Fulaks schreef:@945i, een gestyleerde folderfoto vergelijken met een met een telefoon onscherpe zelf genomen foto is geen eerlijke vergelijking.
Ik had al gekozen voor de BMW en nu ik deze foto's heb gezien weet ik het helemaal zeker.
V.w.b. het vergelijken van een gestyleerde foto met 'mobiele telefoonfoto' ga ik gedeeltelijk met je mee.
Maar zo gaat het met foto's altijd. Het aantal malen dat ik zwaar teleurgesteld was bij het zien van een auto in werkelijkheid ná de foto- of videopresentatie door de fabrikant, is aanzienlijk.
Rob
MINI John Cooper Works ; Land Rover Defender Td5 110 HT ; Jaguar XK Coupé 4.2 V8 (staat volledig gepreserveerd in opslag) ; Iseki Landhope 165 trekkertje ; Motor: Harley Davidson Heritage Softail ; Toy for boys: Yamaha XT1200ZE.
Ik heb kort geleden mogen rijden met een 520d van mei 2011 en dat is echt de overtreffende trap toz van mijn Volvo.
Helaas moet ik toegeven dat mijn volgende auto geen Volvo wordt en ondanks dat ik eerder schreef dat ik nooit een BMW zou kopen kom ik daar nu toch op terug.
De rust en degelijkheid van de gebruikte materialen straalt je tegemoet in de BMW, een set puike (sport)stoelen maakt het geheel af.
Enja vooroordelen...de typische BMW rijder die kom ik ook steeds vaker tegen in een.... Volvo.
Ook laat Volvo NL een steekje vallen op communicatie, zo is mijn mail met een vraag al 8 weken onbeantwoord gebleven.
OT zeker de BMW maar verruil het m-pakket voor executive, de auto heeft het niet nodig.
Ik zou ook voor de BMW kiezen als je de mogelijkheid hebt deze nieuw te kunnen rijden en deze na een paar jaar te kunnen vervangen. Ben het ermee eens dat de houdbaarheid van een BMW heel wat jaartjes korter is dan een Volvo.
Gek genoeg vin ik het vorige model 5 serie nog wel een traje hoger dan de huidige. Dat model is echt helemaal af! En ik denk dat het design technisch nog wel even mee kan. Denk zelfs dat als het vorige model na de huidige was gepresenteerd dit als zeer vernieuwend en modern was bestempeld.
edraket schreef:Ik zou ook voor de BMW kiezen als je de mogelijkheid hebt deze nieuw te kunnen rijden en deze na een paar jaar te kunnen vervangen. Ben het ermee eens dat de houdbaarheid van een BMW heel wat jaartjes korter is dan een Volvo.
Gek genoeg vin ik het vorige model 5 serie nog wel een traje hoger dan de huidige. Dat model is echt helemaal af! En ik denk dat het design technisch nog wel even mee kan. Denk zelfs dat als het vorige model na de huidige was gepresenteerd dit als zeer vernieuwend en modern was bestempeld.
Ook gebruikt is hij niet te versmaden in het noorden van NL zit een dealer waar ik goede verhalen over heb gehoord die ook veel jong gebruikt doet met 24 maanden garantie..
Ik wil daar over een jaar of 2 eens kijken eerst maar even doorrijden met de V70 wat overigens geen straf is
945i schreef:Denk het niet, bij BMW hebben ze begrepen dat een tijdloos model een langere houdbaarheid heeft dan een "trendy" model.
Een 245, 945/965/V90 en 855 zijn ook tijloos mooie wagens. :razz:
Bedoel je daarmee dat je het vorige model 5 trendy vindt? Ik vind die juist zeer tijdloos. Het is welliswaar een onorthodox ontwerp, maar in mijn ogen wel een die heel lang mee kan. Ik weet dat er heel veel mensen anders denken over de ontwerpjes van dhr Bangle, maar de 5 serie vindt ik zeer geslaagd.
De E60 is nog steeds een zeer nette verschijning naar mijn mening zowel de sedan als touring.
De F10 en 11 is meer een tijdloos model waarmee BMW een ander occasion publiek gaat trekken dan voorheen met andere modellen.
diesel01 schreef:Ook laat Volvo NL een steekje vallen op communicatie, zo is mijn mail met een vraag al 8 weken onbeantwoord gebleven.
Dit is weliswaar volledig OFF TOPIC door mij maar ik had vorige week, met 5 werkdagen een zeer nette mail met antwoord op mijn klacht!
Heb je het customer serviceformulier op de Volvo website gebruikt?
En tja, ik heb zoveel wensen, wat auto's betreft. Maar nogmaals de voorgestelde wagens worden het wat mij betreft niet. (Ik wacht dan eigenlijk op een sportieve Jaguar Sportbreak)
En die Jaguar sport-break gaat er ook komen. Ga maar vast sparen!
Dit heb ik van autoblog geplukt:
If you're a fan of the latest design direction at Jaguar and of station wagons, we had some potential good news for you last week. That's when reports indicated that the British automaker was proceeding with plans to make a long-roofed version of its XF sedan. Now it seems the news is only getting better.
In follow-up reports, Jaguar's design director Ian Callum suggests that the wagon – excuse us, "Sport Break" – will include an XFR version (yes, we're hoping Jaguar spells it "Sport Brake," too). That means the same 510-horsepower turbo eight as the XFR sedan and XKR coupe and convertible. And that's some very good news indeed, particularly for those looking to trounce the odd Porsche 911 off the line with the whole family on board.
BMW-imago is mij nog (te) negatief, dus ik heb geen objectieve mening over welke auto beter zou zijn.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw 2017 XC60 mooi wit is niet lelijk 2011 Burton 2009 XC70 OR: kan het nog mooier? 2006 S80 XZ-NF-90: style and safety 2005 Saab 9-3 ('98 ) 1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson 1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig 1984 340 D (rood): Mijn eerste
Steve81 schreef:Een auto niet kiezen omdat de badge je niet aanstaat is jezelf tekort doen en een beetje triest...
Wat is nu triest, het feit dat je alles mee weegt (ook de badge) of jouw opmerking?
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw 2017 XC60 mooi wit is niet lelijk 2011 Burton 2009 XC70 OR: kan het nog mooier? 2006 S80 XZ-NF-90: style and safety 2005 Saab 9-3 ('98 ) 1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson 1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig 1984 340 D (rood): Mijn eerste
Max schreef:BMW-imago is mij nog (te) negatief, dus ik heb geen objectieve mening over welke auto beter zou zijn.
Is wel komisch.
Hier hebben we het geloof ik eerder over gehad en ik heb mijn mening nog niet bijgesteld.
Ik zie geen reden om in een BMW te rijden en heb dus geen eigen ervaring om een oordeel te vellen.