Goedendag allemaal,
Na jaren een C30 te hebben gereden (Lease - Diesel) sta ik nu weer op het punt een "2e hands" C30 aan te schaffen. Ik verwacht tussen de 10.000 en 15.000 km per jaar te gaan rijden. Nu heb ik het omslagpunt uitgerekend en zal meer dan 15.000km moeten rijden het verschil eruit te halen.
Hebben jullie tips / adviezen m.b.t. de aanschaf van een 1.6D en 1.8?
Alvast bedankt!
C30 1.6D of 1.8 benzine?
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
ga lekker dieselen, als de aankoopwaardes gelijk zijn (zou wel moeten) heb je de diesel er met 10K p/jr al uit
Volvo for life
-
- 5th Gear member
- Berichten: 2124
- Lid geworden op: 02.07.2009 - 21:02
Volgens mij is dieseltje stiller, zal (al dan niet na upgraden m.b.v. chip) ook wel iets sneller aanvoelen?
[2006] Volvo XC90 V8 Executive MY2007
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
(2004) Volvo V70 T5. Summum MY05. 17"; LM Orpheus velgen. RTI - HU850 - FourC
(2004) Volvo S40 2.0D. Momentum. RTI - High Performance Sound
(1997) Volvo S40 2.0
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 126
- Lid geworden op: 19.02.2011 - 10:15
1.6d. Ik had hem gisteren nog mee van de garage en is een heerlijk blok. Met name het verschil in koppel bij lage toeren maakt het rijden lekker...
Volvo C30 T5 R-design mj2008: Black Sapphire Metalic, Business Line, Winter Line, BLIS, Electrische bestuurdersstoel, Premium Audio, Moonroof, Geartronic, Keyless Entry & Go, 18" Atreus & R-design wintervelgen
Volvo V60 D2 R-design mj 2015: Black Sapphire Metalic, Business Pack Connect, trekhaak, PDC.
Volvo S60 phase II, 2004; 2.4 170pk
Volvo V60 D2 R-design mj 2015: Black Sapphire Metalic, Business Pack Connect, trekhaak, PDC.
Volvo S60 phase II, 2004; 2.4 170pk
- rsnhakan
- 8th Gear member
- Berichten: 15305
- Lid geworden op: 13.04.2008 - 12:18
- Locatie: Thuis
- Contacteer:
1.6D zou ik ook voor kiezen. Of, als benzine je voorkeur heeft, een 2.4.
- Jacko Bond
- 2nd Gear member
- Berichten: 93
- Lid geworden op: 07.08.2011 - 18:39
- Locatie: Gent
1.6D +1
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 25.08.2011 - 11:58
Dank voor jullie reacties!
Zijn er nog speciale zaken mbt onderhoud (1.6D) waar ik aan moet denken? Auto's die ik op het oog heb hebben allemaal rond de 100.000km gelopen.
@bart Aankoop waardes zijn min of meer gelijk. Hoe ziet jou berekening eruit dat het omslagpunt al bij 10k per jaar bereikt is? Ik kom toch echt op 15k uit.
Zijn er nog speciale zaken mbt onderhoud (1.6D) waar ik aan moet denken? Auto's die ik op het oog heb hebben allemaal rond de 100.000km gelopen.
@bart Aankoop waardes zijn min of meer gelijk. Hoe ziet jou berekening eruit dat het omslagpunt al bij 10k per jaar bereikt is? Ik kom toch echt op 15k uit.
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Mrb even als aanname, door verschllen per provincie kan dat wel wat schelen.
Mrb B = € 50,-- p/mnd, x 12 = € 600,-- p/jr
Mrb D = € 100,-- p/mnd x 12 = € 1.200,-- p/jr
Br.st 1 op 10 voor een B bij 10.000km = 1000 ltr a 1,60 = € 1.600,- (praktijk is 1 op 13 = € 1.230,00)
Br.st 1 op 15 voor een D bij 10.000km = 667 ltr x 1,27 = € 850,-- (praktijk is 1 op 19 = € 670,--)
Uitgaande van een niet optimaal verbruik doet een benzine tl € 2.200,-- p/jr en een diesel € 2.050,--, zit alles wat meer mee gaat dat naar € 1.820,-- voor de benzine en € 1.870,-- voor de diesel, hogere onderhoudskosten zie zomaar niet
Mrb B = € 50,-- p/mnd, x 12 = € 600,-- p/jr
Mrb D = € 100,-- p/mnd x 12 = € 1.200,-- p/jr
Br.st 1 op 10 voor een B bij 10.000km = 1000 ltr a 1,60 = € 1.600,- (praktijk is 1 op 13 = € 1.230,00)
Br.st 1 op 15 voor een D bij 10.000km = 667 ltr x 1,27 = € 850,-- (praktijk is 1 op 19 = € 670,--)
Uitgaande van een niet optimaal verbruik doet een benzine tl € 2.200,-- p/jr en een diesel € 2.050,--, zit alles wat meer mee gaat dat naar € 1.820,-- voor de benzine en € 1.870,-- voor de diesel, hogere onderhoudskosten zie zomaar niet
Volvo for life
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 488
- Lid geworden op: 01.07.2008 - 08:51
- Locatie: Flevoland
Het is gewoon je eigen voorkeur, de een houdt van diesel de ander van benzine. Rationeel gezien is benzine voordeliger. Rijdt zelf in de 1.6 benzine en is een leuke motor voor "niet" snelwegen.
V40 D2 momentum,business pack pro '14
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4
V70 D3 '11 GT, LE, Luxery Line, Driver Support Line, Comfort Pack, R-design styling Pack
V40 D3 my13 Intro
V70 2.5T '10 summum & C30 1.6 '10 momentum
V40 1.9 115pk
V40 1.9 102pk
850 2.5 20V
340 1.4
343 1.4