v40jlt4 schreef:Ringetje is gevonden, maar nu zoek ik een borgmoer van 3mm. Neeeeeergens te vinden. Maar ik trek gewoon wat rustiger op en rij door. Ben het beu om naar ringetjes en moeren te zoeken (volgend jaar een hele zak meenemen, en meer gereedschap, freesbank, kolomboor, misschien een reserve auto,..)
Wel jammer dat geklooi, toevallig iedere keer net op vakantie.
Oh, ik kan het me volledig voorstellen! Ik heb zoiets vorig jaar gehad met mijn dochter (toen 3) in Italie. We hadden vis gegeten, ik had hem zelf gebakken. Na het bakken alle graatjes eruit gevist voor haar, want ja zo'n graat in haar keel zagen we natuurlijk niet zitten. Beetje jus over de vis heerlijk. Laat ze na 5 minuten klagen over pijn in haar keel. Mijn vrouw en in kijken elkaar aan: het zou toch niet... maar ze bleef erover doorgaan. Toch maar even kijken. Met een zaklamp en een lepel in haar keel, en ja hoor een graat helemaal achterin haar keel. Je moest haar tong goed naar beneden duwen. Eerst zelf geprobeerd hem eruit te vissen, maar ik had net niet het juiste gereedschap bij me. Normaal neem ik altijd zo'n grote botte pincet mee, maar nu natuurlijk niet bij me.
De huisbazin gevraagd wat te doen en we moesten met haar mee naar het ziekenhuis. Daar aangekomen: wachten en wachten. Uiteindelijk de arts erbij: graat zat er niet meer, wij opgelucht naar huis.
De volgende ochtend vraagt mijn vrouw, "kun je voor de zekerheid nog even in haar keel kijken"? Echt weer zo'n vrouwending denk ik, maar je weet hoe dat gaat. Toch maar even gekeken, en wat denk je: zit die graat er nog steeds. Ik boos natuurlijk. Maar zelf op zoek naar gereedschap. In Toscane alle supermarkten afgereden, maar niks te vinden. Alle apotheken (5 stuks) in de buurt bezocht (lang leve RTI!), maar ook niks. Na een ochtend zoeken bij een huisarts terecht gekomen. Even mijn dochter opgehaald, en aan de slag. Nou hij zag ook niks. Na een half uur prutsen heb ik hem er zelf uitgehaald met zijn gereedschap, de dokter mocht met het lamje schijnen en de assistente hield haar mond open.
Dan natuurlijk nog de vraag: hoe kwam nu die graat in haar eten als je alles eruit hebt gehaald? Tsja, nooit aan de jus gedacht. Kon me wel voor mijn kop slaan!
Dus bedenk je: het is maar een auto....