Cup vorming banden C70
- Volvo T56
- 3rd Gear member
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 25.04.2008 - 22:49
- Locatie: Groningen
Deze ervaring heb ik ook gehad met S60 T5, daarna Michelin gebruikt en probleem over.
Gereden:
1983: 240 GL 2.3 1985: 240 GL Diesel, 1992: 850 GLT 1995: 850 T5
1998: S70 T5 2000: S60 T5 2003: XC90 2.5 T 2005: V70 2.0T
2007: V70 T6 Summum
Nu:
2010: XC60 T6 Summum, Black Saphire, FourC, RICA tuning.
2011: C70 T5 Tourer Lux. line Elect. Silver,RICA tuning, Smarttop, windblocker.
1983: 240 GL 2.3 1985: 240 GL Diesel, 1992: 850 GLT 1995: 850 T5
1998: S70 T5 2000: S60 T5 2003: XC90 2.5 T 2005: V70 2.0T
2007: V70 T6 Summum
Nu:
2010: XC60 T6 Summum, Black Saphire, FourC, RICA tuning.
2011: C70 T5 Tourer Lux. line Elect. Silver,RICA tuning, Smarttop, windblocker.
- robemer
- 4th Gear member
- Berichten: 569
- Lid geworden op: 12.04.2010 - 17:23
- Locatie: Beuningen
Vorige week 2 banden (Pirelli, 235/40 R18 na ongeveer 30000 km laten vervangen ivm slijtage.........in het geheel geen cupvorming terwijl ik toch ook vlot door lange bochten rijdt.
Wel cupvorming gehad op vorige auto (Opel Signum) met de winterbanden.... moesten vervangen worden vanwege de kedeng kedeng geluiden.
Wel cupvorming gehad op vorige auto (Opel Signum) met de winterbanden.... moesten vervangen worden vanwege de kedeng kedeng geluiden.
- C70-T5-Rik
- 2nd Gear member
- Berichten: 201
- Lid geworden op: 11.05.2011 - 16:17
- Locatie: Zuid-Holland
Bij mijn C70 bij aankoop rondom Pirelli banden P7 215/50R/17 91W. Gelopen kilometers onbekend omdat de banden met Sadira velgen van onder een andere Volvo vandaan kwamen. Voorbanden gecupped en deze snel laten vervangen, door mijn all-time favoriete merk Michelin. Pirelli's achter leveren geen problemen op en laat ik voorlopig zitten. Hierna neem ik op zeker ook achter Michelin.
C70, T5 Summum, Black Sapphire, RTI Navi, Dynaudio, Sadira 17";, Calcite leder; BlueTooth; Windblocker; afn. kogel.
XC40 T5 Plug in Hybrid (2020), Inscription uitvoering.
XC40 T5 Plug in Hybrid (2020), Inscription uitvoering.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 30.10.2010 - 13:23
- Locatie: Gelderland
Hallo C70 (nieuw)rijders,
Ik rijdt onder mijn C70 T5 (2007) met 18 inch Mirzan met Pirelli's P Zero Rosso 235/40. Nadat ik de winterbanden (17 inch Goodyear 215 breed) had gewisseld viel het mij op hoe lawaaiig deze zomerbanden waren. Volgens de garage zijn alle 4 banden gecupt waardoor er een soort kedoeng kedoeng geluid meeloopt met de snelheid, wat vooral zo rond de 80KM zeer hinderlijk is. Ook bij het remmen is dit geluid weer sterk hoorbaar.
Enige oplossing schijn te zijn: nieuwe banden.
Daarbij overweeg ik terug te gaan naar een smallere band omdat ik de 235-ers in vergelijking met de 215 erg zoekerig vind.
Bij de aankoop van mijn auto in Duitsland kreeg ik mee een uittreksel van het Kraftfahrt Bundesamt waarop staat vermeld welke velgen en bandenmaat (in Duitsland) zijn goedgekeurd.
Opvallend vind ik dat voor de 17 inch velg toegestaan is een 215/50 of een 235/45 band. Op de 18 inch uitsluitend 235/40.
Wat ik dus mis is een 225 band.
Heeft iemand van jullie C70 rijders (ervaring met) 225 banden onder de C70?
ik moet zeggen dat mijn ervaring met de 17 inch 215 band zeer positief was (stil en spoorvast, niet zoekerig) maar wellicht is en 225 band een mooi compromis.
Bij voorbaat dank voor jullie reactie.
_________________
Wick, zeer henkenbaar.
Zie mijn bovenstaande post van 27 mei jongstleden en de reacties daarop bij onderwerp Velgen/banden C70 nieuw.
Oveigens, kun je even wat meer over je auto vertellen zoals uitvoering, bouwjaar e.d.?
Ik rijdt onder mijn C70 T5 (2007) met 18 inch Mirzan met Pirelli's P Zero Rosso 235/40. Nadat ik de winterbanden (17 inch Goodyear 215 breed) had gewisseld viel het mij op hoe lawaaiig deze zomerbanden waren. Volgens de garage zijn alle 4 banden gecupt waardoor er een soort kedoeng kedoeng geluid meeloopt met de snelheid, wat vooral zo rond de 80KM zeer hinderlijk is. Ook bij het remmen is dit geluid weer sterk hoorbaar.
Enige oplossing schijn te zijn: nieuwe banden.
Daarbij overweeg ik terug te gaan naar een smallere band omdat ik de 235-ers in vergelijking met de 215 erg zoekerig vind.
Bij de aankoop van mijn auto in Duitsland kreeg ik mee een uittreksel van het Kraftfahrt Bundesamt waarop staat vermeld welke velgen en bandenmaat (in Duitsland) zijn goedgekeurd.
Opvallend vind ik dat voor de 17 inch velg toegestaan is een 215/50 of een 235/45 band. Op de 18 inch uitsluitend 235/40.
Wat ik dus mis is een 225 band.
Heeft iemand van jullie C70 rijders (ervaring met) 225 banden onder de C70?
ik moet zeggen dat mijn ervaring met de 17 inch 215 band zeer positief was (stil en spoorvast, niet zoekerig) maar wellicht is en 225 band een mooi compromis.
Bij voorbaat dank voor jullie reactie.
_________________
Wick, zeer henkenbaar.
Zie mijn bovenstaande post van 27 mei jongstleden en de reacties daarop bij onderwerp Velgen/banden C70 nieuw.
Oveigens, kun je even wat meer over je auto vertellen zoals uitvoering, bouwjaar e.d.?
C70 summum T5 geartronic 2007, Celestial Blue, Premium Sound, afneembare kogel, smarttop
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Gewoon 225 monteren. Bij de V70 hoort er ook 235/40/18 op. Aangezien ik 7,5" brede velgen heb is 225 een betere keuze. Je hebt veel meer keuze en de banden zijn een heel stuk goedkoper.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Volvo T56
- 3rd Gear member
- Berichten: 280
- Lid geworden op: 25.04.2008 - 22:49
- Locatie: Groningen
Ja sinds paar maanden heb ik een nieuwe C70 T5, proefgereden in een D3 met 17 inch 235 x 40 , zelf daarna de auto besteld met 17 inch , 225 x 50 ipv 235x 45 , dit bevalt erg goed, wielkast goed gevuld, 7mm hogere wang, meer comfort, het zijn Michelin premacy HP
Zie overzicht.
Inch- Breed- %- Wangdikte-- Wieldiameter- RAD.
cm cm
std 18 inch 18--- 235-- 40%-- 9,4-- 63,8- 31,9
alternatief 18--- 225-- 45%-- 10,1- 65,3- 32,6
std 17 inch 17--- 235-- 45%-- 10,6- 63,7- 31,8
eigen C 70 17--- 225-- 50%-- 11,3- 65,0- 32,5
Ik adviseer je dus 18 inch 225 X 45.
de foto is van 17 inch 225 x 50 van mijn C70
Succes
Zie overzicht.
Inch- Breed- %- Wangdikte-- Wieldiameter- RAD.
cm cm
std 18 inch 18--- 235-- 40%-- 9,4-- 63,8- 31,9
alternatief 18--- 225-- 45%-- 10,1- 65,3- 32,6
std 17 inch 17--- 235-- 45%-- 10,6- 63,7- 31,8
eigen C 70 17--- 225-- 50%-- 11,3- 65,0- 32,5
Ik adviseer je dus 18 inch 225 X 45.
de foto is van 17 inch 225 x 50 van mijn C70
Succes
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gereden:
1983: 240 GL 2.3 1985: 240 GL Diesel, 1992: 850 GLT 1995: 850 T5
1998: S70 T5 2000: S60 T5 2003: XC90 2.5 T 2005: V70 2.0T
2007: V70 T6 Summum
Nu:
2010: XC60 T6 Summum, Black Saphire, FourC, RICA tuning.
2011: C70 T5 Tourer Lux. line Elect. Silver,RICA tuning, Smarttop, windblocker.
1983: 240 GL 2.3 1985: 240 GL Diesel, 1992: 850 GLT 1995: 850 T5
1998: S70 T5 2000: S60 T5 2003: XC90 2.5 T 2005: V70 2.0T
2007: V70 T6 Summum
Nu:
2010: XC60 T6 Summum, Black Saphire, FourC, RICA tuning.
2011: C70 T5 Tourer Lux. line Elect. Silver,RICA tuning, Smarttop, windblocker.
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 30.10.2010 - 13:23
- Locatie: Gelderland
Edraket en Chris,
dank voor jullie reactie alleen ....... dit is al een oudere post van mij, namelijk van 27 mei jongstleden.
Inmiddels rijdt ik met 17 inch 235/45 Michelin Primacy en ben daar erg tevreden over. Het "spoorzoeken" is weg en ze zijn lekker stil en comfortabeler dan de 18 inch.
Als het zo blijft denk ik dat ook de volgen de maat weer een 235 zal zijn.
dank voor jullie reactie alleen ....... dit is al een oudere post van mij, namelijk van 27 mei jongstleden.
Inmiddels rijdt ik met 17 inch 235/45 Michelin Primacy en ben daar erg tevreden over. Het "spoorzoeken" is weg en ze zijn lekker stil en comfortabeler dan de 18 inch.
Als het zo blijft denk ik dat ook de volgen de maat weer een 235 zal zijn.
C70 summum T5 geartronic 2007, Celestial Blue, Premium Sound, afneembare kogel, smarttop
- gold
- 5th Gear member
- Berichten: 1346
- Lid geworden op: 29.07.2007 - 14:16
- Locatie: Roosendaal
is dat spoorzoeken dan een Pirelli issue of een issue van de maat van de band? Hoewel dat laatste eigenlijk gek is als een 17 inch 235/45 Michelin Primacy niet zoekt...
Pirelli issue dus?
Pirelli issue dus?
2009 C70 2.4i Summum magic blue, calcite; 2023 V60 B3 Denim Blue; 1972 1800E 2.0E; Vespa ET4
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
History: 340, 2x 440 1.8, 440 2.0 sport, V40 1.8 P1, 2x v40 1.8 P2, v40 2.0 P2, 2007 C30 2.4i Summum, 2007 C70 2.4i, 1997 Volvo 940 LPT; citroen cactus, Renault Megane 2017, Volvo V60 2018 R-design
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Nee zeker niet. Ben net zelf over van Bridgestone RE050A naar Pirelli P7 Cinturato. Met de Bridgestones was het gewoon gevaarlijk om ontspannen met een hand losjes aan het stuur te rijden. Bij de geringste spoorvorming klapte het stuur gewoon om.
Nu met de pirelli nergens last meer van en heel veel meer comfort. Is overigens 225/40/18.
Nu met de pirelli nergens last meer van en heel veel meer comfort. Is overigens 225/40/18.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
-
- 8th Gear member
- Berichten: 12728
- Lid geworden op: 07.10.2006 - 20:26
En ook dat zegt niks over die Bridgestones. Denk dat het meer aan de uitlijning cq. stuurhuis lag, bij jouw auto.
Ken hordes.. (nou ja, enkele) mensen die nooit anders willen dan Bridgestone..
Ken hordes.. (nou ja, enkele) mensen die nooit anders willen dan Bridgestone..
Multipla 1.9 JTD ELX 130pk 265Nm
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Ik heb nu de Turanza en ik weet het niet...bij een sportief genomen bocht hoor ik soms een piepje(teken dat het een grensgeval is van grip of niet)945i schreef:En ook dat zegt niks over die Bridgestones. Denk dat het meer aan de uitlijning cq. stuurhuis lag, bij jouw auto.
Ken hordes.. (nou ja, enkele) mensen die nooit anders willen dan Bridgestone..
Ook zit er vrij veel lawaai in toz van de Michelin, om nu 4 banden met 7mm vervangen is kapitaal vernietiging.
Sorry voor het afdrijven...
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Nee dat is zeker niet waar. Het stuurhuis had niets met de uitlijning van doen. En iedereen kan beamen dat de RE050 banden zijn met een keiharde wang (en dus trekken in het stuur) en dat ze niet netjes afslijten. De ene Bridgestone is de andere niet!945i schreef:En ook dat zegt niks over die Bridgestones. Denk dat het meer aan de uitlijning cq. stuurhuis lag, bij jouw auto.
Ken hordes.. (nou ja, enkele) mensen die nooit anders willen dan Bridgestone..
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- diesel01
- Geartronic member
- Berichten: 21176
- Lid geworden op: 22.05.2009 - 14:27
Klopt edraket..
Ik heb exact hetzelfde type onder een V40 gehad, na 15000km gecupt bleef wel lekker contact houden met de weg net kauwgom.
Ik heb exact hetzelfde type onder een V40 gehad, na 15000km gecupt bleef wel lekker contact houden met de weg net kauwgom.
V90 T6 Recharge Rdesign
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
V90 D5 AWD Inscription/V70 D4 8GT Inscription/XC60 D5 Summum AWD GT fourC Polestar/V70 D5 GT sports edition/S60 2.4d/Opel Corsa1.1/V40 1.9D/V40 1.8 lpi/xedos 6 2.0 V6/626 2.0 coupe/Uno 1.1[/s][/s]
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Ja ook, banden zijn een week na het stuurhuis gedaan. Rechtuit maakte het helemaal niets uit. Mijn auto heeft rechtuit altijd perfect gespoord met het oude stuurhuis. Het probleem was er alleen onder een bepaalde stuurhoek.Johan s60 schreef:Maar heb je nog gereden met het andere stuurhuis en de bridgestones?, dan kan je er echt wat van zeggen.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- Johan s60
- 6th Gear member
- Berichten: 2812
- Lid geworden op: 23.12.2006 - 16:36
Ok op die manier, ooit een vectra gehad met een stuurprobleem, (klep huis bleef af en toe hangen)
Je stuurt dan in, de bekrachtiging werkt dan niet, je stuurt iets verder in, ineens komt de bekrachtiging er wel bij, gevolg je zit bijna in de vangrail.
Je stuurt dan in, de bekrachtiging werkt dan niet, je stuurt iets verder in, ineens komt de bekrachtiging er wel bij, gevolg je zit bijna in de vangrail.
S60 2.4 Drivers Edition AT + standkachel
- Frank09
- 2nd Gear member
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 10.06.2009 - 23:05
- Locatie: Noord-holland
Ook ik had last van gecupte banden. Dacht eerst dat het de lagers waren maar volgens de dealer waren het de banden. Werd het geluid een beetje zat. De lease maatschappij ging gelukkig mee in de vervanging van de voorbanden (waren nog niet op) en gisteren zijn er aan de voorkant Michelin PilotSport banden onder gekomen (in de originele maat 235/40-R18).
Resultaat: het geluid is weg
. Je hoort alleen nog licht de achterbanden. Bijkomend resultaat: de gevoeligheid voor spoorvorming is ook vrijwel weg!!
De auto is nu veel stabieler en het zoekerige gevoel is weg.
Voor mij geen Pirelli's meer.
Resultaat: het geluid is weg



Voor mij geen Pirelli's meer.
C70 Tourer 2.4i Geartronic (2009)
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 436
- Lid geworden op: 30.10.2010 - 13:23
- Locatie: Gelderland
Cuppende banden mag dan wel niet gebeuren, het komt toch veel voor, kijk ook maar eens op het subforum niet cuppende zomerbanden voor een V50.
Een aantal klachten over cuppende Conti's en meerdere goede commentaren over Michelins.
Ben in ieder geval blij dat ik van Pirellis's ben overgestapt op Michelins en herken helemaal de ervaringen van Frank.
Een aantal klachten over cuppende Conti's en meerdere goede commentaren over Michelins.
Ben in ieder geval blij dat ik van Pirellis's ben overgestapt op Michelins en herken helemaal de ervaringen van Frank.
C70 summum T5 geartronic 2007, Celestial Blue, Premium Sound, afneembare kogel, smarttop