Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum! Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen met wat tips over de aankoop van een S60.
Binnenkort moet ik mijn (lease) C30 inleveren ::( . De leasemaatschappij wil hem wel verkopen maar dan wel voor de hoofdprijs van ca. 13/14.000 euro. Een beetje veel voor een 3 jaar oude diesel met 140dzn op de teller dacht ik.
Aangezien ik redelijk wat km's maak per jaar (40 duizend) wil ik een comfortabele auto. Ik wil niet direct heel veel geld besteden aan een auto dus ik kwam uit bij een S60. Nu is het aanbod vrij groot en dus ook de prijsrange. Nu vraag ik mij af; ik kan een S60 kopen met ruim 200 duizend op de teller of één met minder voor een paar duizend meer. Wat is wijsheid. Welke 'kuren' kan ik tegenkomen.
Zou dit een goede deal zijn bijv.?
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=v3traiamvgls
Overigens richt ik mij alleen op auto's met NAP, BOVAG garantie en onderhoudshistorie.
Ik hoop op jullie reacties!
TIPS! Voor de aankoop van een S60
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 434
- Lid geworden op: 16.01.2011 - 11:15
- Locatie: Born, Limburg
Allereerst welkom hier...en goede keus! 
De D5-diesels zijn volgens mij van behoorlijke (Volvo-)kwaliteit. Die moeten in ieder geval, zoals de 2.4 blokken, een noemenswaardige km-stand kunnen halen. Heerlijk rijden zal zo'n diesel in ieder geval en aan kracht zul je niets te kort komen!
Aangezien ikzelf een S60 op benzine rijd, kan ik je niet echt verder helpen met tips over een D5 motor. Daarvoor moet je bij andere deskundigen zijn...
Wat ik je nog kan meegeven:
- Stabilisatorstangen voor en achter (duidelijk hoorbaar als het niet goed is).
- Koppeling, al ligt dat wel aan de vorige berijder (rond deze km-stand?)
- ...
Alles valt of staat met het al dan niet gepleegde reguliere onderhoud!

De D5-diesels zijn volgens mij van behoorlijke (Volvo-)kwaliteit. Die moeten in ieder geval, zoals de 2.4 blokken, een noemenswaardige km-stand kunnen halen. Heerlijk rijden zal zo'n diesel in ieder geval en aan kracht zul je niets te kort komen!
Aangezien ikzelf een S60 op benzine rijd, kan ik je niet echt verder helpen met tips over een D5 motor. Daarvoor moet je bij andere deskundigen zijn...
Wat ik je nog kan meegeven:
- Stabilisatorstangen voor en achter (duidelijk hoorbaar als het niet goed is).
- Koppeling, al ligt dat wel aan de vorige berijder (rond deze km-stand?)
- ...
Alles valt of staat met het al dan niet gepleegde reguliere onderhoud!
Volvo V60 B3 Bright Plus '23 | Platinum Grey Metallic | 18" Diamond Cut
Volvo S60 T5 Intro Edition ‘19 | Fusion Red Metallic | 19” R-Design
Volvo 240 2.3 DL ‘87 | Deep Red | Cobra Suspension | 17” Eiker
Volvo C70 2.3 T5 '98 | Saffron Pearl Metallic | 18" Triton
Volvo 740 2.3 Turbo Intercooler '86 | Arctic White | 15" Draco
Volvo S60 2.4 Intro Edition '01 | Ash Gold Metallic | 17" Cassiopeia
Volvo S60 2.4 Edition '02 | Cosmos Blue Metallic | 17" Cassiopeia
Volvo S60 T5 Intro Edition ‘19 | Fusion Red Metallic | 19” R-Design
Volvo 240 2.3 DL ‘87 | Deep Red | Cobra Suspension | 17” Eiker
Volvo C70 2.3 T5 '98 | Saffron Pearl Metallic | 18" Triton
Volvo 740 2.3 Turbo Intercooler '86 | Arctic White | 15" Draco
Volvo S60 2.4 Intro Edition '01 | Ash Gold Metallic | 17" Cassiopeia
Volvo S60 2.4 Edition '02 | Cosmos Blue Metallic | 17" Cassiopeia
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 16.08.2011 - 23:41
Thx!
Ik zie dat je ook een BMW 3 serie bezit. Daar kijk ik toevallig ook naar. Niet het nieuwste model uiteraard, maar zo van rond 2003/2004. Touring ook... Prijsklasse is iets hoger maar heb ik altijd al willen rijden. Gevoel en verstand
....
Ik zie dat je ook een BMW 3 serie bezit. Daar kijk ik toevallig ook naar. Niet het nieuwste model uiteraard, maar zo van rond 2003/2004. Touring ook... Prijsklasse is iets hoger maar heb ik altijd al willen rijden. Gevoel en verstand

-
- 3rd Gear member
- Berichten: 434
- Lid geworden op: 16.01.2011 - 11:15
- Locatie: Born, Limburg
@ Escompany: Dat klopt! Zakelijk rijd ik een BMW 318d Touring en dit bevalt voor de zakelijke afstanden prima.
Door de giga-bijtelling rijd ik de BMW niet privé en door de company policy (3-Serie...) zal het ook niet snel veranderen. Een actuele S60/V60 is helaas niet mogelijk, vandaar dat ik privé wel voor een échte auto ben gegaan...
Door de giga-bijtelling rijd ik de BMW niet privé en door de company policy (3-Serie...) zal het ook niet snel veranderen. Een actuele S60/V60 is helaas niet mogelijk, vandaar dat ik privé wel voor een échte auto ben gegaan...

Volvo V60 B3 Bright Plus '23 | Platinum Grey Metallic | 18" Diamond Cut
Volvo S60 T5 Intro Edition ‘19 | Fusion Red Metallic | 19” R-Design
Volvo 240 2.3 DL ‘87 | Deep Red | Cobra Suspension | 17” Eiker
Volvo C70 2.3 T5 '98 | Saffron Pearl Metallic | 18" Triton
Volvo 740 2.3 Turbo Intercooler '86 | Arctic White | 15" Draco
Volvo S60 2.4 Intro Edition '01 | Ash Gold Metallic | 17" Cassiopeia
Volvo S60 2.4 Edition '02 | Cosmos Blue Metallic | 17" Cassiopeia
Volvo S60 T5 Intro Edition ‘19 | Fusion Red Metallic | 19” R-Design
Volvo 240 2.3 DL ‘87 | Deep Red | Cobra Suspension | 17” Eiker
Volvo C70 2.3 T5 '98 | Saffron Pearl Metallic | 18" Triton
Volvo 740 2.3 Turbo Intercooler '86 | Arctic White | 15" Draco
Volvo S60 2.4 Intro Edition '01 | Ash Gold Metallic | 17" Cassiopeia
Volvo S60 2.4 Edition '02 | Cosmos Blue Metallic | 17" Cassiopeia
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 16.08.2011 - 23:41
@MS60R: Hahaha duidelijk waar de voorkeur naar uitgaat 
Nu moet ik zeggen dat een S60 ook voordeliger is om te rijden dan een BMW. Even kijkend puur naar de lasten als wegenbelasting en verzekering. Een BMW verzekeren in Rotterdam is belachelijk duur...
Een benzine heb ik ook aangedacht, maar gezien de km's niet echt handig denk ik. Qua aanschaf zijn ze wel voordeliger. Nja, nog maar even goe rekenen en wikken en wegen.
Thx again.

Nu moet ik zeggen dat een S60 ook voordeliger is om te rijden dan een BMW. Even kijkend puur naar de lasten als wegenbelasting en verzekering. Een BMW verzekeren in Rotterdam is belachelijk duur...
Een benzine heb ik ook aangedacht, maar gezien de km's niet echt handig denk ik. Qua aanschaf zijn ze wel voordeliger. Nja, nog maar even goe rekenen en wikken en wegen.
Thx again.
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
escompany, met het juiste onderhoud en wijze van berijden draait een D5 tot in de eeuwigheid, bij wijze van spreken. De S60 van de link heeft een kapotte middenconsole, als dat representatief is: staan laten! Prijs is redelijk gelet op het feit dat hij bij een handelaar staat. Ik zou eens gaan zoeken via de site van Volvo.nl, zit je wat meer aan de "safe-side".
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- Rippie V70
- 5th Gear member
- Berichten: 1376
- Lid geworden op: 26.08.2009 - 19:17
- Locatie: Oost Nederland
Wat me zo even binnenvalt voor de D5:
Op tijd de distributie vervangen, verstuivers kan een probleem zijn. (=duur)
Verder let op als hij is gechipt, dan kan de 5 bak niet heel goed tegen een hoog koppel en een vermogen van rond de 200PK.
bij een handbak, let dan op de koppeling en het dualmass vliegwiel.
Bij een jongere D5 185PK kan er een probleem zijn met de regeneratie van het roetfilter waardoor er diesel in de motorolie komt. daarvoor is een software update.
Daarnaast komt ook regelmatig het stuurhuis terug. Als hij in een lange bocht zelf "stuurcorrecties" maakt is dit een punt van aandacht.
Op tijd de distributie vervangen, verstuivers kan een probleem zijn. (=duur)
Verder let op als hij is gechipt, dan kan de 5 bak niet heel goed tegen een hoog koppel en een vermogen van rond de 200PK.
bij een handbak, let dan op de koppeling en het dualmass vliegwiel.
Bij een jongere D5 185PK kan er een probleem zijn met de regeneratie van het roetfilter waardoor er diesel in de motorolie komt. daarvoor is een software update.
Daarnaast komt ook regelmatig het stuurhuis terug. Als hij in een lange bocht zelf "stuurcorrecties" maakt is dit een punt van aandacht.
V70 D3 Kinetic MY2013 = 484 seashell metallic = 17" Pandora
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
V70 2.4D Kinetic MY2005 = Cedar Green pearl =Musca+winter =Sirius+Zomer= park assist =
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8511
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
Ik heb mijn V70 laten keuren bij VAB in Antwerpen, voor een goeie 100 euro wordt de auto op honderden punten gecheckt, inclusief vermogen testbank en lakdikte meting.
Weet niet of er in NL ook zulke onafhankelijke diagnosecentra bestaan.
Ik hou meer van de motor van na 2005 met 6 traps geartronic, die motor is smeuiger dan de "oude D5" en niet zo aggressief.
Weet niet of er in NL ook zulke onafhankelijke diagnosecentra bestaan.
Ik hou meer van de motor van na 2005 met 6 traps geartronic, die motor is smeuiger dan de "oude D5" en niet zo aggressief.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- roadrage
- 2nd Gear member
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 12.07.2011 - 09:50
Hoe zie je dat die kapot is dan? misschien staat het klepje gewoon een beetje open.V70/2.4D/2003 wrote: schreef:escompany, met het juiste onderhoud en wijze van berijden draait een D5 tot in de eeuwigheid, bij wijze van spreken. De S60 van de link heeft een kapotte middenconsole, als dat representatief is: staan laten! Prijs is redelijk gelet op het feit dat hij bij een handelaar staat. Ik zou eens gaan zoeken via de site van Volvo.nl, zit je wat meer aan de "safe-side".
En wat is er niet "safe" aan een volvo bij een handelaar MET Bovag MET NAP EN km history ?! of ben jij er zo een die er lekkerder van slaapt als er paar duizend meer is betaald dan eigenlijk noodzakelijk..
coming up S60 D5 - Geartronic - Driver Edition II
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics
-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics
-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
- Msuidgeest
- Geartronic member
- Berichten: 21537
- Lid geworden op: 23.06.2007 - 23:15
- Locatie: Flevoland
- Contacteer:
Hou vast aan je bedrag wat je wilt uitgeven aan een auto! Je zult de eerste niet zijn die meer uitgeeft en dat blijkt dat het later een beetje een dure auto geworden is.
Mark
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
Leef met vlag en wimpel, maar hou het simpel.
[Installateurs gezocht:
https://wouda.nl/vacatures]
- JeroenSpock
- 7th Gear member
- Berichten: 9324
- Lid geworden op: 20.11.2009 - 13:22
- Locatie: Veendam
- Contacteer:
Precies, 3600 euro in 2 jaar. Toch iets meer dan ik had verwacht.Msuidgeest schreef:Hou vast aan je bedrag wat je wilt uitgeven aan een auto! Je zult de eerste niet zijn die meer uitgeeft en dat blijkt dat het later een beetje een dure auto geworden is.
Je hebt pas een Mercedes als er 40 mensen in kunnen
Volvo S60 D5 2003 - 019 Zwart - 502.000km - Volvotune 212pk - Nebula/Ursa - VCE - bixenon - verstralers - HU803/Premium sound - MII
Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi

Volvo S60 2.5t 2008 - 467 Magic Blue - 425.000 km - Vialle LPi
Volg die C30 maar even. De lease maatschappij vraagt meestal de hoofdprijs aan de berijder.
Uit ervaring weet ik dat een auto aan de handel soms voor aanmerkelijk minder wordt verkocht.
De vorige eigenaar van mijn huidige auto moest 5000 euro meer betalen, dan ik er voor had betaald via de handel en die hadden er ook al aan verdiend.
De vorige lease-eigenaar was behoorlijk over de zeik toen hij dit (na vragen) van mij hoorde. Triest maar waar. Volvo-lease?
Het is toch een vraagprijs?
Bied eens 11.000 euro, als hij goed is onderhouden is hij dat wel waard en de lease maatschappij heeft er ook voordeel bij.
Ze hebben er geen werk meer van. Niet naar de veiling en geen vervoerskosten.....
Uit ervaring weet ik dat een auto aan de handel soms voor aanmerkelijk minder wordt verkocht.
De vorige eigenaar van mijn huidige auto moest 5000 euro meer betalen, dan ik er voor had betaald via de handel en die hadden er ook al aan verdiend.
De vorige lease-eigenaar was behoorlijk over de zeik toen hij dit (na vragen) van mij hoorde. Triest maar waar. Volvo-lease?
Het is toch een vraagprijs?
Bied eens 11.000 euro, als hij goed is onderhouden is hij dat wel waard en de lease maatschappij heeft er ook voordeel bij.
Ze hebben er geen werk meer van. Niet naar de veiling en geen vervoerskosten.....
-
- Starter
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 16.08.2011 - 23:41
Bedankt voor de reacties en de tips.
Ik heb even gekeken wat een C30 doet van mijn type, maar dan vind ik 11.000 ook nog fors. Als ik het afzet naar de cat.waarde (28k) dan is het echter wel redelijk. De nieuwe C30 is in aanschaf goedkoper dan toentertijd, vandaar wellicht nu duurder gebruikt?!
Groot voordeel is wel dat ik weet dat 'ie tip top in orde is, aangezien ik de enige berijder ben geweest...
Anderzijds heb ik dat bedrag niet voor een auto over. Het is een leuke auto maar ook niet echt praktisch, vandaar de zoektocht naar een andere
Ik heb even gekeken wat een C30 doet van mijn type, maar dan vind ik 11.000 ook nog fors. Als ik het afzet naar de cat.waarde (28k) dan is het echter wel redelijk. De nieuwe C30 is in aanschaf goedkoper dan toentertijd, vandaar wellicht nu duurder gebruikt?!
Groot voordeel is wel dat ik weet dat 'ie tip top in orde is, aangezien ik de enige berijder ben geweest...
Anderzijds heb ik dat bedrag niet voor een auto over. Het is een leuke auto maar ook niet echt praktisch, vandaar de zoektocht naar een andere

- EVV
- 5th Gear member
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: 20.08.2010 - 14:20
Misschien ziet hij het omdat het klepje er helemaal niet meer in zit?roadrage schreef:Hoe zie je dat die kapot is dan? misschien staat het klepje gewoon een beetje open.V70/2.4D/2003 wrote: schreef:escompany, met het juiste onderhoud en wijze van berijden draait een D5 tot in de eeuwigheid, bij wijze van spreken. De S60 van de link heeft een kapotte middenconsole, als dat representatief is: staan laten! Prijs is redelijk gelet op het feit dat hij bij een handelaar staat. Ik zou eens gaan zoeken via de site van Volvo.nl, zit je wat meer aan de "safe-side".
- roadrage
- 2nd Gear member
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 12.07.2011 - 09:50
:? oopsie! ik zou zweren dat ik gister maar een paar fotos zag waarvan 1 met klepje half open.. drukke dag op de zaak zal ik maar zeggen :oops:EVV schreef:Misschien ziet hij het omdat het klepje er helemaal niet meer in zit?roadrage schreef:Hoe zie je dat die kapot is dan? misschien staat het klepje gewoon een beetje open.V70/2.4D/2003 wrote: schreef:escompany, met het juiste onderhoud en wijze van berijden draait een D5 tot in de eeuwigheid, bij wijze van spreken. De S60 van de link heeft een kapotte middenconsole, als dat representatief is: staan laten! Prijs is redelijk gelet op het feit dat hij bij een handelaar staat. Ik zou eens gaan zoeken via de site van Volvo.nl, zit je wat meer aan de "safe-side".
coming up S60 D5 - Geartronic - Driver Edition II
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics
-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
MY06 S60 2.4D - 6 bak - Summum - HU-650 - RTI - Active Xenon - PDC - chipped 185PK 400nm - 17" Amalthea's
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Vol Creme Leder - stoel verw. - PDC - RTI - dakraam - 17" velgen
MY04 S60 D5 - Geartronic - Driver Edition - HU-803 Premium - Half leder - Stoel verw. - PDC - 18"; Team Dynamics
-- Fuck the Yellow, I Slam the Gas and Catch the Red --
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
Wij hebben nu 2x op het punt gestaan om een de ex lease auto van een vriend van mijn vader over te nemen (alfa 159 3.2, golf 4 GTI), maar beide keren kregen wij een lagere prijs aangeboden dan dat ie later voor werd verkocht bij de garage/lease maatschappij, dat verschil was tussen de 2500 en 3000 euroAlexV70 schreef:Volg die C30 maar even. De lease maatschappij vraagt meestal de hoofdprijs aan de berijder.

Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
- Laguna-S60
- 7th Gear member
- Berichten: 5798
- Lid geworden op: 06.05.2011 - 20:07
- Locatie: Zuid West Friesland
- Contacteer:
ik denk omdat de prijzen dan toch net wat boven budget bleven... maar mijn vader heeft wel een klein beetje veel spijt gehad dat ie de GTI toen niet heeft gekocht maar een mercedes... :twisted:945i schreef:Waarom niet gedaan dan?
Meest complete Volvo V40 D2 Rebel Blue
Meer dan 5500 afschrijven per jaar op een C30? Ik vind dat nogal fors.escompany schreef:Bedankt voor de reacties en de tips.
Ik heb even gekeken wat een C30 doet van mijn type, maar dan vind ik 11.000 ook nog fors. Als ik het afzet naar de cat.waarde (28k) dan is het echter wel redelijk.
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8511
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
"vind ik 11.000 ook nog fors"
Dan zou ik geen S60 overwegen....
Dan zou ik geen S60 overwegen....
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D