Bediening Standkachel

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
jason_d123
1st Gear member

In mijn xc60 zit af-fabriek een standkachel. Ik heb destijds gekozen om deze zonder afstandsbediening te nemen. Ik hem via het menu instellen.

Achteraf gezien een mindere keuze want een afstandsbediening is wel makkelijk. Daarnaast heb ik ook de Volvo-OnCall niet op het voertuig zitten waardoor het bediening van de standkachel via een Iphone-app ook niet tot de mogelijkheden behoort.

De afstandsbediening die bij de standkachel hoort is los te bestellen bij Volvo. Er moet dan ook nog een kabel worden getrokken en de afstandsbediening moet geprogrammeerd worden. Kosten om en nabij de € 500,-. Met eenbereik van max 300meter. (wel happig voor een afstandsbediening)

Nu las ik op internet dat het ook mogelijk is om de standkachel via de mobiele telefoon te bedienen.

Er zijn zover ik kon vinden 2 opties:

1. Webasto uitbreiding.
De standkachel in een Volvo is zover mij bekend een Webasto Thermo Top. Deze is uit te breiden met Thermo call TC. De kosten hiervan zijn nagenoeg gelijk aan de boven beschreven afstandsbediening van Volvo; echter kan ik nu vanaf overal ter wereld mijn standkachel bedienen middels een sms of belletje.

2. GSM ontvanger/afstandsbediening
De tweede mogelijkheid is een uitbreiding van de huidige standkachel door bijvoorbeeld de module van DANHAG. Deze module is in Duitsland te verkrijgen.
Zie link. http://www.danhag.de/index.php?z0=8&z1=2&sprache=de

Ook hiermee heb je de mogelijkheid om je standkachel middels je mobiele telefoon aan en uit te zetten. De kosten van deze module zijn € 150,- zonder inbouw.

Vragen:
Iemand ervaring met optie 1 of 2?
Zijn er in Nederland ook aanbieders zoals bij optie 2 aangegeven?
Iemand nog andere opties?

Hoor graag jullie meningen.
Schorpioen
5th Gear member

In m'n huidige Mazda heb ik een benzine Webasto laten monteren met een timer en afstandbediening. De afstandbediening is echter niet overal te gebruiken.
Hij zou een bereik moeten hebben van 1000 meter maar door de gebouwen die er tussen kunnen staan is dit bereik erg beperkt.

Voor de nieuwe Volvo heb ik bij Webasto een standkachel besteld met timer en een Thermo call TC.

Wat je 2e optie betreft. Persoonlijk zou ik het bij de Webasto uitbreiding houden. Dit ivm mogelijke storingen en de Webasto is er op afgestemd.
";Hakuna matata: Geen zorgen, zorg dat je geniet";.
Het leven is al kort genoeg.

Volkswagen T-Cross (MY2019) (08-2020 - Heden)
V40 (MY2017) T2 Nordic+ Full led Electric Silver Inscription metallic. (09-2018 - 08-2020)
Afbeelding
V50 (MY2012) DRIVe Start/stop Limited Edition Electric Silver Inscription metallic. (10-2011 - 09-2018)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”