+1edraket schreef:Staat netjes, maar wat mij betreft zou de auto wel een stukje omlaag mogen.
passen Titans 850 onder een S60 JA>Past ! update vervolg
- GekkeBelg
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Renault Twingo Beneton '96
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03
Volvo S60 R '05
Mitsubishi Colt 1.6 GLXi '93
Volvo V40 1.9d 116pk Business line '03
Volvo V40 1.9d 150pk Sports line '03
Volvo S60 R '05
-
- 1st Gear member
schop .........
Zo , na een aantal maanden al weer 13.000 km verder .
naar volle tevredenheid overigens .
Ondertussen wel 2 nieuwe draagarmen gescoord , en 2 nieuwe achterschokbrekers ( van één op andere moment zo lek als een mandje )
Maar ja, dat is regulier onderhoud .
Nu heb ik een vraag .
Zijn de instap handgrepen ( het kunstof daarachter) makkelijk te vervangen ?
En ook de kantel klep uit de midden console , is deze er makkelijk uit te halen/ vervangen ?
En de cruise control knop is afgebladderd ,
Graag wil ik alles weer super strak .
Spuiten van de delen lijkt me geen optie ? of kan dat wel ?
Zo , na een aantal maanden al weer 13.000 km verder .
naar volle tevredenheid overigens .
Ondertussen wel 2 nieuwe draagarmen gescoord , en 2 nieuwe achterschokbrekers ( van één op andere moment zo lek als een mandje )
Maar ja, dat is regulier onderhoud .
Nu heb ik een vraag .
Zijn de instap handgrepen ( het kunstof daarachter) makkelijk te vervangen ?
En ook de kantel klep uit de midden console , is deze er makkelijk uit te halen/ vervangen ?
En de cruise control knop is afgebladderd ,
Graag wil ik alles weer super strak .
Spuiten van de delen lijkt me geen optie ? of kan dat wel ?
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
De cruisecontrol knop kun je los krijgen en kost niet heel erg veel. Hier kost ie nog minder: http://www.nos.performance-parts.nl/
De kantelklep, bedoel je het deksel van de bekerhouders? Is geloof ik niet los te krijgen. Met een beetje prullen kun je hem wel los krijgen zonder de hele middenconsole te moeten demonteren. Dan op de sloop een mooie scoren.
Alles wat op de deurpanelen zit, zit vast met borgringen. Ja, je kunt die allemaal vervangen, doe wel voorzichtig. Je moet soms veel kracht zetten om iets los te krijgen en daarmee kun je weer makkelijk iets anders beschadigen(uitschieten met een schroevendraaier bijvoorbeeld...).
De kantelklep, bedoel je het deksel van de bekerhouders? Is geloof ik niet los te krijgen. Met een beetje prullen kun je hem wel los krijgen zonder de hele middenconsole te moeten demonteren. Dan op de sloop een mooie scoren.
Alles wat op de deurpanelen zit, zit vast met borgringen. Ja, je kunt die allemaal vervangen, doe wel voorzichtig. Je moet soms veel kracht zetten om iets los te krijgen en daarmee kun je weer makkelijk iets anders beschadigen(uitschieten met een schroevendraaier bijvoorbeeld...).
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
-
- 1st Gear member
Klopt, ik bedoel die klep waar de bekerhouder onder zit .Doeke Dobma schreef:De cruisecontrol knop kun je los krijgen en kost niet heel erg veel. Hier kost ie nog minder: http://www.nos.performance-parts.nl/
De kantelklep, bedoel je het deksel van de bekerhouders?
-
- 1st Gear member
Staat netjes,waarom heb je op de vooras een andere bandenmaat dan achter? mag dat voor Apk?
Ben er zelf nog niet achter wat voor een velgen ik eronder zal leggen,heb nu Satelites? met zo'n R logo erin,de spaken lopen op de velgrand iets uiteen.
De Pegasus in 18 inch vind ik wel mooi,deze lijken op de Titans maar de laatste zijn niet verkrijgbaar in 18 inch dacht ik.
Ben er zelf nog niet achter wat voor een velgen ik eronder zal leggen,heb nu Satelites? met zo'n R logo erin,de spaken lopen op de velgrand iets uiteen.
De Pegasus in 18 inch vind ik wel mooi,deze lijken op de Titans maar de laatste zijn niet verkrijgbaar in 18 inch dacht ik.
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Contacteer:
ja, zolang onder de zelfde as maar de zelfde maat band zit, dus je mag 2 maten banden hebben, de 1 om de vooras en de ander om de achterasGoldie schreef:Staat netjes,waarom heb je op de vooras een andere bandenmaat dan achter? mag dat voor Apk?

Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
-
- 1st Gear member
originele titans zijn idd alleen in 17 inch .Goldie schreef:Staat netjes,waarom heb je op de vooras een andere bandenmaat dan achter? mag dat voor Apk?
Ik heb achter 225 breedte omdat ik ooit een alu setje heb gekocht van een V70N , waar 2 goede en 2 slechte banden onder zaten .
Omdat de titans onder mijn 850 hebben gezeten konden aan de voorzijde niet de 225 banden , want dan lopen ze aan in de wielkasten .
Voor apk was het breedte verschil voor-achter geen probleem , als op dezelfde as maar geen 2 verschillende maten liggen.( edit: lees net dat laguna dit ook hierboven beschreef )
Nu ik de ( 850) titans onder de S60 heb , en in feite ook nog de oude banden van de 850 op de titans heb zitten , heb ik dus een te kleine band op de S60 , wat een teller/ verbruiks afwijking met zich meebrengt .
Jammer , want de 215-45-17 van viking protechII bevallen super .
Moet dus nu over op 4x nieuwe 225 breedte , want de 225 achterbanden zijn bijna op .
- Doeke Dobma
- 5th Gear member
Je kunt natuurlijk ook 215-50-17 erom leggen. Wellicht dat Viking die ook heeft. Ik heb zelf Tethys met 225 breed, maar ik vind de auto erg gevoelig voor sporing, met mijn 195 brede winterbanden heb ik daar geen last van. Dus 215 is zo gek nog niet.
Volvo V70 T5 MY05 Fullutrustad
-
- 1st Gear member
Daar zeg je wat .....Doeke Dobma schreef:Je kunt natuurlijk ook 215-50-17 erom leggen. Wellicht dat Viking die ook heeft. Ik heb zelf Tethys met 225 breed, maar ik vind de auto erg gevoelig voor sporing, met mijn 195 brede winterbanden heb ik daar geen last van. Dus 215 is zo gek nog niet.
Merk het nu ook wel een beetje met bermranden , spoorvorming ....
Dat de auto trekt . Van 215 naar 225 voorzijde zal dit natuuurlijk niet minder worden ....
Auto is onlangs 4 wiel uitgelijnd ivm draagarmen vervangen .