Maximale snelheid met een dakkoffer (voordat hij eraf vliegt
- Hans oet Twent
- 8th Gear member
- Berichten: 10620
- Lid geworden op: 18.12.2006 - 21:05
- Locatie: Twente
Hakan, komt allemaal goed. Auto gaat het prima doen hoor maak je geen zorgen. Wellicht dat je op hellingen wat vaker terug zou moeten schakelen. Maar je komt echt wel met het verkeer mee, no problem.
“Carpe Diem”
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
XC60 T8 Twin Engine R-Design My’20 een onbegrensd 2e HANSje met “senioren instap”
'Voorlop(er)(ig)' een 308 GT SW bj'24 voorzien van een halve 6 pitter.
MGB GT BRG Classic Rally Car 1969 > FOR SALE!!!!!!
Er is "Iets moois" onderweg, duurt helaas nog wel even voordat het hier op het landgoed staat.
Exit: V70 D5 / V70 D4 / V70 2.5 / V90 D4 / V90 D4 / V70 D4 / V60 T6 recharge
- V70 classic
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 16:28
Indeed, niet van dat benauwde.Hans oet Twent schreef:Hakan, komt allemaal goed. Auto gaat het prima doen hoor maak je geen zorgen. Wellicht dat je op hellingen wat vaker terug zou moeten schakelen. Maar je komt echt wel met het verkeer mee, no problem.
Gewoon alles goed vast zetten en gaan.
Ik zie ook in de bergen dat probleem niet zo.
Meestal ga je er door op een snelweg.
Dus echt steil wordt het dan niet.
En we praten over een lullig dakkoffertje dat ding voel je met normaal rijden niet.
En mocht je eens terug moeten is het geen schande.
Zelfs dat hok van mij moest onder bepaald omstandigheden een verzet terug.
Je zult straks zelf zeggen dat het meeste in dit topic gewoon kul is.
Goede reis en laat weten hoe het ging.
Grts Ronald
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
Over een jaartje 

- V70 classic
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 16:28
We zien hem wel weer voorbij komen in dit topicrsnhakan schreef:Over een jaartje

Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
Ik mag hopen dat je dan doelt op je eigen inbreng?V70 classic schreef: Je zult straks zelf zeggen dat het meeste in dit topic gewoon kul is.
Grts Ronald
Een beginnend chauffeur wijs ik er graag op wat de gevolgen van bepaalde acties kunnen zijn, en 19 jarige komt daar in de regel pas achter als het al gebeurt is. Beter van tevoren gewaarschuwd dan achteraf!
Juist omdat je van die koffer niet veel merkt rechtuit, is het een verraderlijk ding met wind en bochten/uitwijkmanoeuvres op snelheid.
Knappe jongen die dat kan weerleggen.
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- Max
- 7th Gear member
- Berichten: 6353
- Lid geworden op: 01.10.2006 - 19:48
- Locatie: Leusden
Bovenstaande opmerking bijvoorbeeld.V70 classic schreef:Je zult straks zelf zeggen dat het meeste in dit topic gewoon kul is.
Het kan geen kwaad om tijdig te waarschuwen wat de gevaren kunnen zijn.
En als de topic starter vraagt wat een verantwoorde snelheid is om met een dakkoffer te rijden, dan zie ik toch een hoop adviezen langskomen die ik mijn zoon onlangs ook gegeven heb.
De echt maximale snelheid halen uit een auto met dakkoffer is naar mijn mening onverantwoord. Dat is hetzelfde als op de grens van het maximale rijden in de mist of met gladheid. Ook dan moet je ruime marges aanhouden om verantwoord te rijden en de auto volledig te beheersen.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.
2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik zet in op gewoon omvallen, dus dat wat normaal onder zit is dan de bovenkant.945i schreef:Uitbreken, omvallen (in een extreme situatie) plotselinge uitwijkmanoeuvre kan de auto doen laten slippen. dat soort grappen..
@hakan kijk eens op youtube naar testen die men met vrachtwagens doet, zwaartepunt en hoogte van lading in samenspraak met snelheid.
Een praktijk voorbeeld: een geladen oplegger die aan lading 25ton heeft waarbij die lading verdeeld is over de gehele laadvloer is stabiel en goed te besturen.
Los voor 3/4 de lading en laat 7 ton voor in de oplegger staan tegen het kopschot, wanneer men dan optrekt bij het verkeerslicht in een bocht naar links en tijdens het insturen laat men het gas los dan gaat geheid het hele zaakje op zijn kant.(iig komen de opleggerwielen los uit eigen ervaring)
Conclusie, met beleidt kan het alles hebben, kom je net een hobel tegen met een paar km te snel kan het hopeloos mis gaan.
De variabelen moet je natuurlijk in perspectief zien, 75 kilo op een autodak zorgt voor een hele andere auto.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- Walter
- Geartronic member
- Berichten: 24656
- Lid geworden op: 13.09.2004 - 08:30
- Locatie: Randstad
- Contacteer:
Kijk maar eens naar dit filmpje. Is een test op niet eens zo hoge snelheid met veel te veel gewicht. Moet je zien hoe snel de bestuurder de macht kwijt is. En nee het komt niet overeen met de werkelijkheid, zo veel zit er nooit in, je gaat dan ook niet slalommen etc. Het is een illustratie. De naïvelingen die hun kop in het zand willen steken en vinden dat zij goed genoeg kunnen rijden om hard te gaan met de koffer, moeten dit filmpje maar niet kijken en dit tekstje van mij niet lezen. Het is niet aan hun gericht
Mijn blog
ex-850club & ex-V3C lid Volvo S80 3.2 AWD '07/Volvo V70 2.4 AT MY02/Volvo 854 2.0 '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
VCN-lid Nu: Volvo XC60 B5 Inscription Maple Brown Full option + Buick Special Trunkback Sedan 1937
Als het kind in je verdwenen is, ben je pas echt oud!
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Zeer voorspelbaar als je weet wat gewicht en snelheid met elkaar doen, een prima voorbeeld imo.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- V70 classic
- 3rd Gear member
- Berichten: 258
- Lid geworden op: 17.01.2008 - 16:28
LOL
Dit topic wordt nu echt leuk.
De meest waanzinnige senario's
Autos die plots omvallen.
Auto's die vergeleken worden met vrachtauto's.
Ik zou wel eens willen weten wat voor rijervaring mensen hebben die TS vertellen dat zo een koffert eigenlijk gewoon levensgevaarlijk is.
Ik wacht nu op een filmpje waar een vliegtuig op een dakkoffer dondert om aan te tonen dat die dingen gevaarlijk zijn.
Zowel die vliegtuigen als die kofffers.
grts
Dit topic wordt nu echt leuk.
De meest waanzinnige senario's
Autos die plots omvallen.
Auto's die vergeleken worden met vrachtauto's.
Ik zou wel eens willen weten wat voor rijervaring mensen hebben die TS vertellen dat zo een koffert eigenlijk gewoon levensgevaarlijk is.
Ik wacht nu op een filmpje waar een vliegtuig op een dakkoffer dondert om aan te tonen dat die dingen gevaarlijk zijn.
Zowel die vliegtuigen als die kofffers.
grts
Het gaat niet om de bestemming,maar om de reis er naar toe
V70 T6 AWD MTE
V70 T6 AWD MTE
- V70 T5 assen
- 5th Gear member
- Berichten: 1329
- Lid geworden op: 06.08.2008 - 21:15
- Locatie: Drenthe
[quote="V70 classic"]LOL
Dit topic wordt nu echt leuk.
De meest waanzinnige senario's
Autos die plots omvallen.
Auto's die vergeleken worden met vrachtauto's.
Ik zou wel eens willen weten wat voor rijervaring mensen hebben die TS vertellen dat zo een koffert eigenlijk gewoon levensgevaarlijk is.
Ik wacht nu op een filmpje waar een vliegtuig op een dakkoffer dondert om aan te tonen dat die dingen gevaarlijk zijn.
Zowel die vliegtuigen als die kofffers.
TS vraagt wat is een gangbare / veilige snelheid om met die koffer over de autobahn te rijden..
Zijn vraag is nu wel redelijk beantwoord , misschien ligt het aan de leeftijd maar ik hoef niet zonodig met een rotgang die kant op.
Al is het niet om de extra pitstops en de vermoeidheid die uiteindelijk komt en die je minder alert maakt( ook ik rij 50.000 per jaar en word ook moe) is ook het brandstof verbruik voormij wel van belang dat stijgt schrikbarend op snelheden boven de 140km/u ook zonder koffer.
Nu heb ik dat geld wel , maar geef het liever uit aan een etentje dan kom ik maar een half uur later aan op de camping.
Dit topic wordt nu echt leuk.
De meest waanzinnige senario's
Autos die plots omvallen.
Auto's die vergeleken worden met vrachtauto's.
Ik zou wel eens willen weten wat voor rijervaring mensen hebben die TS vertellen dat zo een koffert eigenlijk gewoon levensgevaarlijk is.
Ik wacht nu op een filmpje waar een vliegtuig op een dakkoffer dondert om aan te tonen dat die dingen gevaarlijk zijn.
Zowel die vliegtuigen als die kofffers.
TS vraagt wat is een gangbare / veilige snelheid om met die koffer over de autobahn te rijden..
Zijn vraag is nu wel redelijk beantwoord , misschien ligt het aan de leeftijd maar ik hoef niet zonodig met een rotgang die kant op.
Al is het niet om de extra pitstops en de vermoeidheid die uiteindelijk komt en die je minder alert maakt( ook ik rij 50.000 per jaar en word ook moe) is ook het brandstof verbruik voormij wel van belang dat stijgt schrikbarend op snelheden boven de 140km/u ook zonder koffer.
Nu heb ik dat geld wel , maar geef het liever uit aan een etentje dan kom ik maar een half uur later aan op de camping.
V70 T5 comfortline winterline 250 pk 2001 -achterspoiler , blokjesgrill , powerflex ,sunblinds , zomer 17" pegasus , winter 16" metis
Ducati 944 ST2 1998
Ducati 944 ST2 1998
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Mooi filmpje, auto heeft bijna niks! Kooiconstructie echt nog 100%.
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
- Ben
- Executive Member
- Berichten: 40975
- Lid geworden op: 09.09.2004 - 16:57
- Locatie: Even ten noorden van de Paltz
- Contacteer:
Mooi besluit van dit topic voordat de echte indianenverhalen losbarsten.
TS zal zich na de vakantie bij mij melden om z'n ervaring te delen.
TS zal zich na de vakantie bij mij melden om z'n ervaring te delen.
Volvohistorie: 244-245-440-850-V70-V70-S60-XC70-XC70-245-S70-V70