel de knoppen verwijderen als ik jou ben
Nissan Sunny 1.4LX
Nissan Sunny 1.4LX
- Renkel
- 5th Gear member
- Contacteer:
Mijn 3 verwarmingsknoppen en de verlichtingschakelaar heb ik er met een tang van afgetrokken.Renkel schreef:Zet niet zo in ene een waterpomptang op je knoppen maar gebruik een doek in de bek van de tang, beschadigen is niet fijn...... :twisted:
Nissan Sunny 1.4LX
Nissan Sunny 1.4LX
-
- 2nd Gear member
Kijk wel goed uit met het afkrabben van dat laagje!
Afgelopen zaterdag heb ik bij de plaatselijke autosloop enkele knoppen voor een wellicht aan te brengen stoelverwarming gescoord. Van een van de knoppen kon je het (beschadigde) laagje probleemloos met de nagels loskrabben, bij de andere (ook beschadigd) lukte dat niet en ben ik met een schuursponsje aan de slag gegaan. Resultaat: één prachtige knop voor de stoelverwarming links, en één wel heel erg hard glimmende knop voor de stoelverwarming rechts. Als je die naast elkaar in de auto zet ziet dat er niet echt mooi uit...
Dus krabben met de nagel zal wel lukken, de schuurspons kan je knoppen wel wat vergallen...
Waarom dat laagje er eigenlijk op zit? Ik vind het wat bizar, of het zou moeten zijn omdat het een beetje rubberachtig aanvoelt en daardoor lekker exclusief "duur beleeft" ofzo...
Grtz,
Chris
Afgelopen zaterdag heb ik bij de plaatselijke autosloop enkele knoppen voor een wellicht aan te brengen stoelverwarming gescoord. Van een van de knoppen kon je het (beschadigde) laagje probleemloos met de nagels loskrabben, bij de andere (ook beschadigd) lukte dat niet en ben ik met een schuursponsje aan de slag gegaan. Resultaat: één prachtige knop voor de stoelverwarming links, en één wel heel erg hard glimmende knop voor de stoelverwarming rechts. Als je die naast elkaar in de auto zet ziet dat er niet echt mooi uit...
Dus krabben met de nagel zal wel lukken, de schuurspons kan je knoppen wel wat vergallen...
Waarom dat laagje er eigenlijk op zit? Ik vind het wat bizar, of het zou moeten zijn omdat het een beetje rubberachtig aanvoelt en daardoor lekker exclusief "duur beleeft" ofzo...
Grtz,
Chris
- SiR-ROUND
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Wellicht beschermt het de opdruk?
-
- 2nd Gear member
Nee, dat is zeker niet het geval. De opdruksymbooltjes zijn namelijk niet "opgedrukt", maar van witte kunststof die "ingegoten" is in de schakelaar. Tenslotte moet daar ook licht doorheen om de schakelaar te kunnen verlichten. Hoe ze dat kunnen maken is me overigens een raadsel, ik snap niet hoe dat werkt...
Grtz,
Chris
Grtz,
Chris
- SiR-ROUND
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Bak maar eens koekjes met een patroontje erin of koop van die boterhamworst met een gezichtje.
Uiteindelijk kom je er wel achter.
Gegegegege...
Uiteindelijk kom je er wel achter.
Gegegegege...