Sinds een jaar rijdt mijn partner rond met een V50 drive, we zijn er ontzettend tevreden van. We hebben de Volvo microbe bijzonder goed te pakken

Mijn wagen is ondertussen ook aan vervanging toe, dit weekend een prijs laten maken voor een C30 drive. Is nog wat negociëren over de overnameprijs van mijn oude wagen, hopelijk komt dit allemaal goed.
Waar ik de voorbije dagen bijzonder over pieker: de keuze van de lak. Ik wil heel erg graag een witte C30 en had een prijs laten maken met de ice white solid lak omdat ik toch ook zo'n 600 euro bespaar. De dealer vertelde mij dat ik bij de solid lak een lakplaaster kon laten leggen zodat ie zijn glans langer zou behouden.
Nu sta ik behoorlijk sceptisch tov die lakplaasters. Drie jaar garantie voor glans behoud? Ik geloof daar niet echt in om eerlijk te zijn.
De auto zal de eerste twee jaren buiten moeten slapen en ik doe dagelijks heel wat km's autosnelweg. Met die reden zou ik eerder gaan opteren voor de metallic lak. Qua onderhoud zou ik die dan 2 à 3 keer per jaar laten waxen.
Ik geraak er echt maar niet uit wat te doen in dit geval. Alle advies/meningen en ervaring met de solid & metallic lakken zijn heel erg welkom!
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Groetjes
Wendy