De 145 is nog niet helemaal goed

De auto's met kleurrijke bijnamen als the brick, de baksteen.
Gebruikersavatar
biadman
4th Gear member
Berichten: 862
Lid geworden op: 30.09.2007 - 23:09
Locatie: hilversum

klink mij als een gevalletje contactpunten stellen! heb er zelf ook weer kast van. even stellen en je gaat weer prima!
Volvo 245 DL 1976
volvo v40 1998 1.8 g3
volvo 145 S 1974
volvo 144 1974
honda novio, pc50, ps50, c310

het forum voor honda 4 takt oldtimer brommers
Gebruikersavatar
paulb
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 06.09.2009 - 12:01

Inmiddels een monteur gevonden, met een hoop kennis, en een hoop tijd, en een vriendelijk tarief.
Er zit een K&N luchtfilter op, grote kans dat die het goed afstellen bemoeilijkt. De originele heb ik niet. Als eerste ga ik die maar eens aanschaffen, en dan weer verder.
Maar dat zal wel na de winter worden.
343
245
765
744
145 US
245 D6
Gebruikersavatar
paulb
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 06.09.2009 - 12:01

Met het originele luchtfilter werd het inderdaad beter.
Nog wel is afstellen om de vier maand wel nodig. Lijkt me ietwat te regelmatig.
343
245
765
744
145 US
245 D6
Gebruikersavatar
retsok
2nd Gear member
Berichten: 72
Lid geworden op: 29.08.2010 - 19:38

paulb schreef:Met het originele luchtfilter werd het inderdaad beter.
Nog wel is afstellen om de vier maand wel nodig. Lijkt me ietwat te regelmatig.
Als je op LPG rijdt dan moet je regelmatig de kleppen stellen. Dat is voor je cilinderkop van levensbelang. Als je niet om de haverklap je contactpunten wilt afstellen dan gooi je die dingen eruit. Voor nog geen 40 euro kun je een zeer goed werkende electronische ontsteking monteren. Deze vervangt de contactpunten en de condensator. De verdeelkap en rotor blijf je gebruiken.
Zeer simpel zelf te monteren. Merk: Accuspark.
www.accuspark.nl.
Heb ikzelf intussen bijna een jaar in 3 verschillende Volvo's zitten.
Een probleempje werd zonder gezeur door de leverancier opgelost.
Plaats reactie

Terug naar “De 140 - 240 - 160 - 260 series”