Radiateur fanmotor kapot, verdorie, zelf te vervangen?

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Gebruikersavatar
SiR-ROUND
2nd Gear member
Berichten: 105
Lid geworden op: 30.06.2005 - 21:59
Locatie: Noordbroek
Contacteer:

Ik ben dus op zoek naar een goedkoop sloopmotortje en mijn vraag is ook of het goed/makkelijk zelf te doen is? Of moet de hele radiateur eruit?

EDIT: Valt niet mee om het juiste typenummer te vinden. Ik heb van iemand 30882403 doorgekregen. De juiste benaming zou koelvinmotor zijn.

Alvast dank!
Gebruikersavatar
Remon
5th Gear member
Berichten: 1608
Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
Locatie: overijsel

Volgens mij hoef je de hele radiateur er niet uit te halen. (kan soms wel handiger zijn). V-snaar spanrol ontspannen en daarna de fan er tussenweg monteren. Nieuwe fan er weer op monteren en de v-snaar aanspannen totdat je deze 1,5cm in de midden kunt indrukken.
Afbeelding
Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
Gebruikersavatar
SiR-ROUND
2nd Gear member
Berichten: 105
Lid geworden op: 30.06.2005 - 21:59
Locatie: Noordbroek
Contacteer:

Bedankt alvast!!!

Eerst kijken of ik er 1 kan vinden...
Gebruikersavatar
SiR-ROUND
2nd Gear member
Berichten: 105
Lid geworden op: 30.06.2005 - 21:59
Locatie: Noordbroek
Contacteer:

Via onderdelenzoeker.nl een aanbieding:

50 eurie!!! Ik hoop dat het de goede is. Nog redelijk in de buurt ook, 55 min. rijden.
locus
3rd Gear member
Berichten: 470
Lid geworden op: 24.05.2005 - 10:17

Kun je nog op pad dan met een kapotte fan?
Gebruikersavatar
SiR-ROUND
2nd Gear member
Berichten: 105
Lid geworden op: 30.06.2005 - 21:59
Locatie: Noordbroek
Contacteer:

Zeker, zolang je rijdt koelt het gewoon, we merkten het voor het eerst in een file, liep meteen de temp enorm op.

Om dat tegen te gaan moet je helaas op zo'n moment vol de warme lucht laten wegzuigen door de interieurverwarming. En tja, in die van ons is de airco helaas toch verbonden met de gewone verwarming. Anders kon je de airco tegen die hete lucht in laten koelen.

Maar gewoon de warmte uit het motorhuis afvoeren dus. De fan is gewoon geforceerde luchtkoeling, regulier gaat deze ook niet aan volgens mij, maar pas op een hittesignaal vanuit de radiateur.
Gebruikersavatar
Remon
5th Gear member
Berichten: 1608
Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
Locatie: overijsel

Op zo`n moment is het verstandiger de airco ook uit te laten. Dit vraagt extra vermogen van de motor waardoor de temperatuur zal stijgen. Het is in zo`n geval alle luxe uit te laten. en dan inderdaad de kachel op vol te zetten.
Afbeelding
Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
Gebruikersavatar
SiR-ROUND
2nd Gear member
Berichten: 105
Lid geworden op: 30.06.2005 - 21:59
Locatie: Noordbroek
Contacteer:

De enige luxe zijn de electrieke raampies. Maar staan ze eenmaal open dan staan ze open. ;)

Maar goed. Ik wilde niet voor niks airco in de auto. Met deze temperaturen is dit geen leuk grapje.
Gebruikersavatar
SiR-ROUND
2nd Gear member
Berichten: 105
Lid geworden op: 30.06.2005 - 21:59
Locatie: Noordbroek
Contacteer:

@Remon, de Vsnaar zit aan de linkerkant, helmaal niet inde weg van de fanconstructie.

Sjemig. Ik heb de Vadis maar even opgeduikt. Hoe kom ik er achter welke auto ik nou eigenlijk heb? Door wat te selcteren en te klikken kom ik wel op soortgelijke koelsystemen, een charge aircooler zit er ook in, maar specifiek mijn auto kan ik niet vinden. Ik heb drie radiateurs achter elkaar zitten met 1 grote fan erachter. Ik kan me indenken dat dit de motorkoeling is, koude lucht interieur en koeling airca in 1. Wel raar dat de airco gewoon werkt zonder die fan...

Hmmm...

Iemand een idee, ik klik nog wel even verder.

EDIT:

Waar vind ik het chassisnummer?

EDIT:

De fanconstructie zit aan de Charge aircooler vast.

EDIT:

Motor/ Charge is denk ik D4192T2, ervan uitgaande dat het een model 2000 is, bouwjaar 1999.
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”