Iemand wellicht ervaring met het onderstaande:
Mijn C70 D5 Automaat 2007 heeft nu circa 100k op de teller. Sinds een aantal weken blijft bij het openen van het dak de achterklep openstaan nadat het dak in de kofferbak is gezakt. Het enige wat mij dan resteert is de druk eraf halen (kabeltje onder achterbank) zodat ik de klep kan sluiten.
De auto is inmiddels 4x bij de dealer geweest en na overlegging van een bom duiten hersteld verklaard (wat dus niet het geval is). Ben er zo langzamerhand wel klaar mee en vind dat ze dit eerst maar moeten oplossen voordat ik opnieuw ga betalen. Wat vinden jullie?
Dak blijft open staan!
- V70/2.4D/2003
- 8th Gear member
- Berichten: 16549
- Lid geworden op: 03.12.2009 - 11:03
- Locatie: Noord-Groningen
Jij hebt betaald voor een dienst. Die dienst is niet naar behoren uitgevoerd en aldus mag je retour naar de dealer en mogen ze net zo lang (gratis) prutsen tot het wel naar behoren is hersteld.
V70 D3 MY12, Caspian Blue
Vigilat ut quiescant
Vigilat ut quiescant
- robemer
- 4th Gear member
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 12.04.2010 - 17:23
- Locatie: Beuningen
Idd moet de dealer dit herstellen............precies zoals hierboven gezegt.
Als je met dealer niet eruit komt, dan maar eens met Volvo Beesd bellen....
Is trouwens wel een zelden voorkomende storing die je ondervindt.
Als je met dealer niet eruit komt, dan maar eens met Volvo Beesd bellen....
Is trouwens wel een zelden voorkomende storing die je ondervindt.
- Volvo T56
- 3rd Gear member
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 25.04.2008 - 22:49
- Locatie: Groningen
Indien je betaald hebt voor een reparatie zit er wettelijk zelfs een paar maanden garantie op!
Gereden:
1983: 240 GL 2.3 1985: 240 GL Diesel, 1992: 850 GLT 1995: 850 T5
1998: S70 T5 2000: S60 T5 2003: XC90 2.5 T 2005: V70 2.0T
2007: V70 T6 Summum
Nu:
2010: XC60 T6 Summum, Black Saphire, FourC, RICA tuning.
2011: C70 T5 Tourer Lux. line Elect. Silver,RICA tuning, Smarttop, windblocker.
1983: 240 GL 2.3 1985: 240 GL Diesel, 1992: 850 GLT 1995: 850 T5
1998: S70 T5 2000: S60 T5 2003: XC90 2.5 T 2005: V70 2.0T
2007: V70 T6 Summum
Nu:
2010: XC60 T6 Summum, Black Saphire, FourC, RICA tuning.
2011: C70 T5 Tourer Lux. line Elect. Silver,RICA tuning, Smarttop, windblocker.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
het hele spul moet na een ingreep altijd opnieuw gecalibreerd worden
Volvo for life
- gold
- 5th Gear member
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
- Locatie: Roosendaal
Shit man! Lijkt me enorm kl&te ... Zo'n gave kar en dan dit. Heb er bij aankoop wel even over gedacht of dit soort zaken zouden kunnen gebeuren... Dacht toen nog, gee is een Volvo, is vast over nagedacht.. Hmmm benieuwd hoe het afloopt!
Sterkte man, ik zou gek wOrden van dat soort dingen!
Sterkte man, ik zou gek wOrden van dat soort dingen!
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 24.07.2007 - 17:29
Tot nu toe arbeidsloon + vervangen schakelaar.
Je wordt er inderdaad heel erg onzeker van. Merk aan mezelf dat ik alleen dak opendoe als ik daarna geen vervolgafspraak of andere verplichtingen heb. Niet erg prettig .... (en je voelt je een L#L in een cabrio als je daar weer staat op een parkeerplaats met je dak omhoog ....). Gelukkig weet ik de ontgrendeling nu te vinden, iets wat ze me bij Volvo niet wilden vertellen maar de wegenwacht gelukkig wel.
Moet overigens kwijt dat ik de C70 niet zo degelijk vindt als b.v. een S60. Het voelt allemaal wat licht aan en rammelt ook wat meer naar mijn idee (maar da's even off topic).
Je wordt er inderdaad heel erg onzeker van. Merk aan mezelf dat ik alleen dak opendoe als ik daarna geen vervolgafspraak of andere verplichtingen heb. Niet erg prettig .... (en je voelt je een L#L in een cabrio als je daar weer staat op een parkeerplaats met je dak omhoog ....). Gelukkig weet ik de ontgrendeling nu te vinden, iets wat ze me bij Volvo niet wilden vertellen maar de wegenwacht gelukkig wel.
Moet overigens kwijt dat ik de C70 niet zo degelijk vindt als b.v. een S60. Het voelt allemaal wat licht aan en rammelt ook wat meer naar mijn idee (maar da's even off topic).
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
mis tot op heden of er iets opnieuw gecalibreerd is
Volvo for life
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 22.04.2010 - 13:16
Een C70 is geen volvo maar een blamage voor het eens zo goede merk. Mijne rammelde vanaf km 1 en niets anders dan problemen en zeer zwakke materialen.Mandello schreef:
Moet overigens kwijt dat ik de C70 niet zo degelijk vindt als b.v. een S60. Het voelt allemaal wat licht aan en rammelt ook wat meer naar mijn idee (maar da's even off topic).
Ken uw gevoel: ik was zelfs nooit zeker of het ding wel zou starten.... wordt je niet vrolijk van en kan je niet op rekenen... kortom...daar dient een auto niet voor.
Als de wegenwacht het kabeltje goed weet liggen betekent dit gewoon dat ze ervaring hebben....dat wil wat zeggen met de oplage van cabrio's die er rondrijden.
Vermits u de garage hebt betaald horen ze dit inderdaad op te lossen, als ze dit kunnen, mijne moest ook gerepareerd worden onder garantie maar is men ook nooit in geslaagd.
Als koper zit je dan met hun prullen.
Veel succes en hopelijk kan je binnenkort onbezorgd van de auto genieten...allen was ik zeker dat bij mij onbezorgd niet meer zou terugkomen... de twijfel blijft altijd...
Belgie - Regio Mechelen
850 GLT , (2dehands, Prive) verkocht met 96 000 km
V40 1.9 TD (Nieuw, leasing) weg op 135 000 km
V70 2.4D 126 pk (Nieuw, leasing) weg op 142 000 km
C70, Ice white, MY09, 2.0D Powershift, Momentum (Nieuw, Prive) sinds april 2010 en blij ervan af te zijn in april 2011
850 GLT , (2dehands, Prive) verkocht met 96 000 km
V40 1.9 TD (Nieuw, leasing) weg op 135 000 km
V70 2.4D 126 pk (Nieuw, leasing) weg op 142 000 km
C70, Ice white, MY09, 2.0D Powershift, Momentum (Nieuw, Prive) sinds april 2010 en blij ervan af te zijn in april 2011
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
door wie?
Volvo for life
- BlackcurrantV70
- 7th Gear member
- Berichten: 8497
- Lid geworden op: 06.05.2008 - 13:13
- Locatie: Tussen EBBR en EBAW
"Een C70 is geen volvo maar een blamage voor het eens zo goede merk. Mijne rammelde vanaf km 1 en niets anders dan problemen en zeer zwakke materialen. "
Sterke bewering vind ik, die ik niet kan bevestigen en ik heb al 2 C70's gehad, het enige probleem dat ik had was met de "niet Volvo" powershift, maar dat is door de dealer en Volvo Belgium perfect opgelost door mij een D3 geartonic aan een wel erg gunstige prijs te leveren.
Sterke bewering vind ik, die ik niet kan bevestigen en ik heb al 2 C70's gehad, het enige probleem dat ik had was met de "niet Volvo" powershift, maar dat is door de dealer en Volvo Belgium perfect opgelost door mij een D3 geartonic aan een wel erg gunstige prijs te leveren.
Nu:
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
S90 D4 MY18 8 speed GT Inscription, Osmium Grey, blond/offblack interieur, Polestar Engineered.
C70 D3 MY11 6 speed GT , Twilight bronze, umbra/calcite leder
122S B18D MY65 4M, Grafit Gra, rood interieur
Vroeger:
XC70 D3 AWD MY12 6 speed GT, summum Twilight Bronze, offblack/blond
XC60 D3 AWD MY11 6 speed GT Summum Black sapphire/offblack
V70 24D 163PK MY06 6 speed GT, Blackcurrant pearl
C70 20d MY10 Powershift magic Blue pearl
240 GL Estate MY87 24D
- robemer
- 4th Gear member
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 12.04.2010 - 17:23
- Locatie: Beuningen
Ik sluit me bij Ivo aan; niets dan lof voor de C70 !!!
Terug ontopic:
Mijn overbuurman heeft C70 recent van achteren in elkaar gereden.... gelukkig voor hem was het dak dicht dus dakdelen bleven heel.
De auto is netjes gemaakt en niets meer van de schade te zien; alles werkt goed alleen moet de kofferbakdeksel iets verder "open" afgesteld worden als je het dak opent of sluit. Nu schampt het rubber van het achterraam net tegen de kofferbakdeksel bij openen/sluiten. Is maar minimaal en kan je alleen zien als iemand dak opent en zelf goed kijkt (heeft nog geen smarttop)
Is een afstellingskwestie en millimeterwerk...... buurman krijgt toch nog nieuw rubber achter en dan wordt kofferbakdeksel iets verder afgesteld.
Terug ontopic:
Mijn overbuurman heeft C70 recent van achteren in elkaar gereden.... gelukkig voor hem was het dak dicht dus dakdelen bleven heel.
De auto is netjes gemaakt en niets meer van de schade te zien; alles werkt goed alleen moet de kofferbakdeksel iets verder "open" afgesteld worden als je het dak opent of sluit. Nu schampt het rubber van het achterraam net tegen de kofferbakdeksel bij openen/sluiten. Is maar minimaal en kan je alleen zien als iemand dak opent en zelf goed kijkt (heeft nog geen smarttop)
Is een afstellingskwestie en millimeterwerk...... buurman krijgt toch nog nieuw rubber achter en dan wordt kofferbakdeksel iets verder afgesteld.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Een Volvodealer ruilt een C70 graag in, moet je eens met een EOS proberen bij een VW dealer...
Volvo for life
-
- 1st Gear member
- Berichten: 30
- Lid geworden op: 22.04.2010 - 13:16
Je gaat mij niet zeggen dat de C70 nog maar in de buurt komt van uw V70, maar we gaan off topic dus gaan we het zo latenIvo Philips schreef:"Een C70 is geen volvo maar een blamage voor het eens zo goede merk. Mijne rammelde vanaf km 1 en niets anders dan problemen en zeer zwakke materialen. "
Sterke bewering vind ik, die ik niet kan bevestigen en ik heb al 2 C70's gehad, het enige probleem dat ik had was met de "niet Volvo" powershift, maar dat is door de dealer en Volvo Belgium perfect opgelost door mij een D3 geartonic aan een wel erg gunstige prijs te leveren.
Belgie - Regio Mechelen
850 GLT , (2dehands, Prive) verkocht met 96 000 km
V40 1.9 TD (Nieuw, leasing) weg op 135 000 km
V70 2.4D 126 pk (Nieuw, leasing) weg op 142 000 km
C70, Ice white, MY09, 2.0D Powershift, Momentum (Nieuw, Prive) sinds april 2010 en blij ervan af te zijn in april 2011
850 GLT , (2dehands, Prive) verkocht met 96 000 km
V40 1.9 TD (Nieuw, leasing) weg op 135 000 km
V70 2.4D 126 pk (Nieuw, leasing) weg op 142 000 km
C70, Ice white, MY09, 2.0D Powershift, Momentum (Nieuw, Prive) sinds april 2010 en blij ervan af te zijn in april 2011
-
- 1st Gear member
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 24.07.2007 - 17:29
Maar weer even een update:
Vlak voor mijn vakantie mooi weer dus toch maar even ..... En ja hoor! Dak blijft weer hangen (ondanks de mededeling dat de boel klaar was). De auto afgeleverd bij Furness met de mededeling dat ik drie weken vakantie had en dat ze maar moesten zien. Heb aangedrongen op het feit dat de auto gebruikt moest gaan worden (dakje open/dakje dicht) om de storing te vinden. Enkele uren voordat ik de auto op zou halen (dus na 3 weken) werd ik gebeld: de storing was gevonden. Vervangen sensor + nieuwe voeding is de remedie. Voor 700 euro zou het weer klaar zijn. Tja, wat voor keus heb je, dus maar akkoord gegeven.
Vandaag de eerste (en misschien wel de laatste) mooie dag na de vakantie. Dus kapje open. Je raad het al: weer blijven hangen! Ik ben er volledig klaar mee. Voordat ik overstapte naar Volvo (eerst S60 en nu C70) heb ik 20 jaar Alfa gereden zonder problemen. En dan dit.
Vlak voor mijn vakantie mooi weer dus toch maar even ..... En ja hoor! Dak blijft weer hangen (ondanks de mededeling dat de boel klaar was). De auto afgeleverd bij Furness met de mededeling dat ik drie weken vakantie had en dat ze maar moesten zien. Heb aangedrongen op het feit dat de auto gebruikt moest gaan worden (dakje open/dakje dicht) om de storing te vinden. Enkele uren voordat ik de auto op zou halen (dus na 3 weken) werd ik gebeld: de storing was gevonden. Vervangen sensor + nieuwe voeding is de remedie. Voor 700 euro zou het weer klaar zijn. Tja, wat voor keus heb je, dus maar akkoord gegeven.
Vandaag de eerste (en misschien wel de laatste) mooie dag na de vakantie. Dus kapje open. Je raad het al: weer blijven hangen! Ik ben er volledig klaar mee. Voordat ik overstapte naar Volvo (eerst S60 en nu C70) heb ik 20 jaar Alfa gereden zonder problemen. En dan dit.
- Volvo T56
- 3rd Gear member
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 25.04.2008 - 22:49
- Locatie: Groningen
Ja dan heb je het gehad......, is Importeur er al bijgehaald?
Gereden:
1983: 240 GL 2.3 1985: 240 GL Diesel, 1992: 850 GLT 1995: 850 T5
1998: S70 T5 2000: S60 T5 2003: XC90 2.5 T 2005: V70 2.0T
2007: V70 T6 Summum
Nu:
2010: XC60 T6 Summum, Black Saphire, FourC, RICA tuning.
2011: C70 T5 Tourer Lux. line Elect. Silver,RICA tuning, Smarttop, windblocker.
1983: 240 GL 2.3 1985: 240 GL Diesel, 1992: 850 GLT 1995: 850 T5
1998: S70 T5 2000: S60 T5 2003: XC90 2.5 T 2005: V70 2.0T
2007: V70 T6 Summum
Nu:
2010: XC60 T6 Summum, Black Saphire, FourC, RICA tuning.
2011: C70 T5 Tourer Lux. line Elect. Silver,RICA tuning, Smarttop, windblocker.
- gold
- 5th Gear member
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
- Locatie: Roosendaal
Ik denk dat je 20 jaar mazzel gehad hebt 
Geintje!
Is balle... balle!!... balle!!!...
Is er geen forum sponsor die dit leest en zoiets heeft van: dit kan niet waar zijn?

Geintje!
Is balle... balle!!... balle!!!...
Is er geen forum sponsor die dit leest en zoiets heeft van: dit kan niet waar zijn?
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design