Ik heb sinds een half jaar een "zwetend" reservoir stuurbekrachtiging. Ik heb destijds het vloeistofpeil laten aanvullen en vanaf die tijd is het gaan zweten. Voornamelijk lijkt het uit de dop/dipstick te komen. Het peil blijft volgens mij op niveau maar toch zoemt het systeem als ik een langzame bocht naar li/re maak.
Ik heb vandaag een nieuwe dop/dipstick gekocht en hoop het hiermee opgelost te hebben en heb tevens naar het "pijpje" in het reservoir gekeken, die wil wel eens loslaten heb ik gelezen (zat vast)
Heeft iemand raad voor mij en ook misschien een tip om de "drek" van mijn reservoir af te krijgen?
Bedankt alvast.
reservoir stuurbekrachtiging nat
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
nieuw klemmetje om de slang wil wel is helpen.
- Maus-met-Volvo
- 4th Gear member
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 30.09.2010 - 11:36
- Locatie: Zoetermeer
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
Er zijn geen twee soorten olie door elkaar gemengd,omdat je aangeeft dat het na het bijvullen is gekomen!
- Maus-met-Volvo
- 4th Gear member
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 30.09.2010 - 11:36
- Locatie: Zoetermeer
- cabra246
- 2nd Gear member
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 19.05.2010 - 20:37
Tot nu toe geen zweterij meer. Ik heb de dop eergisteren schoongemaakt met WD 40. Ging prima en daarna heb ik zeker weer een 300KM gereden. na controle gisteren avond was het systeem nog droog. Een voorlopige jubelstemming is op zijn plaats en hopelijk blijft dat zo.
Kosten dop bij Volvo dealer €9,50.
Kosten dop bij Volvo dealer €9,50.
Volvo S60 Sport Edition 2005
2,4/ 140 PK
2,4/ 140 PK
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 08.07.2006 - 10:45
Hier helaas ook een zwetend/lekkend reservoir. Er zit net een nieuwe reservoir op maar ook deze lijkt weer te zweten. Ik weet eigenlijk niet of ook de dop nieuw is. Zal wel toch?
Overigens zit er nu rode vloeistof in. Ik heb geen idee of dit er altijd in gezeten heeft. Ik lees wel veel dat er eigenlijk groene in moet zitten... Wat zijn nou precies de verschillen tussen deze twee? En moet er rood of groen in?
Het gaat overigens om een S60 2.4i uit 2001.
Overigens zit er nu rode vloeistof in. Ik heb geen idee of dit er altijd in gezeten heeft. Ik lees wel veel dat er eigenlijk groene in moet zitten... Wat zijn nou precies de verschillen tussen deze twee? En moet er rood of groen in?
Het gaat overigens om een S60 2.4i uit 2001.
- ivoandriessen
- 5th Gear member
- Berichten: 1212
- Lid geworden op: 15.04.2007 - 21:04
- Locatie: Numansdorp
Ik had het ook. Nieuwe dop gehaald bij de dealer, reservoir schoongemaakt en vooralsnog geen last meer van zweten.

XC90 T8 Inscription MY2017 2022-
V60 PIH D6 Summum MY2014 2018-2022
XC90 D5 Summum MY2006 2015-2018
V70 D5 Summum aut MY2003 2009-2015
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Er moet groene in, werkt beter met lage buiten temp.Rossifumi schreef:Hier helaas ook een zwetend/lekkend reservoir. Er zit net een nieuwe reservoir op maar ook deze lijkt weer te zweten. Ik weet eigenlijk niet of ook de dop nieuw is. Zal wel toch?
Overigens zit er nu rode vloeistof in. Ik heb geen idee of dit er altijd in gezeten heeft. Ik lees wel veel dat er eigenlijk groene in moet zitten... Wat zijn nou precies de verschillen tussen deze twee? En moet er rood of groen in?
Het gaat overigens om een S60 2.4i uit 2001.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel