reservoir stuurbekrachtiging nat

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cabra246
2nd Gear member
Berichten: 91
Lid geworden op: 19.05.2010 - 20:37

Ik heb sinds een half jaar een "zwetend" reservoir stuurbekrachtiging. Ik heb destijds het vloeistofpeil laten aanvullen en vanaf die tijd is het gaan zweten. Voornamelijk lijkt het uit de dop/dipstick te komen. Het peil blijft volgens mij op niveau maar toch zoemt het systeem als ik een langzame bocht naar li/re maak.
Ik heb vandaag een nieuwe dop/dipstick gekocht en hoop het hiermee opgelost te hebben en heb tevens naar het "pijpje" in het reservoir gekeken, die wil wel eens loslaten heb ik gelezen (zat vast)
Heeft iemand raad voor mij en ook misschien een tip om de "drek" van mijn reservoir af te krijgen?
Bedankt alvast.
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

nieuw klemmetje om de slang wil wel is helpen.
Gebruikersavatar
Maus-met-Volvo
4th Gear member
Berichten: 619
Lid geworden op: 30.09.2010 - 11:36
Locatie: Zoetermeer

Een beetje WD-40 doet wonderen om schoon te maken...
V70 D5 163 PK, 2003, Ursa 16";, HU-603, Nautic Bleu Pearl 417-26
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
cabra246
2nd Gear member
Berichten: 91
Lid geworden op: 19.05.2010 - 20:37

Thxs allemaal, de slangetjes had ik ook al geklemd maar blijft zweten. Ik ga de nieuwe dop proberen en dan laat ik wel wat weten.
Nogmaals dank
Volvo S60 Sport Edition 2005
2,4/ 140 PK
Ramon&Ramon
7th Gear member
Berichten: 9965
Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
Locatie: Utrecht en Omstreken

Er zijn geen twee soorten olie door elkaar gemengd,omdat je aangeeft dat het na het bijvullen is gekomen!
Gebruikersavatar
Maus-met-Volvo
4th Gear member
Berichten: 619
Lid geworden op: 30.09.2010 - 11:36
Locatie: Zoetermeer

cabra246 schreef:Thxs allemaal, de slangetjes had ik ook al geklemd maar blijft zweten. Ik ga de nieuwe dop proberen en dan laat ik wel wat weten.
Nogmaals dank
Ben benieuwd, zou een simpele oplossing zijn!
V70 D5 163 PK, 2003, Ursa 16";, HU-603, Nautic Bleu Pearl 417-26
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
cabra246
2nd Gear member
Berichten: 91
Lid geworden op: 19.05.2010 - 20:37

Tot nu toe geen zweterij meer. Ik heb de dop eergisteren schoongemaakt met WD 40. Ging prima en daarna heb ik zeker weer een 300KM gereden. na controle gisteren avond was het systeem nog droog. Een voorlopige jubelstemming is op zijn plaats en hopelijk blijft dat zo.
Kosten dop bij Volvo dealer €9,50.
Volvo S60 Sport Edition 2005
2,4/ 140 PK
Rossifumi
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 08.07.2006 - 10:45

Hier helaas ook een zwetend/lekkend reservoir. Er zit net een nieuwe reservoir op maar ook deze lijkt weer te zweten. Ik weet eigenlijk niet of ook de dop nieuw is. Zal wel toch?

Overigens zit er nu rode vloeistof in. Ik heb geen idee of dit er altijd in gezeten heeft. Ik lees wel veel dat er eigenlijk groene in moet zitten... Wat zijn nou precies de verschillen tussen deze twee? En moet er rood of groen in?

Het gaat overigens om een S60 2.4i uit 2001.
Gebruikersavatar
ivoandriessen
5th Gear member
Berichten: 1212
Lid geworden op: 15.04.2007 - 21:04
Locatie: Numansdorp

Ik had het ook. Nieuwe dop gehaald bij de dealer, reservoir schoongemaakt en vooralsnog geen last meer van zweten.
Afbeelding

XC90 T8 Inscription MY2017 2022-
V60 PIH D6 Summum MY2014 2018-2022
XC90 D5 Summum MY2006 2015-2018
V70 D5 Summum aut MY2003 2009-2015
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2812
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

Rossifumi schreef:Hier helaas ook een zwetend/lekkend reservoir. Er zit net een nieuwe reservoir op maar ook deze lijkt weer te zweten. Ik weet eigenlijk niet of ook de dop nieuw is. Zal wel toch?

Overigens zit er nu rode vloeistof in. Ik heb geen idee of dit er altijd in gezeten heeft. Ik lees wel veel dat er eigenlijk groene in moet zitten... Wat zijn nou precies de verschillen tussen deze twee? En moet er rood of groen in?

Het gaat overigens om een S60 2.4i uit 2001.
Er moet groene in, werkt beter met lage buiten temp.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Rossifumi
1st Gear member
Berichten: 37
Lid geworden op: 08.07.2006 - 10:45

Oké! Maar weet iemand ook wat de verschillen precies zijn? En kan het kwaad dat er nu rode in zit? En kun je het mengen? (geloof van niet)
Gebruikersavatar
Johan s60
6th Gear member
Berichten: 2812
Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36

groene is synthetisch rode is minerale olie
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”