V70 D3 Geartronic of T4 Powershift?

Plaats reactie
PB34
1st Gear member

Wie kan mij adviseren over de keuze tussen deze twee auto's? Ik neig zelf naar de D3 vanwege de vijf cilinder motor en de daarbij behorende geluidsbeleving. Maar de T4 is natuurlijk wel stiller, of niet soms... Want ik hoor de dealer zeggen dat de D3 my 2012 stiller is dan voorheen en dat de driveability beter is...? Wat betreft de bijtelling in de lease scheelt het niet zo veel. Weet iemand of de D3 geartronics vanaf nu al met start/stop systeem worden geleverd?
MVG, PB34
Volvoman
7th Gear member
Contacteer:

ik weet alleen zeker (denk ik) dat de start/stop alleen op de handgeschakelde D3 zit.
Bert-Jan Nijhuis
VOLVO V60 T5 Inscription Pebble Grey MY2019
VOLVO SCALE MODELS in WORLD OF VOLVO Göteborg
VOLVO MODEL CARS op Facebook en Instagram
least
3rd Gear member

PB34 schreef:Wie kan mij adviseren over de keuze tussen deze twee auto's? Ik neig zelf naar de D3 vanwege de vijf cilinder motor en de daarbij behorende geluidsbeleving. Maar de T4 is natuurlijk wel stiller, of niet soms... Want ik hoor de dealer zeggen dat de D3 my 2012 stiller is dan voorheen en dat de driveability beter is...? Wat betreft de bijtelling in de lease scheelt het niet zo veel. Weet iemand of de D3 geartronics vanaf nu al met start/stop systeem worden geleverd?
MVG, PB34
start stop komt later in 2011 (herfst) voor de D3 GT, is dan geen start stop maar het loskoppelen van de aandrijving bij gas los laten, zodat bij uitrollen e rgeen verbruik is.

Ik heb deze combi besteld, de D3 in de V60 die ik nu rij bevalt prima, GT is een verplichting van de leasemaatschappij voor de courantheid. Met 70.000 km per jaar is benzine geen optie
nadenkend over weer een Volvo: V90
945i
8th Gear member

Start/stop voor een automaat is tot nu toe voorbehouden aan onze Duitse vrienden.

Het loskoppelen van de aandrijving bij gas los, zal er niet voor zorgen dat er op dat moment geen verbruik is (de motor blijft draaien).... het is weer een onderdeel wat voor veel storing kan/zal zorgen, vrees ik..
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
least
3rd Gear member

945i schreef:Start/stop voor een automaat is tot nu toe voorbehouden aan onze Duitse vrienden.

Het loskoppelen van de aandrijving bij gas los, zal er niet voor zorgen dat er op dat moment geen verbruik is (de motor blijft draaien).... het is weer een onderdeel wat voor veel storing kan/zal zorgen, vrees ik..
ik heb het niet zelf verzonnen...
rmutsaers
1st Gear member

@least, waar heb je die info over een D3 GT versie vandaan?
Is dat een wat potentere versie van de D3?
Zo ja, weet je ook hoeveel PK's erin zitten? en wanneer deze op de markt gaat verschijnen ?

Thanks
Rick
least
3rd Gear member

D3 GT is de algemene afkorting voor de D3 met Geartronic automatische versnellingsbak
PB34
1st Gear member

Ik ben eruit! Het wordt een D3 GT! Doorslaggevend is de vijfcilinder beleving en de enorme trekkracht bij lage toeren. Nu nog de kleur uitzoeken (zie mijn andere topic). Dank voor de reacties!
Gr., PB34
945i
8th Gear member

Lijkt mij de goede keuze.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
least
3rd Gear member

945i schreef:Lijkt mij de goede keuze.
mij ook, maar dan wel een Oyster :D
TrickyZ
2nd Gear member
Contacteer:

Het is natuurlijk achteraf gepraat, maar de keuze benzine vs diesel is er naast je voorkeur ook vaak een van financieel omslagpunt. In dit geval ben je bijna 1000 euro per jaar meer kwijt aan de D3 T4 bij een gebruik van 4 jaar en 40000km per jaar.
Mijn eerste eigen Volvo(tje): C30 D2 R-Edition (MY2011). Gereden: 360, 440, 460, 480, 850, 940, S40, V40, S60, V60, XC60, C70, V70, XC90, maar gelukkig of jammer genoeg (afhankelijk van model) allemaal van een ander...
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
jongbj
2nd Gear member

Dat snap ik niet, bij 40000 km per jaar een diesel nog steeds duurder dan een benzine? Als ik op internet de berekening er op los laat komt het steeds zo rond de 15000 km uit als omslagpunt. Dat was namelijk voor mij ook een van de redenen een D3 te kiezen, de kosten bij veel kilometers.
Skoda Octavia Combi Business 1.6mpi uit 2006
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, en een gratis start/stop. GESTOLEN!!
Tijdelijk: V70 2.4d GT uit Juni 2009, eindelijk weer volvo.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, Caspian Blue met Beige interieur.
Range Rover Evoque: Na het SCT debacle geen Volvo meer voor mij.
TrickyZ
2nd Gear member
Contacteer:

Excuses, ik heb de twee omgedraaid. De D3 is bij 40000 km volgens Autoweek 1212 euro vs 1293 voor de T4. Het omslagpunt zal dus inderdaad iets lager liggen.

http://www.autoweek.nl/kostenberekening ... 1&cache=no
Mijn eerste eigen Volvo(tje): C30 D2 R-Edition (MY2011). Gereden: 360, 440, 460, 480, 850, 940, S40, V40, S60, V60, XC60, C70, V70, XC90, maar gelukkig of jammer genoeg (afhankelijk van model) allemaal van een ander...
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"
jongbj
2nd Gear member

Oef, verklaart een hoop, dacht al dat ik het zo fout gedaan had dat ik mijn D3 zou moeten afbestellen ten gunste van een T4.
Dat zou heel lastig langs de directie (vrouw) gaan, de reden om een nieuwe auto te kopen is juist de overgang naar diesel. :wink:
Het feit dat ik er flink op vooruit ga is toeval :lol:
Skoda Octavia Combi Business 1.6mpi uit 2006
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, en een gratis start/stop. GESTOLEN!!
Tijdelijk: V70 2.4d GT uit Juni 2009, eindelijk weer volvo.
Volvo V70 D3 GT LE met Driver Support Line, Comfort Pack, PDC voor, Caspian Blue met Beige interieur.
Range Rover Evoque: Na het SCT debacle geen Volvo meer voor mij.
PB34
1st Gear member

least schreef:
PB34 schreef:Wie kan mij adviseren over de keuze tussen deze twee auto's? Ik neig zelf naar de D3 vanwege de vijf cilinder motor en de daarbij behorende geluidsbeleving. Maar de T4 is natuurlijk wel stiller, of niet soms... Want ik hoor de dealer zeggen dat de D3 my 2012 stiller is dan voorheen en dat de driveability beter is...? Wat betreft de bijtelling in de lease scheelt het niet zo veel. Weet iemand of de D3 geartronics vanaf nu al met start/stop systeem worden geleverd?
MVG, PB34
start stop komt later in 2011 (herfst) voor de D3 GT, is dan geen start stop maar het loskoppelen van de aandrijving bij gas los laten, zodat bij uitrollen e rgeen verbruik is.

Ik heb deze combi besteld, de D3 in de V60 die ik nu rij bevalt prima, GT is een verplichting van de leasemaatschappij voor de courantheid. Met 70.000 km per jaar is benzine geen optie
Blijkt toch een ander systeem; het is wel degelijk een systeem waarmee de motor afslaat. Je moet hiervoor het rempedaal even wat dieper intrappen. Na loslaten van het pedaal slaat de motor weer aan. Dus best uniek voor een automaat!
least
3rd Gear member

PB34 schreef:
least schreef:
MVG, PB34

Blijkt toch een ander systeem; het is wel degelijk een systeem waarmee de motor afslaat. Je moet hiervoor het rempedaal even wat dieper intrappen. Na loslaten van het pedaal slaat de motor weer aan. Dus best uniek voor een automaat!
Ik heb het gezien, info van Volvo was blijkbaar niet accuraat, ik verheug me op de komende D3 met GT en deze voorzieningen!
Plaats reactie

Terug naar “V70/XC70 vanaf MY2008”