Ik heb het idee dat ik mijn V70 een tweede leven heb gegeven de afgelopen 2 weken. Niet dat hij op sterven na dood was, maar heb er wel wat aan moeten doen om hem weer lekker rijdend te krijgen.
Wat heb ik eraan gedaan:
- Nieuwe koppeling, vliegwiel en krukas keerring
- nieuw stuurhuis
- nieuwe remschijven en blokken rondom
- nieuwe intercooler
- nieuwe banden 18"
- beurt
- nieuw voorraam
De auto rijdt nu weer echt lekker. Met name het stuurhuis en de banden maken een enorm verschil.
Heb Pirelli P7 Cinturato 225/40/18 gemonteerd, en dat zijn echt hele fijne banden.Een zeer groot verschil met de Bridgestone RE050A die er onder vandaan kwamen. Geen trekken meer in het stuur bij spoorvorming en lekker trillingsvrij. Wat een genot om weer in mijn auto te rijden.
Ik snap wel waarom leasemaatschappijen hun auto's net voor de 2 ton weg doen. Je krijgt dan vaak wel hoge kosten. Meestal deed ik mijn auto's zo net na de 2 ton weg, maar dan is de afschrijving weer een stuk hoger.Heb nu eens besloten om door te rijden. Hoop in elk geval dat hij er nu weer een poosje zonder mankementen tegenaan kan!
Mijn auto 2.4D is van eind 2005 en heeft 240.000 km gelopen.
Zo en nu eerst naar Italie met de auto. Wat zal dat een genot zijn!
Tweede leven V70
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
klinkt goed Ed, zijn even dure uitgaven maar je kunt voorlopig vooruit. was het stuurhuis aan het eind van zijn latijn of had je het idee dat dat eraan zat te komen?
Goede reis en veel plezier!
Goede reis en veel plezier!
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik had al sinds de aanschaf last van een tegenstuurbeweging in het stuurhuis. Met name in lange, snel genomen bochten op de snelweg waren heel vervelend. Je kon niet anders dan zwalkend door de bocht. Er viel mee te rijden, maar prettig was anders. Nu is dat weg.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24664
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
dan is het een goede investering toch!
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Wat kost zo'n stuurhuis bij volvo nou dan?
1000 euro +?
1000 euro +?
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Bij Volvo kost het iets van 1200 euro. Ik heb er 125 euro voor betaald en hem er zelf onder gezet.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 6th Gear member
- Berichten: 4457
- Lid geworden op: 19.03.2009 - 13:07
Ik neem aan dat dat geen nieuw stuurhuis was. Hoe weet je of een gebruikt stuurhuis goed is? Het is nogal wat om hem er onder te zetten om te testen.edraket schreef:Bij Volvo kost het iets van 1200 euro. Ik heb er 125 euro voor betaald en hem er zelf onder gezet.
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Als je weet hoeveel km de auto heeft gedraaid waar het stuurhuis onder vandaan komt is het ok. Ik heb zo vaak gebruikte onderdelen in mijn auto's gezet en eigenlijk nooit problemen gehad. Met recyclen is nix mis en goed voor je portemonnee!
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Klopt was een gebruikte. Is inderdaad wel een gok, maar voor dit verschil wilde ik de gok wel nemen. Bovendien zag het stuurhuis er nog heel netjes uit, en dat zegt niet alles maar wel iets over de gebruiksduur.M@rcel schreef:Ik neem aan dat dat geen nieuw stuurhuis was. Hoe weet je of een gebruikt stuurhuis goed is? Het is nogal wat om hem er onder te zetten om te testen.edraket schreef:Bij Volvo kost het iets van 1200 euro. Ik heb er 125 euro voor betaald en hem er zelf onder gezet.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Thijs
- 7th Gear member
- Berichten: 5492
- Lid geworden op: 29.03.2008 - 01:49
- Locatie: Lelystad
Hmm, dat zwalken in lange bochten heb ik ook last van. Een soort gevoelloos punt in de stuurbeweging, erg lastig uit te leggen. Mijn vorige V70 had daar absoluut geen last van.
Fijne vakantie!
Fijne vakantie!
Nulla tenaci invia est via.
Volvo V70N 2.5D MT 2000Volvo V70N 2.4D edition sport MT 2007
Volvo V60 D5 summum GT 2011
Volvo V60 CC T5 summum GT8 2015
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1886
- Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
- Locatie: Cesko
Flink bezig geweest!
Heb je die koppeling + DMF ook zelf gedaan?
Heb je die koppeling + DMF ook zelf gedaan?
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ja alles zelf gedaan. Anders was de financiele schade niet meer te overzien ben ik bang. Was dan op ongeveer 5500 euro aan onderhoud dit jaar uitgekomen. Is toch wel buiten proportioneel. Was nu "iets" minder kwijt!DawnBlueED schreef:Flink bezig geweest!
Heb je die koppeling + DMF ook zelf gedaan?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1886
- Lid geworden op: 14.02.2010 - 20:47
- Locatie: Cesko
Nou respect hoor, misschien heb je nu wel de best onderhouden MY2006 D5 V70 van het forum.
Dat het goed onderhouden van een D5 de nodige duiten kost had ik verleden jaar zelf ook al ondervonden.

Dat het goed onderhouden van een D5 de nodige duiten kost had ik verleden jaar zelf ook al ondervonden.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Mijn auto is inderdaad erg goed onderhouden. Houd niet van half werk. Maargoed, hij rijdt nu ook weer erg lekker. En dat is zeker ook wat waard!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1931
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Knap werk Ed, zag de dollartekens al rollen alvorens ik je zelfwerkzaamheid tegenkwam. Moet zeggen dat het geen "eenvoudige zelfdoe" klusjes zijn in mijn ogen.
Wens je weer fijne kilometers en natuurlijk een goede reis richting een hopenlijk meer zomers zuiden!
Wens je weer fijne kilometers en natuurlijk een goede reis richting een hopenlijk meer zomers zuiden!
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Zeker de koppeling is een heel "klusje" inderdaad, maar wel de moeite waard om zelf te doen. Ik kan niet wachten om weg te gaan zaterdag!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ik hoop het wel inderdaad!
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10663
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
STRAK WARK!
Chapeau voor jouw aanpak. Daar hou ik wel van.
Ik heb sinds gisterochtend 1400km erbij opgezet. Alleen maar Deutsche Autobahn gefahren. Wat een genot om met deze auto te mogen sturen. en je kunt heel goed met het verkeer meekomen daar. Continue tussen de 140 en 160km/h gereden en dat ging voortreffelijk. Verbruik viel me ook wel mee, ja d'r gaat bestwel wat diesel doorheen maar dat kan ook niet anders.
De automaat doet het ook goed. Ook met de automaat kan je wel trappen. De oude dame toch ook wat sneller laten gymnastieken. Flink stuk ca 180 tot 200km/h gereden. Ook dan geeft ie geen kick.
Maar er zit bij mij tussen de oren wel een bepaald gevoel. 225K op de teller, wat kan zo'n machine dan nog aan? Qua Snelheid, kracht(met caravan), souplesse? De oude dame is toch nog niet heel erg op leeftijd? Ik heb nog nooit een auto gehad met zo'n km stand.
Onderhoud ben ik heel pietluttig mee. Moet gewoon goed gebeuren. Wat moet dat moet, geen discussie
Ach en ze rijdt qua gevoel nog als een jonge hinde. Stabiel, vertrouwd, safe zoals het hoort. Maar toch dat gevoel tussen tussen de oren.....
Chapeau voor jouw aanpak. Daar hou ik wel van.
Ik heb sinds gisterochtend 1400km erbij opgezet. Alleen maar Deutsche Autobahn gefahren. Wat een genot om met deze auto te mogen sturen. en je kunt heel goed met het verkeer meekomen daar. Continue tussen de 140 en 160km/h gereden en dat ging voortreffelijk. Verbruik viel me ook wel mee, ja d'r gaat bestwel wat diesel doorheen maar dat kan ook niet anders.
De automaat doet het ook goed. Ook met de automaat kan je wel trappen. De oude dame toch ook wat sneller laten gymnastieken. Flink stuk ca 180 tot 200km/h gereden. Ook dan geeft ie geen kick.
Maar er zit bij mij tussen de oren wel een bepaald gevoel. 225K op de teller, wat kan zo'n machine dan nog aan? Qua Snelheid, kracht(met caravan), souplesse? De oude dame is toch nog niet heel erg op leeftijd? Ik heb nog nooit een auto gehad met zo'n km stand.
Onderhoud ben ik heel pietluttig mee. Moet gewoon goed gebeuren. Wat moet dat moet, geen discussie
Ach en ze rijdt qua gevoel nog als een jonge hinde. Stabiel, vertrouwd, safe zoals het hoort. Maar toch dat gevoel tussen tussen de oren.....
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
Onderweg; C70 T5 Tourer My"12 een onbegrensd 2e HANSje een 'Empty Nest Volvo'
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge