Daar ik geen ( op een enkele na ) reactie kreeg op het andere forum vraag ik het hier...
Nee heb ik, en ja kan ik krijgen dus :
Mijn 740 uit 85 heeft een B230E motor ( Injectie ). met orgineel 129.000 km gelopen.
Hij loopt niet al te lekker stationair.
Bij een koude motor draait hij goed.
Maar wanneer hij steeds warmer word naar de normale bedrijfstempratuur gaat hij beroerder lopen.
Motor heeft een uitgebreide grote beurt gehad + nieuwe distributie gekregen.
Motorflush en Injectie Flush.
Motor staat goed afgesteld.
Zo heb ik ook de stappenmotor vervangen voor een orgineel nieuwe van volvo.
Maar het probleem blijft.
Nu dacht ik dat het de Krukassensor zou kunnen zijn.
Maar aangezien ik al behoorlijk wat heb uitgegeven wil ik eerst even vragen wat jullie gedachten zou kunnen zijn.
Hier een klein filmpje, is niet veel wat te zien, maar gaat even om het idee.
740 loopt niet lekker stationair.
- volvo 960R
- 3rd Gear member
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 28.04.2007 - 20:11
- Locatie: Poortugaal
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
klepspeling goed?
- whitehorsekart
- 5th Gear member
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 30.12.2005 - 21:31
- Locatie: Champagne-Ardennes, departement Marne 51530
Ik denk dat hij, als hij warm wordt, teveel benzine krijgt.
Dat zou veroorzaakt kunnen worden door de temperatuursensor die onder het spruitstuk (lastig bereikbaar..) zit. Er zitten er twee: de voorste is voor de temp.meter in het dashboard en de achterste is de " boosdoener" Op het V700 forum staan ergens de weerstandswaarden van die sensor bij verschillende temperaturen zodat je hem kunt testen.
En zoals Ramon terecht al vraagt: klepspelingen goed?
Dat zou veroorzaakt kunnen worden door de temperatuursensor die onder het spruitstuk (lastig bereikbaar..) zit. Er zitten er twee: de voorste is voor de temp.meter in het dashboard en de achterste is de " boosdoener" Op het V700 forum staan ergens de weerstandswaarden van die sensor bij verschillende temperaturen zodat je hem kunt testen.
En zoals Ramon terecht al vraagt: klepspelingen goed?
1967-122S Combi B18D....1972-144deLuxe B20A overdrive LPG....1988 244DL .....1986-780 Bertone B280E....1987-780 Bertone B280E....1997-940 2,3 LPT Estate Sports Edition.....MY 2016-XC60 AWD D4 XENIUM......................en een 1986 Land Rover Series III 110
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
BLOG over mijn Volvo's: http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/
- volvo 960R
- 3rd Gear member
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 28.04.2007 - 20:11
- Locatie: Poortugaal
Kleppen staan goed afgesteld.
Ik zal eens rondzoeken op de V700.
De auto zal ik ook naar de volvo garage brengen zodat hun er naar kunnen kijken.
Dit zijn weer net van die dingen waar ik niets van afweet.
Maar dan kan ik alvast met wat punten komen waar ze naar kunnen kijken.
Bedankt zover.
Ik zal eens rondzoeken op de V700.
De auto zal ik ook naar de volvo garage brengen zodat hun er naar kunnen kijken.
Dit zijn weer net van die dingen waar ik niets van afweet.
Maar dan kan ik alvast met wat punten komen waar ze naar kunnen kijken.
Bedankt zover.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2150
- Lid geworden op: 12.08.2006 - 16:45
Heb je alle valse lucht al uitgesloten? Blijf mechanische injectie.
Wat ik al vaak heb vervangen bij dit type motor (b230e) zijn de injectorrubbers, die rotten weg in de loop der jaren. Maar ik lees dat t erger wordt wanneer die warmer wordt. Dan moet je het zoeken in de koudestart unit. Die wil weleens open blijven staan terwijl die dicht moet zijn. Te rijk mengsel en je hebt een slecht lopende motor.
Maar doe iig die rubbers, 8 stuks. En is een wereld van verschil. Heb 2 van zulke wagens en liepen beide stationair beroerd en nu lopen ze weer als nieuw.
Wat ik al vaak heb vervangen bij dit type motor (b230e) zijn de injectorrubbers, die rotten weg in de loop der jaren. Maar ik lees dat t erger wordt wanneer die warmer wordt. Dan moet je het zoeken in de koudestart unit. Die wil weleens open blijven staan terwijl die dicht moet zijn. Te rijk mengsel en je hebt een slecht lopende motor.
Maar doe iig die rubbers, 8 stuks. En is een wereld van verschil. Heb 2 van zulke wagens en liepen beide stationair beroerd en nu lopen ze weer als nieuw.
Volvo 460 1.8 GLE 1994 (02-07)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
Volvo 360 GL 2.0 1989 (04-06)
Volvo 460 1.8 Sport Line 1995 (07-09)
Volvo 240 Sedan GL 2.3 B23A 1983 (08-09)
Volvo 360 Sedan GL 2.0 B200K 1985 (09-11)
Volvo 740 Station GL Diesel D24 1986 (11-13?)
Volvo 740 Sedan GLE 2.3 B230E 131pk 1985 (09-?)
Volvo 740 Station GLE 2.3 B230E 131pk 1986 (10-?)
Volvo V70 2.4 B5244S 170pk 2000 (10-?)
Volvo 960 Sedan 2.5 24V 1994 (13-?)
- volvo 960R
- 3rd Gear member
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 28.04.2007 - 20:11
- Locatie: Poortugaal
Het was de bedoeling om de auto naar de volvo garage te sturen, maar ik wil het toch zelf proberen op te lossen.
De rubbers zijn het geld niet, en zal ze maandag bestellen, eens kijken of dat het hem is.
Bedankt,
De rubbers zijn het geld niet, en zal ze maandag bestellen, eens kijken of dat het hem is.
Bedankt,
-
- 1st Gear member
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 20.09.2007 - 12:44
Als je wd40 of zoeklek-vloeistof (of hoe noem je dat)op de verstuiver spuit moet je ook kunnen zien of er lekkage is.volvo 960R schreef:Het was de bedoeling om de auto naar de volvo garage te sturen, maar ik wil het toch zelf proberen op te lossen.
De rubbers zijn het geld niet, en zal ze maandag bestellen, eens kijken of dat het hem is.
Bedankt,
Heb je het brandstof filter al vervangen?
- volvo 960R
- 3rd Gear member
- Berichten: 499
- Lid geworden op: 28.04.2007 - 20:11
- Locatie: Poortugaal
Ja alles is vervangen ( heeft een grote / uitgebreide beurt gehad ).
Wanneer ik WD-40 in de Stappenmotor spuit loopt hij perfect, maar komt na 1 minuut weer terug.
Zal de Injectie rubbers bestellen morgen ( mits ik optijd terug ben van mijn werk ).
En eens kijken of het daaraan ligt.
Ik kreeg ook de tip door dat het de grote balg onder de injectie kon zijn.
Wanneer ik WD-40 in de Stappenmotor spuit loopt hij perfect, maar komt na 1 minuut weer terug.
Zal de Injectie rubbers bestellen morgen ( mits ik optijd terug ben van mijn werk ).
En eens kijken of het daaraan ligt.
Ik kreeg ook de tip door dat het de grote balg onder de injectie kon zijn.