Hey allemaal,
ik ben sinds twee maanden de trotse eigenaar van een Volvo S60 2.0T MY2006 uit juli 2005. Mijn vraag is nu wat de specifieke aandachtspunten zijn van dit type S60 t.o.v. bijvoorbeeld een S60 2.4 140pk. Vraagt de turbo nog specifiek onderhoud.
Tot nu toe is het een geweldige auto, maar ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere S60 rijders met een soortgelijke S60 als de mijne. Ik heb de auto met 100.600 km gekocht en inmiddels staat er 103.000 km op de teller.
Volvo S60 2.0T MY2006
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Welkom hier en veel plezier gewenst met je S60!
we zien de foto's wel verschijnen denk ik
?
het enige wat ik kan bedenken is het warm rijden van je turbo, en na gebruik laten "afkoelen".
we zien de foto's wel verschijnen denk ik

het enige wat ik kan bedenken is het warm rijden van je turbo, en na gebruik laten "afkoelen".
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- Mart van der Steeg
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 08.12.2007 - 13:58
- Locatie: Sassenheim-Teylingen
- Contacteer:
103.000: dat is nog nieuw!!
Goed en regelmatig onderhoud zoals voorgeschreven, bij garages die er verstand van hebben (laat in het midden of dat de dealer -Bangarage A'veen?- is of specialist). Beknibbelen op onderhoud is nooit goed.
De vaker voorkomende aandachtspunten zijn redelijk generiek voor S60's.
Kijk geregeld op dit forum en dan leer je er veel van, ik denk dat je geen spijt krijgt van je aankoop.
Goed en regelmatig onderhoud zoals voorgeschreven, bij garages die er verstand van hebben (laat in het midden of dat de dealer -Bangarage A'veen?- is of specialist). Beknibbelen op onderhoud is nooit goed.
De vaker voorkomende aandachtspunten zijn redelijk generiek voor S60's.
Kijk geregeld op dit forum en dan leer je er veel van, ik denk dat je geen spijt krijgt van je aankoop.
Mercedes GLA 2020 AMG& Night-pakket, Pano-dak, Multibeam LED-koplampen, Dodehoekassist, 360° Camera met parkeerassist, Apple Carplay & Android Auto, Sfeerverlichting, 19" AMG-velgen & Reality navigatie
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
Volvo S60 2.4D 2009, 185 pk, PolestarTuning, Drivers ed., HU 650 200W, Orestes velgen, RTI, Xenon adapt,
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
Electric silver, sunblinds/rolgordijn, veerpootbrug Volvo C70 2.4T 200 pk Prestige cabrio 2004 moondust metallic
VOLVO S60 D5 2006 HU850 lunar gold
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9321
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Mooie kleur, als dat je auto is op de avator. Had ik op de facelift S60 nog niet eerder gezien.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Veel plezier met je nieuwe wagen, na een stevige rit het laatste stukje rustig rijden, en nog even (15 sec) stationair laten draaien en dan pas de motor uit.
Zodoende wordt de turbo nog flink afgekoeld en heb je minder kans op aangekoekte olie, oh ja de keuze van motorolie is bij een turbo nog belangrijker dan een non-turbo
Zodoende wordt de turbo nog flink afgekoeld en heb je minder kans op aangekoekte olie, oh ja de keuze van motorolie is bij een turbo nog belangrijker dan een non-turbo
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- acecombat
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 01.08.2011 - 16:22
De avatar is inderdaad mijn S60
. De auto heb ik gekocht bij de volvo dealer in Alkmaar en daar blijft hij ook in onderhoud.
Ik zal rekening houden met dat de turbo moet opwarmen, maar opwarmen moet iedere auto dus dat ben ik op zich wel gewend
. Die 15 sec nog ff stationair laten draaien is heel goeie tip, bedankt!

Ik zal rekening houden met dat de turbo moet opwarmen, maar opwarmen moet iedere auto dus dat ben ik op zich wel gewend

Volvo S60 2.0T PS Momentum MY2011, maart 2011
Volvo C70 2.4 170PK Summum MY2007, oktober 2006
Volvo S60 2.4 140PK Edition MY2004, mei 2003
Volvo S60 2.0T Edition 2 MY 2006, juli 2005
Opel Astra G, GL, april 2000
Volvo C70 2.4 170PK Summum MY2007, oktober 2006
Volvo S60 2.4 140PK Edition MY2004, mei 2003
Volvo S60 2.0T Edition 2 MY 2006, juli 2005
Opel Astra G, GL, april 2000
- mehrzahl
- 3rd Gear member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
- Locatie: Etten-Leur
15 seconden is veel te kort. Minimaal een minuut, als je echt stevig hebt doorgereden 2 minuten.
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Iedereen zegt wat anders..
- mehrzahl
- 3rd Gear member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
- Locatie: Etten-Leur
:-k 855 2.5 10V = atmosferisch...Weg tijdwinst. Ben je misschien sneller met een atmosferische versie.
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
- acecombat
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 01.08.2011 - 16:22
Oke de rit dus bescheiden beginnen en uiteindelijk ook weer bescheiden afsluiten
.

Volvo S60 2.0T PS Momentum MY2011, maart 2011
Volvo C70 2.4 170PK Summum MY2007, oktober 2006
Volvo S60 2.4 140PK Edition MY2004, mei 2003
Volvo S60 2.0T Edition 2 MY 2006, juli 2005
Opel Astra G, GL, april 2000
Volvo C70 2.4 170PK Summum MY2007, oktober 2006
Volvo S60 2.4 140PK Edition MY2004, mei 2003
Volvo S60 2.0T Edition 2 MY 2006, juli 2005
Opel Astra G, GL, april 2000
- mehrzahl
- 3rd Gear member
- Berichten: 313
- Lid geworden op: 04.03.2006 - 12:29
- Locatie: Etten-Leur
Dáárom ben ik dus ook overal te laat..."mijn turbo moest nog afkoelen"
Volvo 66 - Renault 18- Renault Fuego - Citroën AX - Audi 90 - Chrysler PT Cruiser - Seat Toledo
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
Volvo S60 D5 - 2002
Volvo V70 2.4D Edition Sport 2007
Volvo V70 D3 Limited Edition 2011
https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 20129.html
- arjen
- 4th Gear member
- Berichten: 739
- Lid geworden op: 21.11.2005 - 18:56
- Locatie: Leiderdorp
Ehhhh
Ik denk dat het met een 2.4 140 pk ook wel lukt om de maximum toegestane snelheid in NL van 130 km/h te rijden. Sterker nog het lukt zelfs nog wel om wat harder te rijden dan die 130 km/h.
- De winst van een 2.0 T zit meer in de soeplesse van hoog koppel bij laag toerental.
- Daardoor een betere caravantrekker.
- Echter 2.4 140 pk is weer iets minder dorstig
- 2.4 heeft geen turbo die kapot zu kunnen gaan als dat al gebeurd.
Ik denk dat het met een 2.4 140 pk ook wel lukt om de maximum toegestane snelheid in NL van 130 km/h te rijden. Sterker nog het lukt zelfs nog wel om wat harder te rijden dan die 130 km/h.
- De winst van een 2.0 T zit meer in de soeplesse van hoog koppel bij laag toerental.
- Daardoor een betere caravantrekker.
- Echter 2.4 140 pk is weer iets minder dorstig
- 2.4 heeft geen turbo die kapot zu kunnen gaan als dat al gebeurd.
1e Citroen BX 1.4 uit sept 1988
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
2e Honda Civic 1.5 3drs uit mei 1986
3e Honda Civic 1.5 5drs uit jun 1995
4e Volvo s40 1.8 uit okt 1997
5e Volvo s60 2.4 140 pk uit okt 2001
6e Suzuki Alto uit 1998
7e Honda Accord 2.0 uit 2009
8e Honda Logo uit 1999
9e Toyota yaris uit 2008
10e Peugeot 108 uit 2014
11e Volvo S60 Nordic+ 2017
12e Volvo xc40 -2021
13e S60 B3 Inscription 2021
———-
14e Hyundai i10 2018
15e Volvo s60 T6 2024
- acecombat
- 2nd Gear member
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 01.08.2011 - 16:22
Me vader heeft een S60 2.4 140pk van MY2004 en qua brandstofverbruik is de 2.0T zuiniger. De 2.4 rijdt gemiddeld 1 op 10 en de 2.0T 1 op 11 maar dat is ook wel logisch als je de inhoudt vergelijkt van 2435 cc t.o.v. 1984 cc.
Ik moet wel eerlijk zijn dat ik grotere afstanden rij dan me vader. Vorig jaar ben ik met de 2.4 naar Italie geweest en kwam het gebruik op ruim 1 op 13. Ik ga dit jaar een soortgelijke vakantie rijden met de 2.0T. Ben benieuwd wat deze auto voor een gemiddeld vakantie verbruik heeft.
Ik moet wel eerlijk zijn dat ik grotere afstanden rij dan me vader. Vorig jaar ben ik met de 2.4 naar Italie geweest en kwam het gebruik op ruim 1 op 13. Ik ga dit jaar een soortgelijke vakantie rijden met de 2.0T. Ben benieuwd wat deze auto voor een gemiddeld vakantie verbruik heeft.
Volvo S60 2.0T PS Momentum MY2011, maart 2011
Volvo C70 2.4 170PK Summum MY2007, oktober 2006
Volvo S60 2.4 140PK Edition MY2004, mei 2003
Volvo S60 2.0T Edition 2 MY 2006, juli 2005
Opel Astra G, GL, april 2000
Volvo C70 2.4 170PK Summum MY2007, oktober 2006
Volvo S60 2.4 140PK Edition MY2004, mei 2003
Volvo S60 2.0T Edition 2 MY 2006, juli 2005
Opel Astra G, GL, april 2000