OK, nu zijn we weer on topic. Op de foto van de OP staat niet het Arrow systeem, maar het RTI systeem zoals dat in de S40/V50 zit. Ik begreep (dus) van mijn dealer dat de S40-RTI gelijk is aan de S60-RTI (behalve dat het scherm opklapt in plaats van omhoog schuift). Maar kennelijk zijn er meer verschillen, zoals de remote control.
Kortom: wie heeft een foto van een S40-RTI (zoals op de foto aan het begin van deze thread), maar dan die aan staat.
Gr/F
Foto's goedkopere RTI S40/V50
- V50 Edition Sport
- 2nd Gear member
Het is gewoon een pijlnavigatie systeem van VDO volgens de dealer.
Ik heb m genomen omdat ie in de aanbieding is in combinatie voor mn bleutooth carkit. Je hebt nl een AEM module nodig voor de mute, dus van daar.
Theo
Ik heb m genomen omdat ie in de aanbieding is in combinatie voor mn bleutooth carkit. Je hebt nl een AEM module nodig voor de mute, dus van daar.
Theo
V50 Edition Sport II Barentz Blue OffBlack-Quartz/Beige DalaTTec
-
- 2nd Gear member
Of je monteert een Parot CK3x00 Bleutooth carkit. ff paar verloopkabeltjes van iso naar autoradio ( 50 euro) bestellen en klaar.V50 Edition Sport schreef:Het is gewoon een pijlnavigatie systeem van VDO volgens de dealer.
Theo
Niet de goedkoopste oplossing maar wel voordeliger dan de AEM module-oplossing (200 euro?)
V50 2.0D, Black Sapphire, 17"; Sculptors, 16"; Clava's voor de winter, High performance sound, VDO Arrow navigatie, Achterspoiler.
- Summum
- 6th Gear member
Frank, het eerder door Paul afgebeelde schermpje is NIET RTI, maar het arrow systeem, met een monochroom scherm en pijltjesaanwijzing. Dit systeem is ook geleverd met montage aan de dakconsole. Kennelijk wordt het vanaf modeljaar 2007 op het dashboard gemonteerd, maar dit scherm is niet inklapbaar.FrankM schreef:OK, nu zijn we weer on topic. Op de foto van de OP staat niet het Arrow systeem, maar het RTI systeem zoals dat in de S40/V50 zit. Ik begreep (dus) van mijn dealer dat de S40-RTI gelijk is aan de S60-RTI (behalve dat het scherm opklapt in plaats van omhoog schuift). Maar kennelijk zijn er meer verschillen, zoals de remote control.
Kortom: wie heeft een foto van een S40-RTI (zoals op de foto aan het begin van deze thread), maar dan die aan staat.
Gr/F
Het RTI systeem met DVD-speler en opklapbaar kleurenscherm met kaartweergave en bediening vanaf het stuurwiel is veel uitgebreider. Zie hier een plaatje van het RTI in mijn V50:

Dit RTI systeem is inderdaad nagenoeg gelijk aan het RTI systeem voor de S60/V70, met als verschil dat het scherm in de S60/V70 rechtstandig uit het dashboard omhoog schuift in plaats van opklappen zoals in de S40/V50.
Hopelijk is het je duidelijk nu.

(2008) V70 T6 AWD Summum, Barents Blue, off black leder, full option
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
(2020) Audi E-tron
(2016) V60 D6 Twin Engine Summum, Magic Blue, Sport leder soft beige, Intellisafe Pro, Hybrid Technology, Security, Family, 19" Bor + 18" Skadi
(2011) V60 2.0T Momentum, Caspian Blue, off black leder, driver support line, exterior styling, 19" Bor + 18" Fortuna
(2005) V50 2.4 Summum, Silver, premium mobility, 18" Atreus
(2001) S60 2.4i Intro Ed. aut, nautic blue, 17" Tethys
- Paul
- Geartronic member
Ja en het menu is wat handiger en nieuwer
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus
MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
- vOlOv
- 3rd Gear member
Zelf heb ik de Arrow versie in het dak ingebouwd in de S40.
Destijds (en nu nog waarschijnlijk) was deze nav unit ook leverbaar voor andere Volvo modellen buiten de S40/V50 onder de naam Volvo Arrow navigatie-systeem. Alleen dan niet met het scherm in het dak.
Het betreft hier het VDO Dayton 3200 Monochrome systeem dat een zeer snelle rekenaar is en (mijn ervaring) zeer accuraat. Alleen bij de S40/V50 modellen heeft Volvo het scherm ingebouwd in het dak. Een schuifdak zul je echter niet in die combinatie tegenkomen...
Andere Volvo modellen hebben altijd al een monochrome scherm op het dashboard staan zoals nu ook in de S40/V50 MY07's wanneer je Arrow nav besteld.
Remote:
Deze is op infrarood, maar dan moet je wel aardig mikken. Er is een dockingstation bij te bestellen (doen!) en bij mij is die ingebouwd achter het floating dash op de achterwand dat je net kan zien vanuit je bestuurdersstoel (s'avonds ook licht verlicht dus zichtbaar).
Het docking station staat met een kabel in verbinding met de nav unit. De remote laadt hierdoor ook automatisch op (batterijen he) tbv die momenten dat je hem een keer uit het dockingstation haalt.
Zoals ik het nu zie (eerste foto) krijg je er nu dus ook een pennenbakje bij icm MY07 S40/V50. Dan toch maar bovenin in het dak. Vind het persoonlijk mooier...
Destijds (en nu nog waarschijnlijk) was deze nav unit ook leverbaar voor andere Volvo modellen buiten de S40/V50 onder de naam Volvo Arrow navigatie-systeem. Alleen dan niet met het scherm in het dak.
Het betreft hier het VDO Dayton 3200 Monochrome systeem dat een zeer snelle rekenaar is en (mijn ervaring) zeer accuraat. Alleen bij de S40/V50 modellen heeft Volvo het scherm ingebouwd in het dak. Een schuifdak zul je echter niet in die combinatie tegenkomen...
Andere Volvo modellen hebben altijd al een monochrome scherm op het dashboard staan zoals nu ook in de S40/V50 MY07's wanneer je Arrow nav besteld.
Remote:
Deze is op infrarood, maar dan moet je wel aardig mikken. Er is een dockingstation bij te bestellen (doen!) en bij mij is die ingebouwd achter het floating dash op de achterwand dat je net kan zien vanuit je bestuurdersstoel (s'avonds ook licht verlicht dus zichtbaar).
Het docking station staat met een kabel in verbinding met de nav unit. De remote laadt hierdoor ook automatisch op (batterijen he) tbv die momenten dat je hem een keer uit het dockingstation haalt.
Zoals ik het nu zie (eerste foto) krijg je er nu dus ook een pennenbakje bij icm MY07 S40/V50. Dan toch maar bovenin in het dak. Vind het persoonlijk mooier...
C70 2.0D Tourer - Ember Black Pearl
S40 2.0D Momentum - Flint Grey

S40 2.0D Momentum - Flint Grey