V40 stottert bij optrekken

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
VolvoWilliam
Starter

Hallo allemaal!
Misschien dat jullie dit herkennen en weten wat het probleem kan zijn.
Sindskort begint mijn V40 1.8 Europa heel raar te stotteren als ik optrek, ik heb het idee dat het begint als de motor iets warm begint te worden. Bijvoorbeeld: 1e en 2e versnelling gaat goed, maar zodra ik de grote (80 km ) weg oprij en ik trap in zijn 3 het gas in, begint hij te haperen. dan hou ik het gaspedaal op dezelfde positie, en dan heb ik het idee dat de ontsteking niet goed is, of hij te veel benzine krijgt, en begint de V40 te schokken. Zodra ik heel rustig het gas in duw lijkt hij er minder last van te hebben. Dit probleem begint ook wanneer ik de airco aanzet. Weten jullie wat dit kan zijn?
Graag hoor ik van jullie!
Alvast bedankt! :)
V70 T5 assen
5th Gear member

Blijft gissen zo naar de oorzaak , bobine, bougie?
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Iroll
6th Gear member

Doet mij denken aan een verstopt benzine filter. Wanneer is die voor het laatst vervangen?
VolvoWilliam
Starter

Iroll schreef:Doet mij denken aan een verstopt benzine filter. Wanneer is die voor het laatst vervangen?
Ik zou het niet weten, ik heb de auto pas net... hoe kan je daar achter komen en kan ik zelf de benzinefilter verwijderen??
Ruud10621
Starter

Ik had tot afgelopen zaterdag het zelfde gehad met mijn 850. Ik heb mijn verdeelkap en rotor vernieuwd en nu rijd de Volvo weer als nieuw.
Kijk even in je verdeelkap of je er ook aan toe bent. Die van mij zat er 216000 km op, dus dat was geen overbodige uitgave.

Ruud.
sdirkx
1st Gear member
Contacteer:

Heeft bobines ipv verdeelkap.
Kunnen verschillende dingen zijn. Ontsteking, brandstoftoevoer, lambdasonde.. moet echt eerst een diagnose worden gesteld (uitlezen bv).
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”