
Volvo verlaagt CO2-uitstoot D3 Geartronic
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Misschien ligt daar de denkfout, je gaat er vanuit dat Audi, BMW, Mercedes en VW geen spaarauto's zouden zijn.
1:20 in de praktijk met een toch nog vlotte BMW diesel is geen probleem tegenwoordig.

Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 04.07.2010 - 13:09
- Locatie: 't Harde
- Contacteer:
Goed nieuws, maar Volvo loopt toch wel wat achter op met name Mercedes-Benz en BMW qua balans tussen verbruik en vermogen. BMW doet het heel goed met hun Efficient Dynamics-programma. Zeker de 320d EDE combineerd een stevig vermogen aan lage verbruikscijfers (en dat geldt niet alleen voor de fabrieksopgave). Volvo heeft misschien een lagere CO2-uitstoot bij hun grotere middenklassers (V70/S80), maar moeten dat wel doen door het toepassen van de beperkte 1.6 turbodiesel.
Mercedes-Benz is tegenwoordig koning in de topklasse met het verbruik en de CO2-uitstoot van hun nieuwe S 250 CDI. Die auto haalt met z'n 204 pk en 500 Nm makkelijk de fabrieksopgave van 5,7 l/100 km en als je echt rustig aan doet kan er zelfs nog een litertje vanaf.
Mercedes-Benz is tegenwoordig koning in de topklasse met het verbruik en de CO2-uitstoot van hun nieuwe S 250 CDI. Die auto haalt met z'n 204 pk en 500 Nm makkelijk de fabrieksopgave van 5,7 l/100 km en als je echt rustig aan doet kan er zelfs nog een litertje vanaf.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20842
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Oké, nog één keer. Geen denkfout maar dan een foute formulering. (Hoewel bij VW er wel wat meer nadruk op gelegd wordt)
Welke niet als specifieke spaarauto's geadverteerd worden.
Ik ken de reputatie van VW/Audi, BMW en Mercedes.
Welke niet als specifieke spaarauto's geadverteerd worden.
Ik ken de reputatie van VW/Audi, BMW en Mercedes.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20842
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
En dan nu voor de laatste keer
.
Ze mochten niet!! Alles moest naar Ford!!

Ze mochten niet!! Alles moest naar Ford!!
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- sanco
- 5th Gear member
- Berichten: 1948
- Lid geworden op: 27.05.2005 - 22:18
- Locatie: NO NL
Wel jammer dat je achter veel van deze versies geen trekhaak mag knopen... Gebruik deze in de praktijk veel voor een kleine aanhanger of een fietsendrager. Vind ik toch behoorlijk beperkend.
De huidige ECE cyclus zouden ze allang afgeschaft moeten hebben. Als er iets is wat de zaak vertekent, is het dat wel, en mede daardoor krijg je auto's met belachelijke eindoverbrengingen.
Vwb die start stop: ik denk dat in mijn gebruikspraktijk de start -stop misschien 1 keer per week zijn werk zou doen. Kortom: voegt weinig toe, maar goed, op papier weer een mooie winst, en die betaald zich terug in de BPM etc....
Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken met de hybrid. Op papier een mooie combi, alleen ben ik bang dat het in de praktijk wel eens kan tegenvallen.
Ik verwacht dat onze zeer betrouwbare overheid zich tegen die tijd niet meer kan bedruipen met het huidige (wegen-) belasting regime. Vind de huidige regeling trouwens ook niet fair. De huidige belastingvrije auto teert op de zakken van een ander, maar naarmate dit aandeel groeit, zoals de laatste jaren, komt er ergens een kink in de kabel. Daarbij: moet je dan alle "oudere" auto's maar direkt afschrijven? Alsof dat zo milieu vriendelijk is.
We gaan het zien.
De huidige ECE cyclus zouden ze allang afgeschaft moeten hebben. Als er iets is wat de zaak vertekent, is het dat wel, en mede daardoor krijg je auto's met belachelijke eindoverbrengingen.
Vwb die start stop: ik denk dat in mijn gebruikspraktijk de start -stop misschien 1 keer per week zijn werk zou doen. Kortom: voegt weinig toe, maar goed, op papier weer een mooie winst, en die betaald zich terug in de BPM etc....
Ben benieuwd hoe het gaat uitpakken met de hybrid. Op papier een mooie combi, alleen ben ik bang dat het in de praktijk wel eens kan tegenvallen.
Ik verwacht dat onze zeer betrouwbare overheid zich tegen die tijd niet meer kan bedruipen met het huidige (wegen-) belasting regime. Vind de huidige regeling trouwens ook niet fair. De huidige belastingvrije auto teert op de zakken van een ander, maar naarmate dit aandeel groeit, zoals de laatste jaren, komt er ergens een kink in de kabel. Daarbij: moet je dan alle "oudere" auto's maar direkt afschrijven? Alsof dat zo milieu vriendelijk is.
We gaan het zien.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20842
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Onder bijna alle DrivE versies van Volvo mag een trekhaak.
Ook onder de duitsers mag gewoon een trekhaak.
Ook onder de duitsers mag gewoon een trekhaak.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Nee, de uitleg van BMW;
De BMW 320d EfficientDynamics Edition is niet leverbaar met trekhaak. Hieronder vindt u de rationale voor deze beperking.
- De auto is technisch niet geschikt. Door de langere achterasoverbrenging worden de aandrijving, versnellingsbak, koppeling en dubbelvliegwiel extra zwaar belast, waardoor er schade kan ontstaan. Ook zal er bij een aangekoppelde caravan op een helling (12 %) vanuit stilstand niet wegkomen en zal de koppeling verbranden. U zult begrijpen dat deze schade niet voor garantie in aanmerking komt.
- Omdat dit model niet geschikt is voor een aanhanger, heeft BMW AG in de ETG (Europese Typegoedkeuring) geen aanhangergewicht vermeld. Dit betekend juridisch gezien dat je geen aanhanger mag trekken. De klant zal dan ook bij een politiecontrole een bekeuring krijgen. Ook kan het bedrijf die de trekhaak heeft gemonteerd, door de klant aansprakelijk gesteld worden bij schade.
- Bij montage van een trekhaak moet ook de aanhangerverlichting goed werken. Bij BMW moet na montage, door de dealer, het aanhangwagen moduul (elektrische unit die aanhangerverlichting schakelt) gecodeerd worden. Voor deze modellen stelt BMW AG geen codeergegevens beschikbaar (code is voertuigspecifiek).
-Dit betekent dus ook dat geen trekhaak mag gemonteerd worden voor een fietsendrager. Een dealer kan niet waarborgen dat de trekhaak nooit voor een aanhanger wordt gebruikt en de fietsdragerverlichting zal niet werken.
De BMW 320d EfficientDynamics Edition is niet leverbaar met trekhaak. Hieronder vindt u de rationale voor deze beperking.
- De auto is technisch niet geschikt. Door de langere achterasoverbrenging worden de aandrijving, versnellingsbak, koppeling en dubbelvliegwiel extra zwaar belast, waardoor er schade kan ontstaan. Ook zal er bij een aangekoppelde caravan op een helling (12 %) vanuit stilstand niet wegkomen en zal de koppeling verbranden. U zult begrijpen dat deze schade niet voor garantie in aanmerking komt.
- Omdat dit model niet geschikt is voor een aanhanger, heeft BMW AG in de ETG (Europese Typegoedkeuring) geen aanhangergewicht vermeld. Dit betekend juridisch gezien dat je geen aanhanger mag trekken. De klant zal dan ook bij een politiecontrole een bekeuring krijgen. Ook kan het bedrijf die de trekhaak heeft gemonteerd, door de klant aansprakelijk gesteld worden bij schade.
- Bij montage van een trekhaak moet ook de aanhangerverlichting goed werken. Bij BMW moet na montage, door de dealer, het aanhangwagen moduul (elektrische unit die aanhangerverlichting schakelt) gecodeerd worden. Voor deze modellen stelt BMW AG geen codeergegevens beschikbaar (code is voertuigspecifiek).
-Dit betekent dus ook dat geen trekhaak mag gemonteerd worden voor een fietsendrager. Een dealer kan niet waarborgen dat de trekhaak nooit voor een aanhanger wordt gebruikt en de fietsdragerverlichting zal niet werken.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Dus daar loopt Volvo dan wel weer in voorop?....945i schreef:Nee, de uitleg van BMW;
De BMW 320d EfficientDynamics Edition is niet leverbaar met trekhaak. Hieronder vindt u de rationale voor deze beperking.
- De auto is technisch niet geschikt. Door de langere achterasoverbrenging worden de aandrijving, versnellingsbak, koppeling en dubbelvliegwiel extra zwaar belast, waardoor er schade kan ontstaan. Ook zal er bij een aangekoppelde caravan op een helling (12 %) vanuit stilstand niet wegkomen en zal de koppeling verbranden. U zult begrijpen dat deze schade niet voor garantie in aanmerking komt.
- Omdat dit model niet geschikt is voor een aanhanger, heeft BMW AG in de ETG (Europese Typegoedkeuring) geen aanhangergewicht vermeld. Dit betekend juridisch gezien dat je geen aanhanger mag trekken. De klant zal dan ook bij een politiecontrole een bekeuring krijgen. Ook kan het bedrijf die de trekhaak heeft gemonteerd, door de klant aansprakelijk gesteld worden bij schade.
- Bij montage van een trekhaak moet ook de aanhangerverlichting goed werken. Bij BMW moet na montage, door de dealer, het aanhangwagen moduul (elektrische unit die aanhangerverlichting schakelt) gecodeerd worden. Voor deze modellen stelt BMW AG geen codeergegevens beschikbaar (code is voertuigspecifiek).
-Dit betekent dus ook dat geen trekhaak mag gemonteerd worden voor een fietsendrager. Een dealer kan niet waarborgen dat de trekhaak nooit voor een aanhanger wordt gebruikt en de fietsdragerverlichting zal niet werken.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24665
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
dat is het grote verschil met bv de S60/V60 DRIVe's van Volvo, daar mag wel een goed gewicht achter.
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Ik weet niet? Probeer het eens met een caravan achter een S60 DrivE op een 12% helling. :twisted:
Ben erg benieuwd wat de koppeling daarvan vindt.
Ben erg benieuwd wat de koppeling daarvan vindt.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20842
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Oké, de koppeling en bakverhoudingen zijn natuurlijk anders, maar mijn ervaring met 115 pk en 260 Nm in mjin oude V40: trekt makkelijk 1200 kg. 

VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Live
- 4th Gear member
- Berichten: 603
- Lid geworden op: 22.07.2006 - 10:46
Nou ja. goeie ontwikkeling dat ze het nu wel hebben ! Met BMW Mercedes en Audi is ook lastig bij blijven denk ik, aangezien die veel meer auto's (wereldwijd) verkopen dan volvo (toch?).
Volvo 940
Volvo 940
Volvo 940
Volvo V70 2.4T 200PK Ocean Race
Volvo V70 D5 185PK
Renault Twingo 1.2
Volvo XC60 D5 Polestar 225PK
Volvo C30 1.6 100PK
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Is niet te vergelijken met de huidige spaarmodellen, die vallen meteen dood of verbranden de koppeling.
Het good old 1.9 PSA dieseltje met 69 pk trekt ook alles zonder probleem de berg op.
Het good old 1.9 PSA dieseltje met 69 pk trekt ook alles zonder probleem de berg op.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20842
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd. Maar we zien het wel gebeuren. Overigens hoorde ik op VROM dat de V50 DrivE van de vader van een van onze forumleden zonder problemen de caravan (1300 kg) trok.
Nogmaals geen eigen ervaring dus ik heb zelf ook wat scepsis, met betrekking tot de door jou genoemde punten.
Nogmaals geen eigen ervaring dus ik heb zelf ook wat scepsis, met betrekking tot de door jou genoemde punten.

VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
-
- 6th Gear member
- Berichten: 2817
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 19:39
- Locatie: Land van Maas en Waal
Ik niet, Caravans zouden uberhaupt verboden moeten worden.. :twisted: :razz:V480-S60 schreef:Nogmaals geen eigen ervaring dus ik heb zelf ook wat scepsis, met betrekking tot de door jou genoemde punten.
Without fiction, there would not be reality
Hij: Tesla My LR
XC70 D5 Polar+ 2016 GT
V70 NN D5 my 2012
V70N 2.4D 2007 Edition Classic
V70 Classic 2.5D Europa Nautic blue
Zij: V40 CC T3 AT6
C30 summum 2.4i
V40 phase II 2.0T 2002 AT
VW Polo 1.4 kaal...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 17.07.2011 - 14:28
Overigens sprak ik gister de dealer die aangaf dat alle D3GT modellen geproduceerd in week 37 of daarna het start/stop meekrijgen. Daarvoor nog niet.
Voor mij wordt het spannend, die van mij zal of week 36 of week 37 geproduceerd worden.
Aangezien ik geen toegevoegde waarde voor het start/stop zie maakt het mij niet uit, zolang ik 'm maar zo snel mogelijk krijg.
Voor mij wordt het spannend, die van mij zal of week 36 of week 37 geproduceerd worden.
Aangezien ik geen toegevoegde waarde voor het start/stop zie maakt het mij niet uit, zolang ik 'm maar zo snel mogelijk krijg.
Skoda Octavia Combi Business 1.6mpi uit 2006
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, en een gratis start/stop. GESTOLEN!!
Tijdelijk: V70 2.4d GT uit Juni 2009, eindelijk weer volvo.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, Caspian Blue met Beige interieur.
Range Rover Evoque: Na het SCT debacle geen Volvo meer voor mij.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, en een gratis start/stop. GESTOLEN!!
Tijdelijk: V70 2.4d GT uit Juni 2009, eindelijk weer volvo.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, Caspian Blue met Beige interieur.
Range Rover Evoque: Na het SCT debacle geen Volvo meer voor mij.
- fmgillis
- 2nd Gear member
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 03.04.2007 - 11:47
- Locatie: Breda
- Contacteer:
Het lagere verbruik lijkt me toch wel interessant?jongbj schreef:Overigens sprak ik gister de dealer die aangaf dat alle D3GT modellen geproduceerd in week 37 of daarna het start/stop meekrijgen. Daarvoor nog niet.
Voor mij wordt het spannend, die van mij zal of week 36 of week 37 geproduceerd worden.
Aangezien ik geen toegevoegde waarde voor het start/stop zie maakt het mij niet uit, zolang ik 'm maar zo snel mogelijk krijg.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 17.07.2011 - 14:28
Volgens de dealer is haal je de geclaimde besparing van 7% nooit omdat er veel omstandigheden zijn waardoor de motor niet afgezet wordt (en je dus niet bespaart). Het zou alleen echt werken bij heel veel stadsverkeer (en dan rij je meestal geen diesel).
Skoda Octavia Combi Business 1.6mpi uit 2006
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, en een gratis start/stop. GESTOLEN!!
Tijdelijk: V70 2.4d GT uit Juni 2009, eindelijk weer volvo.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, Caspian Blue met Beige interieur.
Range Rover Evoque: Na het SCT debacle geen Volvo meer voor mij.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, en een gratis start/stop. GESTOLEN!!
Tijdelijk: V70 2.4d GT uit Juni 2009, eindelijk weer volvo.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, Caspian Blue met Beige interieur.
Range Rover Evoque: Na het SCT debacle geen Volvo meer voor mij.