Advies gevraagd

Voor kenners: de "Roffel"
Plaats reactie
wessel1961
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 01.03.2011 - 15:34

Hallo,

Heeft er 1 van jullie ervaring met een Volvo 850 2.5 automaat uit 1995 km stand is 225000 km.
Ik rij zelf op dit moment met een Volvo 850 2.0 uit 1995 met een stilstaand km stand van 295123.
Dit stond al stil op deze km dat ik hem kochte dus echte km totaal onbekend.
maar rijd erg lekker.
Wil nu overgaan op een automaat maar zou graag jullie mening willen .
Trouwens ga ook een leuke oude Caravan trekken van belast 1100 kg zwaar.
wie wil mij wat advies hier overgeven aangezien dit pas mijn 2e volvo 850 zal worden die ik ga rijden.
maar aangezien ik weinig verstand van een automaat heb wat de voor / nadelen zijn hoor ik graag jullie mening.

Gr Wessel
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Laat de automaat eerst goed testen... Persoonlijk probeer ik auto's met automaat + hogere kilometerstand en een trekhaak te mijden... (je maar nooit hoeveel paardentrailers er achter hebben gehangen.)
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
volvonuts
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 26.04.2011 - 11:09
Locatie: lelystad

ik ben het wel eens met het feit dat een automaat en trekhaak het niet helemaal zijn. maar door te testen en te rijden kom je er zelf ook wel achter of iets goed is of niet en als je twijfeld kun je altijd even bij een dealer langs rijden.
wessel1961
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 01.03.2011 - 15:34

945i schreef:Laat de automaat eerst goed testen... Persoonlijk probeer ik auto's met automaat + hogere kilometerstand en een trekhaak te mijden... (je maar nooit hoeveel paardentrailers er achter hebben gehangen.)
Dit zal ik zeer zeker doen ga eerst ff checken wat de auto allemaal mee heb gemaakt , hoop dat het gaat lukken want het heeft al 3 eigenaars nu gehad..
bedankt voor je waardevolle tip
wessel1961
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 01.03.2011 - 15:34

volvonuts schreef:ik ben het wel eens met het feit dat een automaat en trekhaak het niet helemaal zijn. maar door te testen en te rijden kom je er zelf ook wel achter of iets goed is of niet en als je twijfeld kun je altijd even bij een dealer langs rijden.
Ik ga het zeer zeker testen en dealer als optie houden..dank je voor jou advies en mening

Gr.Wess
Gebruikersavatar
bas850
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 30.01.2006 - 20:45
Locatie: lelystad

Ik heb mijn 850 2.5 20v met automaat en 220dkm op de teller nu bijna 10 jaar. En daar ook wel een caravan (max 1350kg) achter gehad, ik vind het prettig rijden. In de bergen af en toe even terug schakelen maar ik kon goed meekomen met de rest. De automaat heb ik een keer gespoeld en daarna schakelde hij wel iets prettiger.
Hij gaat nu weg.

Bas
Volvo 850 2.5 20V Aut 1996 Silversand 217.500 km (Verkocht)
Volvo 945 LPT 1997 340000 km (verkocht)
Volvo V70 D Aut 1999 Zilver 333000 km (Total loss door een Ford die door rood reed)
Volvo V70 T5 Geartronic 2001 (verkocht)
Volvo V50 2.0D 2005 (verkocht)
Volvo XC90 2.5T (verkocht)
Volvo XC90 V8 Executive 2007
Volvo 945 LPT 1996 LPI Turquoise 392000 km
Campy
2nd Gear member
Berichten: 178
Lid geworden op: 01.01.2007 - 20:18

Als ik me niet vergis werd de 2.5 10V (144pk) in de folder destijds zelfs genoemd als motor aanbevolen om een caravan mee te trekken. Ik heb ervaring met die motor + automaat (zonder caravan) en ik vind dat dat heerlijk rijdt. Het verschil met de 170 pk variant openbaart zich pas bij hoge toeren, dus het verschil in de dagelijkse praktijk valt erg mee.
wessel1961
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 01.03.2011 - 15:34

Bedankt heren....morgen (vrijdag) ga ik de auto bekijken en een proefrit maken en proberen te achterhalen hoe de auto heeft geleeft ( 3 eigenaren)
via het onderhoud boek en facturen van div reparatie's.
Ik ben benieuwd hoe het afloopt maar zal zeer zeker jullie op de hoogte houden.

bedankt voor het delen van jullie ervaring en adviezen.

Gr Wess
volvonuts
2nd Gear member
Berichten: 101
Lid geworden op: 26.04.2011 - 11:09
Locatie: lelystad

ik heb ook een 2.5 10 v en het is een zeer prettige wagen, en de mijne is al over de 4 ton.
Ik was ook de derde eigenaar en heb hem eerst langs de volvo gereden om hier alles te laten checken voor de koop.
Nu rijd ik dan wel op gas en benzine maar ik mis de 30 pk verschil niet echt.
Heb zelfs begrepen dat dit ook via tunen te behalen is, al ben ik hier nooit zo'n voorstander van.
Ga genieten van de test rit en keep us posted.
945i
8th Gear member
Berichten: 12728
Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26

Hier ook een 2.5 10V, motoren behoren tot een der beste door Volvo ooit gemaakt..
De automaat is opzich wel goed, maar als hij een zwaar leven heeft gehad.. :?
Zoek er dan liever eentje die het makkelijker heeft gehad.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
wessel1961
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 01.03.2011 - 15:34

945i schreef:Hier ook een 2.5 10V, motoren behoren tot een der beste door Volvo ooit gemaakt..
De automaat is opzich wel goed, maar als hij een zwaar leven heeft gehad.. :?
Zoek er dan liever eentje die het makkelijker heeft gehad.
Ga ik doen..dank je voor jou advies..
Gebruikersavatar
bas850
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 30.01.2006 - 20:45
Locatie: lelystad

En en al nieuws?
Volvo 850 2.5 20V Aut 1996 Silversand 217.500 km (Verkocht)
Volvo 945 LPT 1997 340000 km (verkocht)
Volvo V70 D Aut 1999 Zilver 333000 km (Total loss door een Ford die door rood reed)
Volvo V70 T5 Geartronic 2001 (verkocht)
Volvo V50 2.0D 2005 (verkocht)
Volvo XC90 2.5T (verkocht)
Volvo XC90 V8 Executive 2007
Volvo 945 LPT 1996 LPI Turquoise 392000 km
wessel1961
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 01.03.2011 - 15:34

bas850 schreef:En en al nieuws?
Nou..ik heb de auto al bekeken en info over de auto gewonnen
Deze auto is keurig netjes onderhouden ( facturen netjes erbij)
Rijd Fantastisch, automaat bak schakelt soepel. en gebruikers schade is zeer beperkt.
Maar..wat mij wel opviel is als ik stil sta voor de stoplicht dan trilt de stuur heel erg bij het stationair draaien bij het optrekken dan heb ik het gevoel als je heel rustig optrekt dat de motor neiging heb om af te slaan, maar als je dan wat meer gas geeft..rijd het perfect.
Dus een dilemma nu...volgende vraag wat kan het dan zijn.
is het wat kleins aan de hand..of..
Dus ik moet eerst weten of proberen te achterhalen wat voor probleem dit is
en of dat te verhelpen is eer ik een beslissing neemt.
Dus..mogelijke suggesties ???

Betreft een Volvo 850 2.5 10v automaat maart 1995 km stand ik dacht 226124 even uit mijn hoofd :-k
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Klinkt als een gasklep die moet worden schoon gemaakt.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
wessel1961
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 01.03.2011 - 15:34

edraket schreef:Klinkt als een gasklep die moet worden schoon gemaakt.
Oooh..ok ..is dat een grote ingreep Ed dat je dat weet
Gebruikersavatar
bas850
2nd Gear member
Berichten: 161
Lid geworden op: 30.01.2006 - 20:45
Locatie: lelystad

Heb je een linkje van de auto?
Hoe is het gesteld met de ontsteking?
Bougies, rotor verdeelkap bougiekabels?
Volvo 850 2.5 20V Aut 1996 Silversand 217.500 km (Verkocht)
Volvo 945 LPT 1997 340000 km (verkocht)
Volvo V70 D Aut 1999 Zilver 333000 km (Total loss door een Ford die door rood reed)
Volvo V70 T5 Geartronic 2001 (verkocht)
Volvo V50 2.0D 2005 (verkocht)
Volvo XC90 2.5T (verkocht)
Volvo XC90 V8 Executive 2007
Volvo 945 LPT 1996 LPI Turquoise 392000 km
wessel1961
1st Gear member
Berichten: 14
Lid geworden op: 01.03.2011 - 15:34

bas850 schreef:Heb je een linkje van de auto?
Hoe is het gesteld met de ontsteking?
Bougies, rotor verdeelkap bougiekabels?
Neeh Sorry geen link meer van de auto, hij heeft m van de site afgehaald
maar tis nog niet verkocht.

Is dat een mogelijkheid Bas dat ie dan dat je bij het starten trillingen door krijgt in je stuur en het gevoel heb dat ie niet lekker stationair draaid en bij rustig optrekken bijna afslaat?
Ik heb zelf niet naar gekeken, maar kan dan wel met m regelen dat ik m mee neemt en toch even bij de garage langs rijd om het te laten checken.
Moeite wil ik wel nemen aangezien ik erg geïnteresseerd ben in deze Roffel
Plaats reactie

Terug naar “De 850 - S70 - C70 - V70 en V70XC Classic”