Hulp met kabel wirwar bij installatie en de-installatie cark

Alle vragen en tips over het gebruik van de telefoon in de auto. Ook alles over Bluetooth en Parrot etc.
Plaats reactie
mvho123
1st Gear member

In mijn V70 van 2006 zit een Nokia CK7W die niet goed samenwerkte met mijn mobiel.
Zodoende bij Volvotech een MKI9200 met bijbehorende kabel besteld.
Vandaag begonnen met installatie, maar de de-installatie vd Nokia carkit bracht al een verrassing. Er zit een volvo mutebox in. Wat kan ik weghalen en zit de rest wel goed aangesloten. Ik heb een HU650 met aparte versterker onder mijn pass. stoel.
Er zou een beschrijving van Volvotech bijzitten maar die mis ik helaas anders was het misschien duidelijker geweest.

Ik heb nu bv een connector met kabel gevonden die is afgetaped, ik weet niet waar die van is.
Kan ik de mutebox er zo tussen uithalen.
Wat klopt er nog meer niet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Foto 1 is hetzelfde als 2 denk ik.

Foto 2 (2e van boven) is een originele aansluiting voor Volvo telefoon.Gewoon zo laten liggen.

Foto 3 even goed nalopen vanaf de groene stekkers. In principe kan alles er uit wat niet naar een omhulsde (met zwarte dikke tube) kabelboom gaat waar ook de spanningsdraad van je aansteker uit komt.

Foto 4 Niets byzonders, maar de grijze poort, is de normale audio uitgang van je HU (bij een HU850 zit deze er niet en heb je alleen een versterker uitgang).

Foto 5 idem.

Foto 6 kan er uit, is muteset oud van je Nokia set.

Nou moet je achter je HU even op zoek naar een ingepakte stekkerset. Dit is een male en female stekker die (bekabeld) weg gestopt zijn.
Deze stekkers haal je los van elkaar en male gaat in female van onze set, female gaat in male van onze set.

Dan de zwarte connector op de Parrot aansluiten en je bent 4kg Nokia draden kwijt uit je auto en bent klaar met het technische gedeelte van je installatie.

Groet!
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
mvho123
1st Gear member

Bedankt, als de oude mute set er uit is kan ik de losse grijze connectoren weer verbinden?
In de grijze aansluiting van de hu650 zat geen stekker, hoort er wel eentje in?
VolvoTech
7th Gear member
Contacteer:

Hi,

Op plek van oude muteset kun je nieuwe muteset koppelen.

HU650; normaliter is die zonder versterker direct aan je speakers gekoppeld. Daartoe dient die grijze stekker plek op je HU.
In jouw geval is de HU via een versterker gekoppeld (buitenste zwarte din-kabel op je HU) waardoor die uitgang dus niet gebruikt wordt.
Creating Solutions for Volvo's!
www.volvotech.eu
www.facebook.com/volvotech

Commerciele/Technische vragen uiteluitend naar [mail=info@volvotech.eu]info@volvotech.eu[/mail] aub!
Prive zaken mogen natuurlijk per PM.
Plaats reactie

Terug naar “Telefoon in de auto”