Al wat te weten gekomen?Markoes schreef:Even terug komoend op bovenstaand verhaal.
Alles gedemonteerd, ABS sensor los gefrunnikt, wiellager eruit en erin laten persen, alles weer gemonteerd.
Nu geeft ie alleen een foutmelding aan iets met ABS/ stabiliteitscontrolle.
En het ABS lampje in het dashboard brand, linkerkant kleur oranje.
Is een duitse auto dus geeft ook in het duits foutmeldingen.
Nu is me opgevallen bij de werkzaamheden dat als je voor het wiel staat rechts aan de draagarm een plastic koppelstuk zit.
Is dit iets van de stabiliteit? Hier is verder niks mee gebeurd.
Iemand een idee wat de melding kan betekenen?
Gr Mark
Gonzend geluid aan de voorkant V50 2.0 D
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 207
- Lid geworden op: 20.11.2010 - 00:26
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 125
- Lid geworden op: 11.08.2006 - 18:11
Auto is gisteren uitgelezen.
ABS sensor kapot of de sensorring van het wiellager.
Ik denk dat de sensor gesneuveld is bij het loshalen van de sensor.
Ik ga dus eerst een nieuwe sensor erin zetten, lost dat niks op zal het wiellager vervangen moeten worden.
ABS sensor kapot of de sensorring van het wiellager.
Ik denk dat de sensor gesneuveld is bij het loshalen van de sensor.
Ik ga dus eerst een nieuwe sensor erin zetten, lost dat niks op zal het wiellager vervangen moeten worden.
Later als ik groot ben komt er nog eens een S60R op de oprit
-
- 1st Gear member
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 16.08.2008 - 08:18
Nog een tip voor het simpel vaststellen van wiellager slijtage:
Wiel van de grond, zorg dat de remblokjes los zijn van de schijf. Houd de spiraalveer van de schokbreker vast met twee vingers en draai het wiel. Als het lager versleten raakt voel je een trilling in de veer.
Succes
Wiel van de grond, zorg dat de remblokjes los zijn van de schijf. Houd de spiraalveer van de schokbreker vast met twee vingers en draai het wiel. Als het lager versleten raakt voel je een trilling in de veer.
Succes
V50 2005 Summum