Sportieve gezinsbreak: BMW F11 535i of Volvo V70 T6 Heico ?

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Gebruikersavatar
matthijS40
2nd Gear member
Berichten: 66
Lid geworden op: 11.08.2007 - 20:07
Locatie: Bleiswijk

Denk dat ik de BMW zou kiezen. De lijn vind ik eenvoudig weg mooier. Als er alternatieven ingebracht konden worden zou ik voor een Audi S of RS 6 gaan als dat binnen het budgetvpast. Ken die prijzen niet uit het hoofd :-).
2011 - 2014 C30 2.0 R-Design | 2007 - 2011 S40 1.8 Edition 2
SP1R
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 05.08.2011 - 16:54
Locatie: Veenendaal

Ik zou vol overgave voor de Volvo gaan. De BMW is naar mijn idee meer een auto voor de 'massa' en de Volvo meer voor de liefhebber.

Plak daar een fabriekbezoek en persoonlijk afhalen bij aan, en je zou mij heel gelukkig maken :)
Gebruikersavatar
Laguna-S60
7th Gear member
Berichten: 5798
Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
Locatie: Zuid West Friesland
Contacteer:

Tja, dit lijkt me een moeilijk keuze...!

Ik zelf moet niks van BMW hebben, en helaas is elk motorblok leverbaar met M pakket, en dit word bijna ook altijd besteld dus een "unieke" auto krijg je niet.

Ik vind het interieur van de BMW wel mooier dan de V70 :oops:

Ik weet niet wat voor baan je hebt maar bij de gemiddelde klant kun je toch beter aan komen zetten met een V70.

persoonlijk neig ik naar de V70, ik weet niet rond welke prijs deze auto's liggen. maar waarom niet zo iets moois als een jaguar XF/XJ?
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Gebruikersavatar
V70 classic
3rd Gear member
Berichten: 258
Lid geworden op: 17.01.2008 - 16:28

Laguna-S60 schreef:Tja, dit lijkt me een moeilijk keuze...!

Ik zelf moet niks van BMW hebben, en helaas is elk motorblok leverbaar met M pakket, en dit word bijna ook altijd besteld dus een "unieke" auto krijg je niet.

Ik vind het interieur van de BMW wel mooier dan de V70 :oops:

Ik weet niet wat voor baan je hebt maar bij de gemiddelde klant kun je toch beter aan komen zetten met een V70.

persoonlijk neig ik naar de V70, ik weet niet rond welke prijs deze auto's liggen. maar waarom niet zo iets moois als een jaguar XF/XJ?
En dan moet je bij volvo zijn.
die plakken overal T5 of R disign op. al rijdt je met een zielige 140 Pk rond.
ben je rijder, BMW kiezen.
Ben je volvo gek of maakt het je weinig uit kun je volvo overwegen.
ik heb die V70 voor de koffer ( rechte achterklep).
de rest kan me rotten.
doen andere merken mee is audi ook een alternatief, wat zeker beter is.

Maar nogmaals de 70 van mij doet het ook goed, maar spectaculair is ie niet.
Maar goed dat zocht ik ook niet.
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
Gebruikersavatar
Fredhead
Geartronic member
Berichten: 27374
Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
Locatie: Drenthe

Als ik tussen deze 2 wagens zou moeten kiezen is het de BMW.
Dit is gewoon meer een rijdersauto en denk dat hij qua ruimte weinig onder zal doen voor de V70.
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
Gebruikersavatar
rsnhakan
8th Gear member
Berichten: 15305
Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
Locatie: Thuis
Contacteer:

Misschien toch maar even een proefrit regelen. Aangezien ik moet kiezen welke ik ga bestellen :)
Gebruikersavatar
wtr_s60
4th Gear member
Berichten: 579
Lid geworden op: 13.05.2010 - 18:58

V70 classic schreef: doen andere merken mee is audi ook een alternatief, wat zeker beter is.
Ik heb ervaring met een Audi C6 S6 quattro Avant (5.2 FSI V10 435PK) en moet eerlijk zeggen dat dit qua beleving één grote teleurstelling is. Behalve dat je op de snelheidsteller ziet dat 't wel (zéér) vlot vooruitgaat bij kickdown heb je weinig tot geen sensatie bij deze auto. 't Is de meerprijs tov bvb. een 3.0 TDI (die in dagelijkse verkeerssituatie's even vlot zal zijn) niet waard, daarvoor is 'ie niet speciaal genoeg.

't Is een zeer goede auto, betrouwbaar, kwalitatief, en kilometervreter, maar ik kan er niet verliefd op worden, noch een wauw-gevoel bij krijgen.

Audi is daarentegen gelukkig wel weer beter bezig sinds de lancering van de TTRS en RS3 waar een heerlijk geblazen 2.5 5-cilinder krachtbron inligt met het (voor ons Volvo-rijders) niet onbekende én heerlijke 5-pitter geroffel.

In elk geval, met elke BMW die ik al heb kunnen uitgebreid testrijden had ik véél vaker een smile op m'n gezicht door de rijbeleving dan met bijna gelijk welke andere auto in die klasse.

Dat laat niet weg dat ik toch een boontje heb voor Volvo's met potentieel, ik hou zelf ook wel van het no-nonsense karakter en het zijn gewoon zéér degelijke en eigenwijze auto's, dit is dan weer iets wat je minder terugvindt bij andere merken, alle auto's beginnen te veel op elkaar te gaan lijken..
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Gaat dit over een keuze waar je zelf voor staat, of gewoon voor de grap?

Wat de betere auto is, is wel duidelijk.
Op een Volvo forum vind je wel wat eerlijke mensen hoor, maar er zijn hard-liners bij hoor! :)

Zonder M-plastic is zo'n 535i mooier trouwens.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
wtr_s60
4th Gear member
Berichten: 579
Lid geworden op: 13.05.2010 - 18:58

945i schreef:Gaat dit over een keuze waar je zelf voor staat, of gewoon voor de grap?

Wat de betere auto is, is wel duidelijk.
Op een Volvo forum vind je wel wat eerlijke mensen hoor, maar er zijn hard-liners bij hoor! :)

Zonder M-plastic is zo'n 535i mooier trouwens.
Het M-pack is "in the flesh" toch zeer knap hoor. Maar het is waar dat een F10/F11 gerust zonder kan, ook zonder is 'ie zeer knap. Bij de E60/E61 had ik veel meer 't gevoel dat 'ie er zonder M-pack suf uitzag.

Dit is voorlopig wel redelijk hypothetisch ja ;). Het vetgedrukte gedeelte was een beetje de reden voor dergelijk topic.

Mijn respect is weer een beetje gestegen voor 't forum omdat er dus idd nog mensen bij zitten die gewoon eerlijk zijn en kunnen toegeven dat een ander merk op bepaalde vlakken gewoon echt wel beter kan zijn, 't moet niet altijd en alleen uit de ene richting komen!

En laat BMW nou eens 't merk zijn waar menig "autoliefhebber" van een ander merk zich vaak door de een of andere manier door geviseerd voelt ;)

Een échte autoliefhebber ben je pas als je elk merk kan appreciëren, of toch tenminste een kans wilt geven, toch ?
Gebruikersavatar
wtr_s60
4th Gear member
Berichten: 579
Lid geworden op: 13.05.2010 - 18:58

Los daarvan, wint de Volvo 't toch nog van de Bimmer in de poll, maarja, we zitten nog steeds op een Volvo Forum, toch ? :P
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Zo is het.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
gsx750r
6th Gear member
Berichten: 2549
Lid geworden op: 02.01.2009 - 00:44
Locatie: Bij Christina
Contacteer:

Het leuke van dit soort topics is dat iedereen argumenteert op zijn manier en sommige zich zelf daar zo in verliezen dat ze helemaal vergeten een duidelijke keuze te maken.
Ook andere merken worden erbij gesleept en die worden dan ook in de keuze betrokken.
V70 classic heeft zelfs alleen voor de kofferklep gekozen ("ik heb die V70 voor de koffer ( rechte achterklep). de rest kan me rotten"), hetgeen toch zeker wel uniek genoemd mag worden :lol: :lol: :lol:

Maar ......
wtr_s60 schreef:......... en eigenwijze auto's, dit is dan weer iets wat je minder terugvindt bij andere merken, alle auto's beginnen te veel op elkaar te gaan lijken..
om nu te zeggen dat Volvo zo vreselijk spectaculair bezig is om elk type een eigen smoel te geven ..................

Afbeelding

Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Daarom rijden we ik een Volvo uit de tijd dat er nog karakter in zat en onderscheidend was. :P
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

945i, huh........Uw voiture heeft FWD en geen B23A. Vroeger had de Volvo een Cw-waarde van een torenflat, RWD en een B23A rodblock
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Ik geef toe, die van mij is op, of net over het randje.... in een nieuwere Volvo als deze zal je mij niet zien.. (behalve een 9 serie van '97 ofzo)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Maar wel weer gelukkig, na een fronsozentripje, toch?

BMW is best wel aardig maar dan moet je wel nieuw blijven rijden. Het duurt met Beemers niet lang of deze of gene......rijdt rond met zo'n ding en daar wens ik niet mee vergeleken te worden. Volvo (en dan de grotere) is tijdloos.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Ik zou zo weer een XM II V6-24 kopen, prima auto met (veel) karakter.

On-topic, de koppelkromme van een 535i en een T6 al eens vergeleken?
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Gebruikersavatar
V70 classic
3rd Gear member
Berichten: 258
Lid geworden op: 17.01.2008 - 16:28

gsx750r schreef:Het leuke van dit soort topics is dat iedereen argumenteert op zijn manier en sommige zich zelf daar zo in verliezen dat ze helemaal vergeten een duidelijke keuze te maken.
Ook andere merken worden erbij gesleept en die worden dan ook in de keuze betrokken.
V70 classic heeft zelfs alleen voor de kofferklep gekozen ("ik heb die V70 voor de koffer ( rechte achterklep). de rest kan me rotten"), hetgeen toch zeker wel uniek genoemd mag worden :lol: :lol: :lol:

Maar ......
wtr_s60 schreef:......... en eigenwijze auto's, dit is dan weer iets wat je minder terugvindt bij andere merken, alle auto's beginnen te veel op elkaar te gaan lijken..
LOL
Als je het zo terug leest komt het stom over.
Maar ik kocht de 70 classic omdat er 2 vario kennel's nr5 in konden.
Daar is ook de NN op gekocht.
Vandaar de rechte achterklep.
De classic was de eerste volvo.
Kocht ik als tussen oplossing maar bleef 7 jaar.
Nu is de NN gekocht indeed om deze ruimte.
Vroeger was ik een echte rijder.
Kon niet hard genoeg gaan.
Mijn vrouw vond deze wagen mooi dus wat doe je.
Ik ben echt niet bekocht met deze wagen.
Toch zijn er punten waar de V70 T6 door het ijs gaat.
De GT.
Dit kun je in drie letters omvatten.
Lijkt op kat.
Ben ermee naar het zuiden gereden 1700 km.
Stap je vrolijk uit.
Maar als liefhebber rijdt ik dan in manueel.
Die GT mishandeld die motor niet normaal.
Vooruit kom je niet in D.
Pas boven de 140 voel je dat er leven komt.

Een rijder zoekt dit niet.
Als inmiddels bedaarde 40+ vindt ik het wel goed en pas hier en daar wat aan.
Maar zoek je iets sportiefs.
Laat die T6 voor wat het is.
Hard gaat ie, dat is inmiddels bekent.
Maar sportief, nee.
Voor mij is het de ideale gezinsauto waar die 2 kennels in kunnen.
En die AWD was voor in het bos.
Want anders dan de meeste XC's mijn auto gaat wel off road.

Grts


om nu te zeggen dat Volvo zo vreselijk spectaculair bezig is om elk type een eigen smoel te geven ..................

Afbeelding

Rob
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
Gebruikersavatar
V70/2.4D/2003
8th Gear member
Berichten: 16549
Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
Locatie: Noord-Groningen

Nu wil het geval dat ik de 535 i (van een maatje van mij) bereden heb. En dat staat in geen verhouding tot mijn dieselmonster maar toch, die BMW zuipt me een partij benzine waar ik niet vrolijk ban zou worden. Mazzel voor hem dat hij dat ding zakelijk kan berijden maar anders........
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Gebruikersavatar
V70 classic
3rd Gear member
Berichten: 258
Lid geworden op: 17.01.2008 - 16:28

V70 classic schreef:
gsx750r schreef:Het leuke van dit soort topics is dat iedereen argumenteert op zijn manier en sommige zich zelf daar zo in verliezen dat ze helemaal vergeten een duidelijke keuze te maken.
Ook andere merken worden erbij gesleept en die worden dan ook in de keuze betrokken.
V70 classic heeft zelfs alleen voor de kofferklep gekozen ("ik heb die V70 voor de koffer ( rechte achterklep). de rest kan me rotten"), hetgeen toch zeker wel uniek genoemd mag worden :lol: :lol: :lol:

Maar ......
wtr_s60 schreef:......... en eigenwijze auto's, dit is dan weer iets wat je minder terugvindt bij andere merken, alle auto's beginnen te veel op elkaar te gaan lijken..
LOL
Als je het zo terug leest komt het stom over.
Maar ik kocht de 70 classic omdat er 2 vario kennel's nr5 in konden.
Daar is ook de NN op gekocht.
Vandaar de rechte achterklep.
De classic was de eerste volvo.
Kocht ik als tussen oplossing maar bleef 7 jaar.
Nu is de NN gekocht indeed om deze ruimte.
Vroeger was ik een echte rijder.
Kon niet hard genoeg gaan.
Mijn vrouw vond deze wagen mooi dus wat doe je.
Ik ben echt niet bekocht met deze wagen.
Toch zijn er punten waar de V70 T6 door het ijs gaat.
De GT.
Dit kun je in drie letters omvatten.
Lijkt op kat.
Ben ermee naar het zuiden gereden 1700 km.
Stap je vrolijk uit.
Maar als liefhebber rijdt ik dan in manueel.
Die GT mishandeld die motor niet normaal.
Vooruit kom je niet in D.
Pas boven de 140 voel je dat er leven komt.

Een rijder zoekt dit niet.
Als inmiddels bedaarde 40+ vindt ik het wel goed en pas hier en daar wat aan.
Maar zoek je iets sportiefs.
Laat die T6 voor wat het is.
Hard gaat ie, dat is inmiddels bekent.
Maar sportief, nee.
Voor mij is het de ideale gezinsauto waar die 2 kennels in kunnen.
En die AWD was voor in het bos.
Want anders dan de meeste XC's mijn auto gaat wel off road.

Grts


om nu te zeggen dat Volvo zo vreselijk spectaculair bezig is om elk type een eigen smoel te geven ..................

Afbeelding

Rob
Hier ging wat fout met de aai foon.

Als je mijn quoot zo leest denk je wat een flauwekul..

Maar de classic was destijds een tussen oplossing na een grijs kenteken.
Er moest iets anders komen, met de boodschap 4 personen en de mog om 2 vario kennels 5 in de koffer te krijgen.

Dus een V70 met rechte klep kwanm op de dam.
Van moeders moest de 2.5 d weg dit jaar.
Dus boodschap 4 pers. de kennels en AWD was een pre.

komt ze met de NN die we nu rijden.
Een T6 AWD.
Mijn auto ziet meer offroad dan de meeste 4X4 terrein auto's dus, AWd kwam er ook.

Vroeger was ik een rijder in hart en nieren.
Het kon ook nooit hard genoeg gaan.
Nu hoeft dat niet zo meer.
Neemt niet weg dat ik niet van doorrijden houdt.

Want een T6 met 330 Hp ( MTE software) gaat echt wel hard.
Maar het gevoel is er niet.
de GT kan het slecht mannen dus wordt alles begrenst.
Dus wil de T6 pas boven de 140 echt uit de veren.
De meeste petjes zitten dan al ver achter je.
Maar die 300+ komt er niet echt uit.
Tel daarbij op een wazig schakelende GT en dan zit je al gauw in de rode letters te typen.

Ik heb de auto in het italiaanse wegenpark getest (niet op snelheid).
Dan concludeer ik dat het een fantastische reisauto is.
De lange bochten vindt ze heerlijk.
Echter de korte heeft ze een hekel aan.
De GT doet gewoon waar ze zelf zin in heeft, dus houd je van auto rijden zit je zelf die knuppel te beroeren (daar koop je geen automaat voor).
na een lange rit stap je onvermoeid uit.
Maar die GT kun je dan wel de nek omdraaien.
Is ook het enige wat deze auto verpest.
De transmissie is, wel het lijkt op kat.
Verder is er weinig op aan te merken.

BMW is meer van het strakke bochten werk.
Volvo wat minder.
gooi er wat andere schokbrekers tegenaan en het is opgelost.
Maar het gaat om de wagen af fabriek.
V70 T6 leuke auto maar maakt als rijders auto zijn kostprijs niet waar.
Beemer doet dat meer.
Hoe de stoelen zijn op de langere ritten weet ik niet maar rijdt strak.

Ben ik tevreden met mijn auto.

Ja
Ze is dorstig, maar goed het compenseerd weer wat Prius rijders.
Verder dat korte bochten werk hoeft niet zo meer.
Maar ik had wel meer verwacht met deze Pk 's.
Die GT krijgen we nog wel in het gareel.

Verder een kort advies.
Een auto kopen is emotie.
Koop wat je zelf een goed gevoel geeft.
Niet wat ik (of andere ) hier weg kalken.

SK6 met je keuze.
Ik houd het hierbij :roll: .
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”