nieuwe banden

Geleverd vanaf 2003
Plaats reactie
MiniMe
1st Gear member

Ik ben op zoek naar nieuwe banden voor mijn S40 2.0D. Met de Continentals heb ik nu ongeveer 55.000 km gereden en de voorbanden zijn bijna op, bovendien maken de achterbanden veel lawaai omdat ze gecupt zijn (als ik dat tenminste zo goed schrijf). Zat zelf te denken aan Pirelli P6000 of Michelin Pilot Premacy. Wie heeft hier goede of slechte ervaringen mee of heeft een beter idee. O ja, het zijn 16 inch velgen
NOS
7th Gear member

Ik heb goede ervaringen met Michelin Premacy HP.
je hoort wel eens van de pirelli's dat ze niet zo goed presteren als het nat is.
Had je premium of sportcontact?
MiniMe
1st Gear member

PremiumContact, zitten volgens mij standaard op alle nieuwe S40/V50's.
Een andere reden om deze banden niet meer te nemen is wat mij betreft de geringe grip.
menjo
7th Gear member

Uit eigenlijk alle topics over banden komt meestal de Michelin als beste allrounder naar voren. De Pirelli zijn wel erg goed op droog wegdek, maar op nat niet geweldig.
Vvijftig
2nd Gear member

Michelin Pilots Sports zijn goede banden!!
"Spee rijdt altijd mee"
henkv50
1st Gear member

Conti sportcontact II.
Erg fijne band.
Alleen na ongeveer 40.000 km gaan de achterbanden cuppen. (2 maal gehad)
Deze band zat standaard op mijn auto (205-50-17).
buddo
3rd Gear member

henkv50 schreef:Conti sportcontact II.
Erg fijne band.
Daar ben ik het dus niet mee eens. Had hiervoor Michelin Pilot Premacy en nu ContiSportContact (III geloof ik). Rijdt prima, maar maakt meer geluid dan de Michelins... als er nog niet zo veel profiel op zat kocht ik zo weer nieuwe Michelins.
NOS
7th Gear member

MiniMe schreef:PremiumContact, zitten volgens mij standaard op alle nieuwe S40/V50's.
Een andere reden om deze banden niet meer te nemen is wat mij betreft de geringe grip.
vanaf de 2.4 motor is het sportcontact.
De micheling premacy hp is wel stilller dan de sportcontact en heeft beter waterafvoer
Peter
7th Gear member
Contacteer:

Had op mijn BMW, Pirelli's. Hier was ik allerminst tevreden over. Ik zou voor de Michelin's kiezen.
Elders op het forum worden (in)continentals besproken. Blijken erg snel te slijten. Ik heb ze zelf ook. Ben er niet ontevreden over, maar heb er dan ook pas 13000 km mee gereden.
Zweuds. V50 2.4i, my 2006, estate-line, spijltjesgrill, sagitta's, sunblinds, dakspoiler, high performance audio
 Mijn Flickr foto's
lancer
6th Gear member

MiniMe schreef:PremiumContact, zitten volgens mij standaard op alle nieuwe S40/V50's.
Yep. Met deze banden was ik het lachertje van de anti slip cursus. Ik kreeg met geen mogelijkheid de auto tot stilstand op de baan (de instructeur trouwens ook niet)

Op m'n eerste S40 had ik Michelins (zaten om een stel Cybers heen). Deze gingen voor 100.000 km mee en achter heb ik er nooit nieuwe op gehad. Tot zo'n 90.000km vond ik de grip prima.

Nu (de 3e S40) heb ik SportContacts op 17". Ik vind ze beter dan de premiumcontacts, maar als deze versleten zijn (dat kan ff duren, ik rijd hoofdzakelijk snelweg) gaan er zeker weten weer Michelins op.
menjo
7th Gear member

Die SportContacts zijn zo op hoor :mrgreen:
rovolvo
2nd Gear member

Misschien een beetje laat antwoord want ik weet niet of je ze inmiddels hebt laten vervangen.
Ik heb mijn V50 direct voor aflevering laten voorzien van Micheling Pilot Primacy. (dus niet de Sport uitvoering). Koste niets extra's omdat de banden af fabriek gewoon weer terug gaan in het magazijn dealer.
Ik laat elke nieuwe auto (ongeacht merk) altijd direct (voor aflevering) voorzien van nieuwe Michelins. Ik rij al jaren op dit merk en wil gewoon niets anders.
Is een stille band, zeer comfortabel (sport is een echte sportband en niet geschikt voor een comfortabele auto als de S40/V50) en je doet er echt heel lang mee. Dat laatste zal altijd afhankelijk zijn van de rijstijl maar als voorbeeld: bij mijn laatste auto (VW Golf) heb ik met Primacy voorbanden ca. 70.000km. gereden en waren nog niet versleten, om over de achterbanden maar niet te spreken.
Het is gewoon een perfecte band voor dit type auto. Geen twijfel mogelijk. Ik heb ook met andere S40/V50 op diverse andere merk banden gereden en toch merk ik verschil in loopeigenschappen en bochtgedrag. Rij maar eens een tijdje in de regen dan zijn de verschillen onderling nog veel groter. Overigens is er met de kwaliteit van Conti's, Bridgestone, Pirelli, of ander gerenommeerd merk niets mis.
Laat je geen rommel aansmeren en kies niet alleen op goedkoopste prijs bij zo'n goede auto want die verdient gewoon een paar goede banden.
Succes met je keuze.
vOlOv
3rd Gear member

rovolvo schreef:...Overigens is er met de kwaliteit van Conti's, Bridgestone, Pirelli, of ander gerenommeerd merk niets mis...
Heeft iemand eigenlijk ervaring met Bridgestone banden icm S40/V50? (hoor namelijk vaak vergelijk conti/michelin/pirelli)

Rij zelf 2.0D en ben zeer nieuwsgierig aangezien ik Bridgestone als merk hoog heb zitten. Rij nu op de standaard Conti's af fabriek en die maken wel wat geluid. Vindt echter grip het belangrijkste, dan geluid en daarna pas duurzaamheid.
C70 2.0D Tourer - Ember Black Pearl
S40 2.0D Momentum - Flint Grey

Afbeelding
MiniMe
1st Gear member

Ik heb inmiddels nieuwe Michelin Primacy HP banden laten monteren. Schijnt de opvolger van de Pilot Primacy te zijn, en bevallen uitstekend tot nu toe.

Overigens schijnen de Bridgestone Turanza RE300 ook erg goed te zijn maar zijn wel vrij hard, dus minder comfortabel. Bovendien is de verwachting dat deze banden ook gaan "cuppen" net als de Conti's.

Bij mijn volgende nieuwe auto ga ik ook vragen om deze af te leveren met Michelins, want de Conti's wil ik echt niet meer hebben na verschillende teleurstellingen.( Goede tip trouwens) Eigenlijk blijven bij mij alleen de Michelins en de Pirelli's over.
dcc
2nd Gear member

Ik ben over een aantal maanden ook toe aan nieuwe banden en lees hier vooral veel goeds over de Michelin Pilot Premacy. Zijn deze beter dan de Premacy HP van Michelin (deze is nieuwer). Halen jullie de banden gewoon bij de Volvo dealer of laten jullie die via een andere garage bestellen en monteren? Heeft het trouwens invloed op de wegenwacht service die je gratis krijgt als je de banden elders haalt? Het onderhoud laat ik namelijk wel gewoon bij de dealer doen, maar banden liever niet gezien het prijsverschil.
NOS
7th Gear member

We krijgen ook bijna alleen maar michelins binnen, zo goed als geen continental meer, michelin maakt dus de betere banden
sanco
5th Gear member

Ook hier voor aflevering direkt Michelins Primacy bedongen. Deze bevallen nog steeds prima, zowel qua slijtage als qua weggedrag en bandenlawaai. Heb daarnaast trouwens voor de winter de Alpin 2 om stalen velgen. Op zich een prima band en ook in de Alpen al veel plezier van gehad. Ben echter altijd weer blij als het voorjaar zich weer aandient. Wat een verschil tussen de 17" 50 zomer en 16" 55 serie winterbanden.... Ook daarvan is de slijtvastheid trouwens erg goed.
2016- XC70 D5 GT AWD MY16 Magic Blue, Inscription leer, standkachel, HK audio, VOC, Keyless, 19"
2010-2016 XC70 2.4D Momentum GT MY10, silver, prof. winterline, schuifdak, niv.reg, 17";sargas/18";minos
2004-2009 V50 Elite 2.0D 2004/5 silver 17"; stylla
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V50 series”