Battlecruiser schreef:O ja, en elke serieuze autofabrikant zet in het intructieboekje dat je met een nieuwe auto de eerste tijd al helemaal niet naar de wasserette moet gaan, maar de handwas moet doen. Waarom zou dat nou zijn?
Mijn tweede c30 ging keurig voor de aflevering in de carwash.
Volgens mij scheelt het of je borstels hebt of zeemen
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Ik heb toch echt al meerdere auto's gehad die bij een beurtje vrolijk door de dealer door de eigen wasstraat worden gereden.
Zo ook bij mijn huidige volvo dealer.
De wasstraat waar ik mijn auto was wordt ook door de omliggende dealers gebruikt.
En daar behoren ook merken zoals BMW ed. bij.
Zulke dure merken doen dit toch niet als het kwaad kan voor de lak,
Stel je voor zeg, ze rijden daar even een BMW van 100.000+ euro doorheen en de klant krijgt deze terug met krassen in de lak.
Denk niet dat ze dat risico gaan nemen.
En die heb ik er toch echt al doorheen zien gaan.
Denk dan aan: een M3, M5, Range Rovers, Porsches enz...
Ik denk dat het een oneindige discussie zal zijn en veelal ook met persoonlijke voorkeur en gevoel te maken heeft.
En vroeger met de borstels moest je dit inderdaad absoluut niet doen, maar volgens mij is de techniek en kwaliteit tegenwoordig toch wel zo goed dat het niet meer uitmaakt.
Ik heb al zoveel nieuwe auto`s door de wasstraat zien gaan en allemaal komen ze terug met was krassen in de lak.
De dealer doet het omdat het goedkoper is een auto door de wasstraat te rijden als handmatig de paraffine wax te verwijderen en daarnaast is de auto in 1 keer helemaal klaar aan de buitenkant.
Ik kan je zo vertellen in een showroom welke auto er wel door de wasstraat is gegaan en welke niet.
Of het dan om een Lada, Volvo, BMW of Bugatti Veyron gaat.
Heeft het niet ok met temperatuur te maken? Ik heb het gevoel dat er sneller wat krasjes komen als de zon flink schijnt tijdens het wassen (met de hand). Klopt dat??
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram