dik
Johan s60 schreef:Vraag ook eens of dit LPG systeem niet automatisch overschakeld naar benzine, als ie te lang een te arm mengsel verh. constateert.
Johan s60 schreef:Vraag ook eens of dit LPG systeem niet automatisch overschakeld naar benzine, als ie te lang een te arm mengsel verh. constateert.
Ludo schreef:Over de werkelijke oorzaak kan je veel gaan gissen en discussiëren.
Een AFR meting zal in dit geval het meest waarschijnlijke naar boven brengen.
Laat dit nooit doen bij, of door je eigen garage, maar een onafhankelijk bedrijf.
Als het resultaat negatief is, zou ik het zelfs door een 2é bedrijf laten bevestigen.
Voor een mogelijke coulance regeling, zal het altijd helpen.
Wow... Dat zijn nog eens afstanden om over naar huis te schrijven.dik999 schreef:met de 164 520.000 en met de 850 530.000 gereden zonder al te veel klachten behalve dan de normale onderhoudsdingenHansEindhovenV70 schreef:3 ton is ook wel een respectabele kilometerstand om eens rond te kijken naar wat anders dacht ik zo!
Wat een gekloot zeg.................. :evil:dik999 schreef:dochter met mijn auto richting frankrijk. Pech, blijken waarschijnlijk weer de kleppen te zijn volgens de franse garagist . Hoeveel pech kun je met 1 volvo hebben. ( zie mijn andere topics) Waar de vorige volvo's geweldig waren is deze het op z'n zachtst gezegd zeker niet
Wachten af wat er werkelijk aan de hand is wanneer auto hier in nederland aankomt
nog even op een rijtje
-gasklep
-airco
-versnellingsbak
- kleppen en nu na anderhalf jaar weer kleppen?????
zal vast nog iets vergeten zijn
dik999 schreef:...Zal het daarna nog hebben over automatisch overschakelen op benzine bij te weinig gas leveren.
Overschakelen naar benzine word gedaan boven 4000 toeren of bij volgas.dik999 schreef:...Ga voor de duurdere optie. Wil er nog een aantal jaar in rijden
heeft niets te maken met meeste kilometers. Kan voor het reoaratiebedrag niet een goede auto vinden. zi simpel is het. hoop dat het schip nog een paar jaar blijft drijvenPaul schreef:Ga je proberen in een boek te komen met V70 die de meeste kilometers heeft gereden?
Serieus is het niet investeren in een zinkend schip als ik de titel zo lees en even doorblader krijg ik dat gevoel.
worden ook meegenomen. dank voor je adviesAlexV70 schreef:Laat ze de klepgeleiders ook vervangen. Daar zit namelijk ook een deel van de oorzaak van het probleem/defect.
In dit geval was blijkbaar alleen maar 1 klep stuk, er wordt niet over zittingen gesproken, die was blijkbaar nog goed. Vandaar mijn vraag, gaat dat wel helpen, aangezien de klep nu stuk gegaan is maar de zitting niet.Johan s60 schreef:Kleppen zijn vaak het probleem niet (tenzij verbrand), echter is de zitting het zwakst en hardere/ betere kwaliteit ga je echt wel van profiteren.
Klepgeleiders ook goed controleren, maar dat zullen ze wel doen, de onderdelen zijn de grootste kosten ook niet, over kosten gesproken heb je nu nog coulance.